Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:15:27
Roco loks op Fleischmann Profi-rails door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:13:48
Brawa 2021 door Falkenberg
Vandaag om 21:05:02
Gratis gordijnen van Faller door MartOnTheWeb
Vandaag om 20:55:34
Uit en Thuis, de bouw door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:50:58
Ergensnergens in H0e door Huup
Vandaag om 20:50:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 20:38:48
ESU Ecos 2 uit te breiden om meerdere treinen handbediend te laten rijden? door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:36:34
Märklin 2021 H0, nieuws van de fabrikant. door Rob Ellerman
Vandaag om 20:27:17
BEMO 2021 door martijn v m
Vandaag om 20:23:14
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
Vandaag om 20:22:36
Albert's fantasie in schaal 0e door Scratchbuilt
Vandaag om 20:20:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door nkob
Vandaag om 20:10:46
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:52:35
Artitec 6 deurs stalen D door VAM65
Vandaag om 19:50:24
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 19:41:10
Mehano Blue Tiger DCC, loopt slecht. Decoder defect? door spock
Vandaag om 19:26:59
Modelspoorbaan Fleischmann door Rolando
Vandaag om 19:07:42
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door jerrytrein
Vandaag om 18:43:41
Artitec vierdeurs stalen D door VAM65
Vandaag om 18:34:23
Mauritsburg (H0) door mcnjasper
Vandaag om 18:22:38
Puls-breedte-sturing, schadelijk voor motor of decoder? door 72sonett
Vandaag om 18:21:02
Stoomtrein Goes Borsele: Wat zijn we aan het bouwen door Reinier Z.
Vandaag om 18:19:58
Mat '36, 445. Zelfbouw. door Quinzeedied
Vandaag om 18:17:46
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door MOVisser
Vandaag om 17:58:32
Fleischmann slanke wissels geeft ontsporingen. door Hasenwald
Vandaag om 17:54:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:50:35
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door Edsko Hekman
Vandaag om 17:41:53
Deining in Dönsdorf door charp
Vandaag om 17:41:18
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door jowi
Vandaag om 17:32:42
  

Auteur Topic: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80  (gelezen 224340 keer)

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 578
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #810 Gepost op: 13 februari 2020, 21:29:14 »
Hallo Niels,

Zit weer leuk beweging in. Blijf het volgen.

Richard

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6527
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #811 Gepost op: 14 februari 2020, 10:14:27 »
Hoi Niels,

Het schaduwstation is nu dus zo goed als afgerond?
Aangezien je bovenop bezig bent.

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar ouder topic. Bouw aan diverse projecten.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.
Johnny Cash Hey Hey Train.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1625
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #812 Gepost op: 14 februari 2020, 22:13:25 »
De laatste tijd weer wat meer tijd en zin in de hobby inderdaad. Er zit nog meer in de planning, maar daarover later meer.

Het schaduwstation is op zich klaar, er moet nog wel wat aan de onderzijde gesoldeerd worden. De planken op het stationsniveau liggen nog los. Ik ben bezig om die definitief te plaatsen waarbij ik steeds twee delen die aan elkaar zitten makkelijk kan weghalen. Dit in geval van storing of onderhoud aan het schaduwstation. Ik heb hier een constructie voor bedacht, hout gehaald maar nog geen tijd gehad om er aan te beginnen. Dat is het leuke van een project zoals de VL, daar kun je lekker ‘s avonds een uurtje aan werken zonder al te veel herrie te maken.

Grtz,
Niels

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2139
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #813 Gepost op: 15 februari 2020, 16:05:16 »
Ik kén Arnhem rond de jaren '60 en dus ook het bouwwerk van de VL/Post T (wat je ook wilt...), maar realiseer mij eigenlijk nú pas hoe groot dat gebouw was/is! Is dit ook niet één van de éérste VL-posten waar een "meer gecentraliseerde Verkeersleiding" begon?

Groeten van Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1625
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #814 Gepost op: 16 februari 2020, 17:38:48 »
Het gebouw is inderdaad enorm. Voor mij komt dat goed uit, want het maskeert de entree naar het schaduwstation mooi.

Vandaag wat tijd gehad om verder te gaan. Planning was om de plint af te maken. Dat heb ik natuurlijk niet gedaan want ik vond dit veel leuker:





De dakopbouw begint zijn vorm te krijgen. Ik denk wel dat ik het brede deel nog een centimeter moet ophogen om de verhoudingen beter te krijgen.

Grtz,
Niels

Jasperkc

  • Offline Offline
  • Berichten: 178
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #815 Gepost op: 28 april 2020, 23:14:03 »
Hallo Niels,

Ziet er zeker weer mooi uit! Vergeet vooral niet de 2 kopspoortjes met de 1300en. Ik heb er foto's van!

Groet, Jasper.

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 815
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #816 Gepost op: 29 april 2020, 10:04:28 »
Deze spoortjes?




Mei 1997
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1625
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #817 Gepost op: 29 april 2020, 10:28:33 »
Dank Jasper.  (y)

@Carel: mooie foto, ik zie weer details die ik eerst niet zag...

De kopspoortjes komen er zeker, je ziet ze al liggen op de laatste foto. Inmiddels ben ik al weer een stukje verder met de VL maar gaat de aandacht momenteel vooral uit naar het leggen van de sporen in het station. Overigens zijn foto’s zeer welkom. Ik zou nog wel willen weten welke kleur de beplating vroeger had die onderaan de raampartij aansluit. Ik kan dat steeds niet goed zien, ik denk dat het bruin was, maar weet het dus niet zeker.

Afgelopen week ben ik dan eindelijk gestart met de sporen definitief te leggen en met het maken van de blokken. Ik heb de bovenzijde, zoals in de post van 14 februari staat, in modules gemaakt nu. Hierdoor kan ik beter bij de onderzijde komen en kan ik ze zelfs mee naar buiten nemen. Inmiddels ligt de bekende wisselstraat op de goede plek, zijn de eerste wisselmotoren geplaatst en is de bedrading van dit deel al bijna gereed.

Op MP afgelopen week een hele batterij wisselmotoren weten te bemachtigen, daar moet ik alleen nog nieuwe draden in weten te frommelen...

Grtz,

Niels

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1104
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #818 Gepost op: 29 april 2020, 10:48:53 »
Ik zou nog wel willen weten welke kleur de beplating vroeger had die onderaan de raampartij aansluit. Ik kan dat steeds niet goed zien, ik denk dat het bruin was, maar weet het dus niet zeker.



Voor zover ik het kan zien op foto's is er geen sprake van beplating, maar ramen tot aan de onderzijde. Door de luifel valt er licht op de onderste helft wat suggereert dat er beplating is. De ramen zijn getint.

Martijn

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1625
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #819 Gepost op: 29 april 2020, 11:03:59 »
De ramen staan iets naar buiten toe. Daaronder zit een afserking die de ramen weer laat aansluiten op de gevel.

Deze rand is nu blauw, net als de top van het gebouw. De top was vroeger bruin, daarom vermoed ik dat deze rand dat vroeger ook was:



Grtz,
Niels

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1625
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #820 Gepost op: 01 juni 2020, 20:50:22 »
Hallo allemaal,

Vandaag getuiniert zoals ik graag doe: lekker modelbouwen in de achtertuin.  ;D

Aangezien ik niet tevreden was met de onderste rand van de VL heb ik deze verwijderd en opnieuw genaakt. Om het geheel strak te houden ben ik begonnen met de bakstenen en ga ik daar tegenaan werken.

Dit was de oude onderrand:



Dit is de nieuwe in wording:



Vandaag vooral bezig geweest met de baksteenplaten en de opbouw. Het resultaat na een paar uur prutsen:




Ik ben redelijk tevredden met de vorm. Eens kijken of ik ik deze week nieuwe styreen kan scoren!

Grtz,
Niels
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2020, 10:09:15 door Niels B »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3562
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #821 Gepost op: 01 juni 2020, 21:02:57 »
Niels, is dit een foto van de bouw van de post (160679)?

Groet, Frank

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6527
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #822 Gepost op: 01 juni 2020, 22:02:49 »
Hoi,

Dat gaat er goed uitzien dat pand.

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar ouder topic. Bouw aan diverse projecten.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.
Johnny Cash Hey Hey Train.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1625
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #823 Gepost op: 02 juni 2020, 10:07:01 »
@spoorzeven: dat lijkt er wel op! Gave en unieke foto! Ik had wel wat foto's van de bouw, maar nog niet vanaf het station genomen.  (y)
@Koen: Thnx! BTW: je plot is klaar, ik probeer hem vandaag even te posten.

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3472
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #824 Gepost op: 03 juni 2020, 19:50:24 »
Super mooie bussen. (y)
...en gatver wat is dat een lelijk gebouw, maar wel mooi gebouwd (y)

Het spannende van bouwen wat er echt gestaan heeft er voor zorgt dat ook zulke gebouwen aan de beurt komen en het er veel realistischer uitziet (y)

Blijf volgen Gr Joke