Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Welke Vallejo kleur? door Ronald69
Vandaag om 15:20:31
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2845723 keer)

sdz1976

  • Offline Offline
  • Berichten: 2214
  • ovmv.be
    • ovmv.be
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14280 Gepost op: 19 november 2018, 10:38:59 »
Zie je daar leen, samen met dat schattige ding  ;D

Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14281 Gepost op: 19 november 2018, 16:03:54 »
Hattons heeft vandaag de GPC Plasser kraan voor 00-spoor aangekondigd, en daarnaast de LMS/BR Beyer Garratt voor spoor N.

Leen.

UKRyan

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
    • Ryan's fotopagina
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14282 Gepost op: 19 november 2018, 16:25:40 »
En Rails of Sheffield de NER Electric Autocar in schaal 00. :)

Sjoerd van de Wal

  • Offline Offline
  • Berichten: 334
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14283 Gepost op: 19 november 2018, 16:27:14 »
(Oeps, niet de eerste met dit nieuws  ;D )

En dan nog (L)NER nieuws.

Rails of Sheffield is samen met Heljan bezig om de North Eastern Railway Electric Autocar in OO uit te brengen.

Is inmiddels in de Pre-order fase, zie https://railsofsheffield.com/news/articles/2902-ner-electric-autocar?fbclid=IwAR1jaupdEAh_WUfYjdPpFPl8rHhWh0ZS0A8p9OgDSxoFNAYZyCpTnCiM6VY

De mijne is inmiddels gereserveerd!



Gr.

Sjoerd
« Laatst bewerkt op: 19 november 2018, 16:39:00 door Sjoerd van de Wal »
Knutselt thuis aan een Britse fantasie baan ergens in Yorkshire midden jaren 30.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14284 Gepost op: 19 november 2018, 21:39:06 »
Een van de Bachmann 4 MT's, nl. no. 82002 reed in het begin niet, ................ Dus heb ik deze maar uit elkaar gehaald en de motor even los gehaald om te kijken of het chassis zonder motor soepel loopt:

Dat was wel even schrikken, want als ik het chassis met mijn vingers voortduw, dan draaien alleen de bogiewielen rond. De aangedreven wielen staan gewoon stil en slepen over de rails......... Alle stangen lijken goed te zitten en de kwartering lijkt ook in orde. Morgen maar eens kijken of er soms een as vastzit of dat er wat anders aan de hand is.

Vandaag knutseldag, maar eigenlijk meer repareerdag, en dus eerst maar eens de Class 4MT tanklok onder handen genomen. Ik heb de onderplaat losgemaakt en gekeken of de wielen goed liepen. Nou, niet echt.  :-\ Pas nadat ik een drupje olie op de lagers (die er niet zitten: de assen lopen rechtstreeks in het chassis) gedaan had liepen ze weer soepel. Hier zie je de lok nadat ik de onderplaat weer gemonteerd had en een van de draadjes weer aan de printplaat van de NEM-socket gesoldeerd had:


Vervolgens kon de motor weer in de cradle en de bodyshell kon er ook weer op, maar Bachmann heeft bij deze lok een paar verbindingen tussen de body en het chassis gemaakt en dus was het nog een heel plakwerk om het pijpwerk weer in orde te krijgen. De proefrit verliep goed, dus mag hij volgende keer mee naar de BMB baan om zijn kunsten vertonen:



Verder was er nog een schadegeval van de BMB-rijdag van eergisteren. De Robinson O4 van Bachmann had de hele dag gereden, maar aan het einde van de dag bleek na een ongelukje de fall plate losgegaan te zijn. Ik heb de schade opgenomen, maar gelukkig bleek er verder niets aan de hand te zijn. Ik heb de fall plate opnieuw op de originele manier aan de tender bevestigd:


De derde patiënt was de Bachmann "City of Truro" van Thijs. Hij reed niet lekker en ik heb gezien dat hij flink waggelde. Daarom heb ik maar gelijk het chassis met de motor eruit gehaald:


Vervolgens heb ik de JST-plug even doorgemeten en de motor d.m.v. bruggetjes met de wielen verbonden om ermee te kunnen rijden:


Na een testritje was duidelijk dat het euvel in het chassis zat, maar ik kon het prisma van mijn precisie-instrument niet vinden, en dus heb ik de wielen maar op zicht gekwarterd, tot de lok stapvoets goed reed en niet of nauwelijks nog waggelde. Het ziet er nu een stuk beter uit en hopelijk is het helemaal goed, maar ik heb hier geen BMB-testbaan van een meter of 30 om dat eens lekker op mijn gemak te kunnen bekijken:


Leen.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2018, 14:08:05 door St00mboy »

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14285 Gepost op: 20 november 2018, 06:26:21 »
Zo’n 4MT zou ik misschien nog even voor de Brexit in N moeten bestellen van Graham Farish. Dan kan ik ook de Killin railway nabouwen. Een minimalistisch stationnetje met in de nadagen een 4Mt, een enkele Thompson coach (mk1 met modellers licence) en een bescheiden goederenvervoer. Het station zelf kende geen omloopspoor. Er werd gerangeerd met zwaartekracht. Dat is nog even een uitdaging. De lok kon een eindje verder op de lijn verzorgd wordenop het al jaren niet meer gebruikte stationnetje aan het Loch. Daar kon eventueel omgelopen worden, maar het omloopspoor werd meestal gebruikt door een wagen met kolen voor de lok.

Groeten,
Gerard
« Laatst bewerkt op: 20 november 2018, 06:30:35 door GD »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14286 Gepost op: 20 november 2018, 10:40:45 »
Klinkt goed.  (y) Bachmann heeft kort geleden aangekondigd dat hun Thompson coaches er ook in N komen. Of bedoel je misschien de suburbans?

Leen.

jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14287 Gepost op: 20 november 2018, 10:50:55 »
Voor degenen die het interesseert :
Een review van de Stirling Single door Matt Slade waar ik graag naar mag kijken.
Hij is DCC Ready dus geen Sound.
https://www.youtube.com/watch?v=OjtmzEAojqI&t=607s

Groet, Jan

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14288 Gepost op: 20 november 2018, 11:22:12 »
Leuke review, Jan. Locomotion heeft al per brief aan klanten laten weten dat ze later in het jaar waarschijnlijk de rijtuigen zullen aankondigen. Dan kunnen we er m.i. wel vanuit gaan dat we inderdaad eindelijk iets krijgen om achter de Atlantic en Stirling Single te hangen.  (y)

Leen.

Sjoerd van de Wal

  • Offline Offline
  • Berichten: 334
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14289 Gepost op: 20 november 2018, 11:33:24 »
Review is erg leuk, krijg er bijna spijt van dat ik hem niet besteld heb.
Maar geld kun je helaas maar eenmaal uitgeven  :angel:

Gr.

Sjoerd
Knutselt thuis aan een Britse fantasie baan ergens in Yorkshire midden jaren 30.

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14290 Gepost op: 20 november 2018, 11:38:19 »
@Leen, op de Killin branch werd in de laatste jaren voor zover ik weet een Thompson suburban brake in maroon livery ingezet. De aangekondigde rijtuigen zijn corridors coaches. Ik heb alleen een mk1 BSK in maroon. Vandaar modellers licence, als ik ooit wat met dit thema ga doen. Eerst maar eens bedenken of ik die lok nog snel aanschaf.

Groeten,
Gerard

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14291 Gepost op: 20 november 2018, 11:41:10 »
@Sjoerd

Het is nog niet te laat.  ;)

@Gerard

Ja, ik snap het. De suburbans worden in 00 door Hornby gemaakt. Misschien dat ze er toch een keer zullen komen, je weet maar nooit.

Leen.

jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14292 Gepost op: 20 november 2018, 11:48:10 »
Review is erg leuk, krijg er bijna spijt van dat ik hem niet besteld heb.
Maar geld kun je helaas maar eenmaal uitgeven  :angel:

Gr.

Sjoerd

Ha, ken dat gevoel Sjoerd, het OF / OF gevoel en niet EN / EN

Ik zat eerst op het dilemma van die schitterende Bulleid diesel in zwart van Kernow Modelrail of ...... de NS 1300 van Artitec NL.
Ik wachtte en wachtte en tenslotte werd mijn aandacht getrokken door de nieuwe electrische 87035 van Hornby.
Ik was er niet echt naar op zoek ook al omdat ik niet zo'n Hornby man ben, het was heel toevallig tijdens het browsen dat ik die locomotief zag opduiken.
Heb de knoop doorgehakt en had voor een redelijke prijs die 87035 hier in huis van AJM railways voor omgerekend €310 inclusief Legomanbiffo sound en verzending naar Australie.
Die keus heb ik tot op heden geen spijt van want ik heb toch een mooie aparte electrische locomotief met prima Sound voor niet al te veel geld.

Tuurlijk had ik die Stirling ook fantastisch mooi gevonden en ik denk dat Leen er elke dag van zit te smullen  (y)
Maar het oeverloze bloedstollende geBorgeld wat Leen heeft gehad met de bestelling van zijn Stirling kan mij vierkant gestolen worden.

Op dit moment zeker geen Bulleid, Stirling of NS 1300, het is niet anders ............ :-[ :'( ;)

Groet, Jan

Sjoerd van de Wal

  • Offline Offline
  • Berichten: 334
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14293 Gepost op: 20 november 2018, 11:56:30 »
Het is zeker niet te laat Leen, maar wat Jan al zegt, het is of/of.
Kwestie van keuzes maken, hoe mooi de loc ook is en hoe zeer ik ook van victoriaanse locs houdt.
Nadeel van meerdere geld kostende hobbies  ;D

En ik wist dat er een grote kans was dat de NER Autocar er aan zat te komen, en die is ook erg leuk een eens wat anders dan al het stoomgeweld.

Tsja, wie kan nou alles doen en kopen wat hij of zij leuk vindt....
Gelukkig kunnen we de Stirling op de BMB aanschouwen.

Gr.

Sjoerd
Knutselt thuis aan een Britse fantasie baan ergens in Yorkshire midden jaren 30.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14294 Gepost op: 20 november 2018, 12:18:46 »
Ja, je kan je geld maar één keer uitgeven. En met de prijzen zoals ze nu stijgen gaat dat steeds zwaarder wegen. De NER autocar gaat £200 kosten, terwijl er nog niet zo lang geleden over geklaagd werd dat de £140 die het NRM vroeg voor de City of Truro exorbitant hoog was. De Bulleid diesel van Kernow kost £180, terwijl niet lang geleden £70 voor een diesel al teveel gevonden werd.

Ik maak me er wel eens zorgen over wie dit allemaal nog kan kopen. Het is zeker dat er mensen afhaken en andere middelen zoeken om te kunnen blijven hobby'en, dat kun je ook op het RMWeb forum lezen. De "Sale of the Century" van Hattons zou best wel eens in de richting kunnen wijzen van dat er veel spul onverkocht blijft. Je ziet ook af en toe, bijv. bij Hattons, partijen opduiken waarvan je dacht dat ze allang uitverkocht waren.

Natuurlijk zullen de H0-ers roepen dat we niet moeten mekkeren, omdat het bij hun al jaren veel duurder is. Maar daar gaat het niet om, want het is zoals het is, en het is goed zoals het is en we hebben nog nooit zoveel mooie spullen aangeboden gekregen als nu, dat is een feit. Zelf vind ik het allemaal prima zolang er maar continuïteit in blijft. En ja, als het te duur wordt, dan koop je er maar één i.p.v. twee, of je past. Maar als de shops en vooral de fabrikanten in de problemen komen, dan wordt het pas echt penibel. Zeker nu de cottage industry van kits en ander toebehoren om zelf te bouwen niet meer is wat het 20 jaar geleden was.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2018, 14:04:18 door St00mboy »