Doel:€250.00
Donaties:€157.50

Per saldo:€-92.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 30-06-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Treinbaan bouwen in een koffer door bask185
Vandaag om 20:07:27
Roco VAM oranje/groen welke RAL door Arnold van Heyst
Vandaag om 19:56:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Niekleair
Vandaag om 19:50:40
Rollenbank zelf bouwen met 3D-geprinte materialen door NL-modelspoor
Vandaag om 19:48:25
Raadplaatje door Vierkant
Vandaag om 19:46:12
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Floris
Vandaag om 19:44:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 19:39:55
Multimaus wijzigen cv’s lukt niet door fozziebear
Vandaag om 19:29:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndréDev
Vandaag om 19:27:56
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door AndréDev
Vandaag om 19:22:30
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 18:57:41
Falkenheim door ArjanB
Vandaag om 18:48:39
Reichsbahn, periode 2e wereldoorlog door Edgy
Vandaag om 18:19:11
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:12:57
Bureaubaan. door wouter-
Vandaag om 18:12:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rondje_HO
Vandaag om 18:09:59
Grote treinen met de kleine modellen. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:02:49
Dat overkomt mij niet. door Carel Ruysink
Vandaag om 17:49:50
Cabineritten door Nederland en Duitsland. door Arjen-V
Vandaag om 17:42:30
Onze Deutsche Reichsbahn 1920-1945 (ook 2e wereldoorlog) door 44
Vandaag om 17:42:17
Roco NS 1200 (72673) waggelt... door Arjan6511
Vandaag om 17:34:09
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door AndréDev
Vandaag om 17:31:45
Bouwverslagen "Scheisse am Alln" op YouTube.. door zofman
Vandaag om 17:23:28
Fleischmann armsein 6205 hapert door Arjen52
Vandaag om 16:49:11
Diorama in schaal 0 met een lengte van 8 m door Peter Kleton
Vandaag om 16:42:24
LS-Models 2020, nieuws van de fabrikant. door RikM
Vandaag om 16:30:26
Reclame-, Stations-, naamborden maken met Paint Shop Pro, maar verschalen? door MOVisser
Vandaag om 16:27:49
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 16:19:14
Wisselstroom of gelijkstroom als rijspanning door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:12:47
Herstart N-baan door nkob
Vandaag om 16:04:52
  

Auteur Topic: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80  (gelezen 211483 keer)

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 562
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #810 Gepost op: 13 februari 2020, 21:29:14 »
Hallo Niels,

Zit weer leuk beweging in. Blijf het volgen.

Richard

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6097
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #811 Gepost op: 14 februari 2020, 10:14:27 »
Hoi Niels,

Het schaduwstation is nu dus zo goed als afgerond?
Aangezien je bovenop bezig bent.

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1605
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #812 Gepost op: 14 februari 2020, 22:13:25 »
De laatste tijd weer wat meer tijd en zin in de hobby inderdaad. Er zit nog meer in de planning, maar daarover later meer.

Het schaduwstation is op zich klaar, er moet nog wel wat aan de onderzijde gesoldeerd worden. De planken op het stationsniveau liggen nog los. Ik ben bezig om die definitief te plaatsen waarbij ik steeds twee delen die aan elkaar zitten makkelijk kan weghalen. Dit in geval van storing of onderhoud aan het schaduwstation. Ik heb hier een constructie voor bedacht, hout gehaald maar nog geen tijd gehad om er aan te beginnen. Dat is het leuke van een project zoals de VL, daar kun je lekker ‘s avonds een uurtje aan werken zonder al te veel herrie te maken.

Grtz,
Niels

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2134
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #813 Gepost op: 15 februari 2020, 16:05:16 »
Ik kén Arnhem rond de jaren '60 en dus ook het bouwwerk van de VL/Post T (wat je ook wilt...), maar realiseer mij eigenlijk nú pas hoe groot dat gebouw was/is! Is dit ook niet één van de éérste VL-posten waar een "meer gecentraliseerde Verkeersleiding" begon?

Groeten van Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1605
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #814 Gepost op: 16 februari 2020, 17:38:48 »
Het gebouw is inderdaad enorm. Voor mij komt dat goed uit, want het maskeert de entree naar het schaduwstation mooi.

Vandaag wat tijd gehad om verder te gaan. Planning was om de plint af te maken. Dat heb ik natuurlijk niet gedaan want ik vond dit veel leuker:





De dakopbouw begint zijn vorm te krijgen. Ik denk wel dat ik het brede deel nog een centimeter moet ophogen om de verhoudingen beter te krijgen.

Grtz,
Niels

Jasperkc

  • Offline Offline
  • Berichten: 181
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #815 Gepost op: 28 april 2020, 23:14:03 »
Hallo Niels,

Ziet er zeker weer mooi uit! Vergeet vooral niet de 2 kopspoortjes met de 1300en. Ik heb er foto's van!

Groet, Jasper.

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #816 Gepost op: 29 april 2020, 10:04:28 »
Deze spoortjes?




Mei 1997
...als je kinderen wil laten groeien moet je er niet boven op gaan zitten...   =Luizenmoeder=

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1605
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #817 Gepost op: 29 april 2020, 10:28:33 »
Dank Jasper.  (y)

@Carel: mooie foto, ik zie weer details die ik eerst niet zag...

De kopspoortjes komen er zeker, je ziet ze al liggen op de laatste foto. Inmiddels ben ik al weer een stukje verder met de VL maar gaat de aandacht momenteel vooral uit naar het leggen van de sporen in het station. Overigens zijn foto’s zeer welkom. Ik zou nog wel willen weten welke kleur de beplating vroeger had die onderaan de raampartij aansluit. Ik kan dat steeds niet goed zien, ik denk dat het bruin was, maar weet het dus niet zeker.

Afgelopen week ben ik dan eindelijk gestart met de sporen definitief te leggen en met het maken van de blokken. Ik heb de bovenzijde, zoals in de post van 14 februari staat, in modules gemaakt nu. Hierdoor kan ik beter bij de onderzijde komen en kan ik ze zelfs mee naar buiten nemen. Inmiddels ligt de bekende wisselstraat op de goede plek, zijn de eerste wisselmotoren geplaatst en is de bedrading van dit deel al bijna gereed.

Op MP afgelopen week een hele batterij wisselmotoren weten te bemachtigen, daar moet ik alleen nog nieuwe draden in weten te frommelen...

Grtz,

Niels

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1028
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #818 Gepost op: 29 april 2020, 10:48:53 »
Ik zou nog wel willen weten welke kleur de beplating vroeger had die onderaan de raampartij aansluit. Ik kan dat steeds niet goed zien, ik denk dat het bruin was, maar weet het dus niet zeker.



Voor zover ik het kan zien op foto's is er geen sprake van beplating, maar ramen tot aan de onderzijde. Door de luifel valt er licht op de onderste helft wat suggereert dat er beplating is. De ramen zijn getint.

Martijn

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1605
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #819 Gepost op: 29 april 2020, 11:03:59 »
De ramen staan iets naar buiten toe. Daaronder zit een afserking die de ramen weer laat aansluiten op de gevel.

Deze rand is nu blauw, net als de top van het gebouw. De top was vroeger bruin, daarom vermoed ik dat deze rand dat vroeger ook was:



Grtz,
Niels

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1605
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #820 Gepost op: 01 juni 2020, 20:50:22 »
Hallo allemaal,

Vandaag getuiniert zoals ik graag doe: lekker modelbouwen in de achtertuin.  ;D

Aangezien ik niet tevreden was met de onderste rand van de VL heb ik deze verwijderd en opnieuw genaakt. Om het geheel strak te houden ben ik begonnen met de bakstenen en ga ik daar tegenaan werken.

Dit was de oude onderrand:



Dit is de nieuwe in wording:



Vandaag vooral bezig geweest met de baksteenplaten en de opbouw. Het resultaat na een paar uur prutsen:




Ik ben redelijk tevredden met de vorm. Eens kijken of ik ik deze week nieuwe styreen kan scoren!

Grtz,
Niels
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2020, 10:09:15 door Niels B »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3261
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #821 Gepost op: 01 juni 2020, 21:02:57 »
Niels, is dit een foto van de bouw van de post (160679)?

Groet, Frank

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6097
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #822 Gepost op: 01 juni 2020, 22:02:49 »
Hoi,

Dat gaat er goed uitzien dat pand.

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1605
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #823 Gepost op: 02 juni 2020, 10:07:01 »
@spoorzeven: dat lijkt er wel op! Gave en unieke foto! Ik had wel wat foto's van de bouw, maar nog niet vanaf het station genomen.  (y)
@Koen: Thnx! BTW: je plot is klaar, ik probeer hem vandaag even te posten.

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3150
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #824 Gepost op: 03 juni 2020, 19:50:24 »
Super mooie bussen. (y)
...en gatver wat is dat een lelijk gebouw, maar wel mooi gebouwd (y)

Het spannende van bouwen wat er echt gestaan heeft er voor zorgt dat ook zulke gebouwen aan de beurt komen en het er veel realistischer uitziet (y)

Blijf volgen Gr Joke