Wat zijn we aan het bouwen? > Interessegroepen (IG's)

Bruggen-IG: De brug van Oosterbeek

(1/27) > >>

Gerco van Beelen:
Geïnspireerd door het mooie werk van Jeroen ga ik ook een poging doen om de brug bij Oosterbeek te bouwen.

Na een middag foto's schieten bij de brug



Ben ik naar de tekentafel gegaan en ben ik begonnen met het brugdek te tekenen. Deze brug wordt 150 cm lang.



De losse onderdelen zijn erg slap maar als je alles in elkaar gaat zetten wordt de constructie steeds sterker



De eerste kruizen zitten erin maar de H profielen zijn op dus deze week even kijken of de winkel nog een paar zakjes heeft liggen. De klinknagels worden geïmiteerd door een klein cirkeltje te graveren.

Ivo tB:
Gerco,

Als je deze tekent, ga je hem dan ook plotten? Of bouw je hem net als Jeroen op basis van Evergreen profielen?

Volgens mij kun je hier ook een dijk van een messing brug van maken en dan met alle klinknagels. Even wat etsen en je hebt iets moois. (Kom ik voorlopig niet aan toe)

Ik heb dit altijd een super mooie brug gevonden. Als je vanuit de Betuwe over het spoor richting Arnhem kijkt, dan ligt de brug daar als een enorm gevaarte voor de Veluwe, die daarachter nog hoger oprijst.

Laten we hopen dat deze niet binnenkort wordt vervangen, omdat het viersporig moet worden.

mvg,
Ivo

Romar:
Als ik het stukje van Gerco zo bekijk/lees wordt het een combinatie van profiel en plot ?

Mvg,

Romar
Ps, misschien een idee om voor deze brug een nieuw draadje te openen?

Gerco van Beelen:
Het is inderdaad een combinatie van plotten en profielen.

Messing is ook een goede optie maar dan krijgt hij een behoorlijk gewicht.

Jeroen Water:
Hoi Gerco, dat ziet er gaaf uit man! Ik ben heel beneiuwd hoe jouw brug er uit gaat komen te zien!

Wat Romar ook al opperde, is het een idee om hier een eigen topic over te starten, ik denk dat dit de overzichtelijkheid voor de lezers in de toekomst vergroot. Jouw bouwmethode wordt toch weer anders dan die van mij. Gisteren ook even met Ted gemaild die eigenlijk dit topic over zou nemen voor de brug van Hedel, maar ook hij start een eigen topic.

Moderatoren, is het wellicht slim om een apart forumonderdeel aan te maken waar alle draadjes over bruggenbouw in kunnen? Dat zoekt in de toekomst velemalen makkelijker.

Jeroen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie