Google+
Doel:€250.00
Donaties:€34.30

Per saldo:€-215.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Doorbraak in 3D Print technologie door Biesje
Vandaag om 03:15:32
Den Overslag & Marchan'Dix door Frans Peeters
Vandaag om 00:04:18
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 00:04:02
Raadplaatje door Modellbahnwagen
17 augustus 2018, 23:49:13
Herstart en inspiratieloos door Debvd
17 augustus 2018, 23:45:26
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door raymond erdtsieck
17 augustus 2018, 23:42:05
BNLS-Module: "L'Esimé" door Chris80
17 augustus 2018, 23:26:11
BNLS Baanbreker - ProjeKct 083 tot 338 door mwdb
17 augustus 2018, 23:12:22
Without automatisch door Klaas Zondervan
17 augustus 2018, 22:51:54
19 Toen door Modellbahnwagen
17 augustus 2018, 22:30:15
Rivarossi DB 627 pimpen. door Paralectic
17 augustus 2018, 22:27:52
Spoor 0 messing, HSM AB 185-246 door FritsT
17 augustus 2018, 22:15:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
17 augustus 2018, 21:56:49
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Harryku
17 augustus 2018, 21:54:37
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Rondje_HO
17 augustus 2018, 21:41:41
Rails zelf bouwen schaal 1:64, waar onderdelen verkrijgbaar? door Sven
17 augustus 2018, 21:14:30
Baan in Los Angeles door AndrevdG
17 augustus 2018, 21:14:15
Tramstraat in Waterland in H0m door Hugo Baart
17 augustus 2018, 21:07:36
  

Auteur Topic: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969  (gelezen 179320 keer)

NS8714

  • Altijd bereid!
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8678
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1170 Gepost op: 19 juli 2018, 00:28:49 »
Ik denk dat ik er uit ben. In de winter een kaarsenstandaard, in de zomer een presse-papier. De hoek is idd zodanig dat de tekening achter glas net wat naar de toeschouwer toe kantelt. Wat een leuk ding  :D

Ik denk niet dat het een deel van een loc is geweest, dit is gewoon gegoten. Waarmee de vraag rijst of er meer van zijn. Of dat dit op het bureau van een SS-bobo thuishoort  ;D
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.twitter.com/stormcou een poging tot treintjestwitter

www.modulebaan.nl lekker moduleren

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 626
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1171 Gepost op: 19 juli 2018, 00:48:56 »
Haha natuurijk is het een wiel! Compleet met het gat waar de as in gaat. In werkplaatsen had je toch smalspoor waar handkarren overheen geduwd werden om zware onderdelen of gereedsdchap te verplaatsen?
Waarmee meteen is gezegd dat er veel meer van zijn (geweest)
En dat hij aan een zijde schuin afloopt... hmn tja
gr, Diederik

NS8714

  • Altijd bereid!
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8678
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1172 Gepost op: 19 juli 2018, 10:59:07 »
Los van het feit dat er geen gebruikssporen op zitten die je van een wiel mag verwachten, zijn de diameter (10 cm), de te lage flens en het materiaal (veel te duur voor een gewoon wiel), aanwijzingen genoeg dat het nooit een echt wiel is geweest.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.twitter.com/stormcou een poging tot treintjestwitter

www.modulebaan.nl lekker moduleren

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1775
  • Bruggen-IG:
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1173 Gepost op: 19 juli 2018, 11:31:49 »
eventueel zelfs als asbak te gebruiken (als er iets in dat gat staat) ?

Jeff

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1174 Gepost op: 19 juli 2018, 12:33:22 »
Is het soms een inkt-pot geweest ?
Met vriendelijke groet: Jeff van Alphen
Nederlands modelspoor tussen 1948 en 1955 in H0.
Zwitsers spoor, RhB in H0m en IIm

NS8714

  • Altijd bereid!
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8678
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1175 Gepost op: 19 juli 2018, 12:46:44 »
Heb ik overwogen, maar lijkt me sterk, veel te klein reservoir.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.twitter.com/stormcou een poging tot treintjestwitter

www.modulebaan.nl lekker moduleren

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 626
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1176 Gepost op: 19 juli 2018, 13:10:13 »
Los van het feit dat er geen gebruikssporen op zitten die je van een wiel mag verwachten, zijn de diameter (10 cm), de te lage flens en het materiaal (veel te duur voor een gewoon wiel), aanwijzingen genoeg dat het nooit een echt wiel is geweest.
Welk materiaal is het? Flenshoogte en diameter zijn prima te rijmen met werkplaatskarretje. Misschien als zodanig ooit gemaakt, later als hobbyobject op de draaibank verder mishandeld om er dit 'kunstwerkje' van te maken.  Werklui in werkplaatsen zijn dol op op deze manier recyclen, als ze even niks te doen hebben en bijv. niet van klaverjassen houden.
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2018, 13:12:13 door clickmaniac »
gr, Diederik

NS8714

  • Altijd bereid!
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8678
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1177 Gepost op: 19 juli 2018, 13:25:37 »
Ik kan 'm je helaas niet in handen geven, maar alleen al het materiaal (brons) maakt dat het echt geen wiel is.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.twitter.com/stormcou een poging tot treintjestwitter

www.modulebaan.nl lekker moduleren

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 626
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1178 Gepost op: 19 juli 2018, 15:58:19 »
aha, nee idd.
gr, Diederik

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 2069
  • Westlandbaan
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #1179 Gepost op: 20 juli 2018, 21:38:34 »
Ik kan me ook een ouderwetse omraming voor een licht knopje voorstellen.
gr. Joke