Algemeen > Ditjes en datjes

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).

(1/643) > >>

Tedo:
Ik had een deal met ene Jorg over een Roco 2417.
Moest wat dagen wachten tot zijn bankgegevens kwamen, en ging de dag erop overmaken.
Nog net op tijd zie ik een bericht binnenkomen dat mijn bod verwijderd was door de verkoper. Dus maar even niet overgemaakt, en navraag gedaan bij Jorg.
Geen reactie. Nu blijkt hij te hebben verkocht aan een ander. Dat zijn toch geen afspraken?
Ik weet wel waarom; hij kon vast meer krijgen. Ik heb dat zelf ook wel eens, maar eenmaal afgesproken is dan afgesproken. Maar dat geld kennelijk niet voor iedereen. Kijk dus uit met overmaken als je iets koopt op marktplaats!

vissie:
daarom haal ik het altijd af bij de koper. weet ik zeker dat ik niet wordt opgelicht

mass am see:
Dat is niet echt netjes, heb het ook al meegemaakt dat ik met een persoon bezig was om een trein te kopen ,en dat de verkoper het aan een andere verkocht had omdat hij er meer voor kon krijgen.Heb wel nog een mailtje ontvangen dat nog maar vindt het wel***.

Ophalen of opgehaald worden is IDD prettiger


mvgr evert.

Besselspoor:
Ach, op MP zijn net zoveel eikels als in het dagelijks leven. Als ik wat verkocht heb reserveer ik het artikel meteen en een hoger bod (wat vaak toch niet wordt nagekomen) sla ik in de wind. Maar ieder heeft zijn eigen ideƫen over fatsoen.... In elk geval na je bod meteen een berichtje sturen, de manier (en snelheid) waarmee je reactie krijgt is vaak al een indicatie. Soms wordt je teleurgesteld, maar soms krijg je een heel keurige reactie terug: ik heb gisteren geboden op een Roco 1100, kreeg netjes een verontschuldiging dat de advertentie er nog stond terwijl de lok net verkocht was.

Gerrit F:
Ga altijd eerst gegevens uitwisselen. Op die manier heb je een adres en een telefoonnummer voor eventuele reclames. Even Googlen of de verkregen gegevens kloppen en ga dan pas over op het afhandelen van de transactie.
Geen gegevens = geen handel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie