Materieel > Vergelijkingen tussen verschillende merken

Sleeptenderlocomotief DB BR 23 van Roco of Trix.

(1/6) > >>

Sjeffie:
Al jarenlang staat de sleeptenderlocomotief serie 23 hoog op het verlanglijstje. De oudere versie van Roco kon mij niet overhalen om deze op te nemen in de dienstlijsten.



Nu is er ook een schitterend model van Trix op de markt.



Roco 63226:
- voordeel: lagere prijs
- nadeel: veel losse extra componenten

Trix 22231:
- voordeel: nieuwe productie
- nadeel: hogere prijs (is op zich geen echt probleem!)

Zijn er eigenaren die hun ervaringen willen delen en mij adviseren welk merk te kiezen?

Ruud K:
Hoi Sjefffie,

Over de Trix kan ik niets zeggen, over de Roco wel. Bij de nieuwste versie van Roco hoef je geen losse onderdelen aan te brengen, zoals vroeger. De lok loopt voortreffelijk met een Lopi3-decoder. Uiterlijk is er weinig aan de Roco veranderd, vergeleken met de vorige versie. De verlichting is wel aanzienlijk verbeterd.
In nummer 11 van jaargang 2009 van het tijdschrift MIBA staat een test van de 23 van Trix/Märklin. Misschien dat iemand je daaraan kan helpen.

Groet,
Ruud

Rob Ellerman:
MaTrix heeft zich met het uitbrengen van hun 23'er beperkt tot de twee voorserieloks, de 001 en 002. Verder vind ik het 'value for money' op de balans doorslaan in het voordeel van Roco. Roco heeft idem moderne techniek, decoderinterface, LEDverlichting, dus zou het voor mij duidelijk zijn.

sneek:
Even ter correctie:
Roco heeft in de 23 099 nog steeds gloeilampjes. MaTrix heeft warmwitte LED's ingebouwd in hun model en een super soundweergave door de grote speaker in de tender.

De MaTrix-loc (waarvan 23 001 met sound en 23 002 zonder sound) is een model van de eerste bouwserie 23 001-23 014 (Henschel 1950). De Roco is uit de laatste bouwserie van zo'n 7 jaar later.

Rijeigenschappen zijn bij beiden goed (Roco tendermotor), MaTrix Faulhabermotor  in ketel). Helaas is de fabrikant uit Göppingen de mist ingegaan met de weergave van bepaalde drijfwerkonderdelen.

Kortom, beide modellen hebben voors en tegens.


grtz,
Wim

Sander Fondse:

--- Citaat ---Helaas is de fabrikant uit Göppingen de mist ingegaan met de weergave van bepaalde drijfwerkonderdelen
--- Einde van citaat ---
In een van de Duitse modelspoorbladen stond er een oplossing voor (ik dacht in Modelleisenbahn Magazine, hang me er niet aan op)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie