Doel:€250.00
Donaties:€95.00

Per saldo:€-155.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-10-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door HansB
Vandaag om 10:41:54
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:41:45
Draaistellen 1 op 1 gevonden. door Hans Reints
Vandaag om 10:36:13
Roco Blokkendoos componentjes oververhit? door bellejt
Vandaag om 10:35:38
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0 door AdLoc
Vandaag om 10:23:58
Uit en Thuis, de bouw door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:23:57
MODELSPOOR 2019 by MTD - 19 & 20 Oktober 2019 in EDEGEM (B) door Frans Peeters
Vandaag om 09:59:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:51:53
SLT in H0 voor Kleindrecht door Zoedelaar
Vandaag om 09:37:12
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 09:27:30
Oude Fleischmann meuk en curiosa door zuylen
Vandaag om 09:26:27
Artitec / REE 1300, materieelbespreking. door henk
Vandaag om 09:21:35
Digikeijs H0 NS Seinen DR710 en DR711 leverbaar door gtw6016
Vandaag om 08:21:04
Foto’s uploaden met Apple? door henk
Vandaag om 08:08:05
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 07:15:27
Rijnstraat door Tulpendaal
Vandaag om 05:35:25
NL-baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 03:28:43
Driemaster in ‘t veen door Beached
Vandaag om 01:55:44
NS 8100 in 0 door 1795
17 oktober 2019, 23:19:42
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
17 oktober 2019, 23:14:05
Afmeting stationsnaambord door Ludo1957
17 oktober 2019, 23:09:42
Reihtsburg IV DRB/DRG Ep:IIb/c door Ivo vS
17 oktober 2019, 22:54:45
Raadplaatje door Luit
17 oktober 2019, 22:13:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 oktober 2019, 22:01:55
Modelspoorbeurs NOORDSPOOR 2020 door Fritsprt
17 oktober 2019, 21:52:24
2-3 nov 2019 modelbouwweekend in het Nederlands Transportmuseum Nieuw-Vennep door Edsko Hekman
17 oktober 2019, 21:50:23
Welk rijtuig te gebruiken voor WRmz134.5 door eichddraig
17 oktober 2019, 21:25:44
De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2 door Reinout van Rees
17 oktober 2019, 21:13:23
BMB 00-modelbaan, ideeën voor een module door Tanks+Treinen
17 oktober 2019, 21:12:21
Albulisch H0m en EPIII in H0 door Boertje
17 oktober 2019, 20:58:49
  

Auteur Topic: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80  (gelezen 194026 keer)

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 536
    • Project Althofen
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #780 Gepost op: 17 maart 2019, 20:20:05 »
Iets heel anders. Kunnen mensen met andere normen en waarden van iemands spullen makkelijk bij de keldertrap komen? Ik zou in die gevallen tenminste iets van blindering toepassen. Zelf zou ik kiezen in een vorm dat je kan openen en sluiten.
Groeten

Olav

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1563
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #781 Gepost op: 17 maart 2019, 21:16:58 »
Goed punt. De trap is redelijk makkelijk te bereiken, weliswaar achter mijn huis. Bl8ndering staat al een tijdje op de planning, maar is er nog niet van gekomen. Met de baan bezig zijn is toch leuker....  ::)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5538
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #782 Gepost op: 17 maart 2019, 22:52:34 »
Of een flinke Bouvier of Dobberman's nemen ;D

Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1563
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #783 Gepost op: 22 maart 2019, 19:52:31 »
Afgelopen dagen eens bezig geweest met de Silhouette plotter. Vandaag het eerste stukje geplot waar ik redelijk tevreden mee ben. Helaas kan ik de lijnen niet dikker snijden, wellicht eens proberen met een wat zachter materiaal.



Morgen maar eens onder de luchtkwast hangen en een wash geven. Ik hoop dat de snijlijnen dan en beetje zichtbaar blijven.

Grtz,
Niels

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5538
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #784 Gepost op: 22 maart 2019, 22:24:44 »
Geen slecht resultaat.

Ter vergelijk lijkt dat materiaal van mij een slagje kleiner qua formaat.

Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1563
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #785 Gepost op: 14 april 2019, 18:53:19 »
Afgelopen vrijdag de langverwachte stap richting bouwmarkt gemaakt en de perronnen laten zagen. Vandaag eens de kop van de achterste twee perronnen in vorm gezaagd:



De koppen moeten nog worden bijgeschuurd zodat ze een hellingbaan vormen. Terwijl ik perron legde viel me weer iets op. De overloopwissel tussen spoor 7 en 8 ligt de verkeerde kant op. Nu had ik deze al een keer omgedraaid omdat ik dacht dat deze verkeerd lag op basis van een tekening dus tijd om eens uit te zoeken wat nu goed is. Wat blijkt: bij de ombouw ergens in de jaren ‘90 is de overloopwissel omgedraaid. Oude situatie:



Situatie na verbreden derde perron:


Aangezien ik de situatie bouw van voor de ombouw, moet ik de wissels dus omdraaien.

En zo zie ik steeds weer nieuwe dingen die het namaken zo leuk maakt.  (y)

Binnenkort ga ik beginnen met het op maat maken van de bestrating voor het perron.

Grtz,
Niels

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5538
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #786 Gepost op: 14 april 2019, 19:49:57 »
Hoi,

Je hebt me daar toch een mooie lengte aan sporen.
Zal mooi worden s de treinen er doorheen komen aanrijden.

Is het nog gelukt met de Cameo-plotter?

Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Gerco van Beelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1119
    • sleutelspoor
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #787 Gepost op: 23 april 2019, 16:53:20 »
Afgelopen dagen eens bezig geweest met de Silhouette plotter. Vandaag het eerste stukje geplot waar ik redelijk tevreden mee ben. Helaas kan ik de lijnen niet dikker snijden, wellicht eens proberen met een wat zachter materiaal.



Morgen maar eens onder de luchtkwast hangen en een wash geven. Ik hoop dat de snijlijnen dan en beetje zichtbaar blijven.

Grtz,
Niels

Als je snijdt krijg je een opstaande lijn. Alles schilderen en daarna licht het opstaande randje weg schuren dan komt de tegelvorm mooi te voorschijn met een perfecte voeg.
Hier nog een voorbeeld van een perron met de oude plotter nu gaat het veel verfijnder


Hier zie je een voorbeeld van het schuren met een muur waarna het metselpatroon keurig uitkomt

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1563
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #788 Gepost op: 17 september 2019, 16:04:12 »
Beetje late reactie, maar ik heb een tijdje wat andere prioriteiten gehad waardoor ik eigenlijk bijna niets aan de baan heb kunnen doen. Hopelijk wordt het weer wat rustiger waardoor ik wat meer tijd heb om aan de baan te werken.

@Gerco: dank voor de tip, ik heb jouw methode toegepast en dat ziet er inderdaad veel beter uit. Het komende seizoen ga ik eens proberen of het lukt een perron hiermee te voorzien.

Afgelopen weken in wat spaarzame tijd ook nog gewerkt aan de klimspiraal aan de andere zijde van de baan. Dat valt nog niet mee, want ik wil als maximale helling 2,5 % en het blijkt dat dit met het plan wat ik had niet ga halen omdat mijn schaduwstation behoorlijk wat lager ligt dan de baan zelf. Dit houdt in dat ik eerder met de helling moet gaan beginnen en dat ik dus weer op slopershoogte ben....

Maar ik zou toch graag eens mijn treinen een keer laten rondrijden en daar is dit klimspiraal een belangrijke voorwaarde voor. Bovendien ben ik al dat houtwerk zo langzamerhand wel een beetje zat aan het worden (en mijn vrouw met mij....) en wil ik met scenery gaan beginnen. Dus: dit jaar eens proberen om rond te kunnen rijden en een fatsoenlijke blokindeling maken waarbij ik de baan in drie secties ga opdelen en apart ga voorzien van een booster:
- sectie 1: emplacement Arnhem (rechterzijde ruimte)
- sectie 2: schaduwstation (rechterzijde ruimte)
- sectie 3: rest baan (linker- en kopzijde ruimte)
Op deze wijze hoop ik voldoende spanning te hebben op alle secties zodat het rijden met flink wat treinen mogelijk is. Vooral in het stationscomplex zullen regelmatig treinen stil staan waarbij toch stroom wordt verbruikt. Ik moet nog gaan uitrekenen of dit gaat lukken op één booster.

Kortom, nog genoeg te doen (maar te weinig tijd  ;D)

Grtz,
Niels

RICROO

  • Online Online
  • Berichten: 539
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #789 Gepost op: 17 september 2019, 20:42:10 »
Hallo Niels,

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest maar het doet mij deugd weer nieuwe berichten over Arnhem te zien.

Kun jij me de instellingen van de plotter even sturen? Ik heb dezelfde maar ik ben niet echt gelukkig met het resultaat.

Waarvoor dank.

Richard

RICROO

  • Online Online
  • Berichten: 539
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #790 Gepost op: 17 september 2019, 20:44:51 »
En voor het blinderen van die ramen bij de trap, je kunt van die folie kopen die met water wordt opgebracht. Je kunt er niet doorheen kijken maar het licht komt er wel door.

Wordt op kantoren met glazen wanden veel als privacy folie gebruikt. Je moet wel even zoeken op Internet want ik weet niet hoe het heet, weet ook geen merknaam.

Richard

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1563
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #791 Gepost op: 17 september 2019, 21:22:09 »
Hoi Richard,

Het gaat zeker niet snel, maar beetje bij beetje kom ik verder.

Voor wat betreft de snijplotter gebruik ik de instellingen zoals door Olaf worden beschreven: https://bouwwerkenvanolaf.blogspot.com/. Ik heb zijn handleiding nog wel ergens liggen, stuur ik je wel even door.

De folie is een goed idee, dat heb ik ook op mijn badkamer laten aanbrengen en blijft goed zitten. Mooi klusje voor een druilerige zondagmiddag.  (y)

Grtz,
Niels