Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:48:53
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door hmmglaser
Vandaag om 22:48:27
Starten met messing kits door 1795
Vandaag om 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
Vandaag om 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
Vandaag om 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
Vandaag om 22:14:29
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 21:47:13
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:44:11
19 Toen door defender
Vandaag om 21:43:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens door TonM
Vandaag om 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
Vandaag om 21:15:18
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Ferdinand Bogman
Vandaag om 21:08:54
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
Vandaag om 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 18:58:32
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 18:00:29
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
Vandaag om 17:30:56
Decals Star TE-5933 door Martijn193
Vandaag om 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:53:47
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 14:45:36
  

Auteur Topic: Station Arnhem jaren '80'  (gelezen 319249 keer)

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #690 Gepost op: 13 januari 2018, 19:00:13 »
Probeer zekerheidshalve ook even wat er gebeurt met een Trix Koploper. Dat is motorisch nogal een zwakke broeder.


Steyn

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #691 Gepost op: 13 januari 2018, 19:24:49 »
Maar die heb ik helaas niet.... Ik ga diverse samenstellingen testen die ik regelmatig in Arngem wil zien. Komt goed!
Grtz,
Niels

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #692 Gepost op: 13 januari 2018, 22:39:10 »
Goed, dat gaat hem dus niet worden... Morgen maar eens beginnen met een extra winding in het spiraal. Hierdoor kan ik wel een helling van onder de 2 procent bereiken, eigenlijk wel beter.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #693 Gepost op: 14 januari 2018, 12:27:38 »
Het is ook het behoud van je treinen.
Als die telkens tegen overbelast aan,die te steile hellingen moet oprijden,dan slijt het geheel erg snel en dat resulteert in kapotte treinen.
Met die extra tijd die je er nu in gaat steken om de helling af te zwakken,heb je later veel langer lol van je rijdende collectie  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #694 Gepost op: 24 februari 2018, 17:24:36 »
Hallo,

Inmiddels ligt de extra winding op zijn plaats. Ik had gehoopt vandaag de rail ste kunnen leggen, maar dat is nog niet gelukt helaas. Wel ligt er overal foam en is de hoogteafstelling ook bijna goed:



De laatste dwarsbalk moet nog even weg en dan kan de rails worden gelegd. De helling is nu max 2,5% wat goed zou moeten zijn.

Bijzonder effectief was ik vandaag met het slopen van een 1600: doosje viel van de tafel en kwam ongelukkig terecht. Iemand nog een kap over?



Nu ja, het is niet anders, krijgt een plekje in de werkplaats zo...

Morgen weer verder!


Grtz,
Niels

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #695 Gepost op: 24 februari 2018, 18:09:26 »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #696 Gepost op: 24 februari 2018, 18:49:29 »
Dat is nou typisch een 1600 zonder Airco maar met Arko

Maar wel zonde....

Losse kappen kun je volgens mij gewoon bestellen bij Rock.

Groeten chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

lrrw

  • Offline Offline
  • Berichten: 475
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #697 Gepost op: 24 februari 2018, 18:52:28 »
Hoi Niels,

Zonde, ik wil eventueel de kap wel.

Groet Cor Lageweg.

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #698 Gepost op: 27 februari 2018, 16:30:42 »
Repareren die kap, plakken plamuren, spuiten en klaar is Kees.

Leuk projectje toch?


Richard

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2659
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #699 Gepost op: 27 februari 2018, 21:49:29 »
Projectje van maken van een 1600 die een vrachtwagen tegenkwam op een overweg ?
Vervolgens op een opstelspoor gesleept en wachtend op verdere sleep naar de reparatie werkplaats of schroothandel ?

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2158
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #700 Gepost op: 28 februari 2018, 13:09:51 »
Niels,
als dat 'niet-posten' komt door ongebreidelde activiteiten in de Hobbykelder is álles je vergeven (op het laten stuiteren van de 1600 ná dan...) Zorg inderdaad zéker als je er de ruimte voor hebt voor "comfortabele hellingen" voor je treinen: zolang de boel open is en toegankelijk gaat het immers prima, maar o wee als je de boel eindelijk naar jouw zin 'dicht hebt'...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #701 Gepost op: 28 februari 2018, 14:30:13 »
Ik ben druk bezig de kap te repareren, tot nu toe ziet het er nog helemaal niet slecht uit. Met een beetje geluk heb ik zo een vervangende kap en kan deze kap op nooddraaistellen in de werkplaats gezet worden.

@Frans: het maken van de constructie en het leggen van de rails is een tijdrovend klusje en vind ik ook niet heel erg leuk om te doen. Maar het noet wel goed gebeuren voor een prettige treinenloop. Nu kan ik er inderdaad nog goed bij, beter datn straks. Dus liever nu alles goed maar langzaam dan snel en spijt...

Grtz,
Niels

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2158
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #702 Gepost op: 28 februari 2018, 16:20:45 »
Ach Niels,
Werd dan ooit ergens beweerd dat het Pad van de Modelspoorbouwer 'over rozen gaat'? ::) Beschouw dat saaie en tijdrovende railsleggen maar als oefening: de bovenleiding (eerst de treintjes, daarna de waslijnen voor GVA  ;D 8) ) zullen je nog laten terugdenken aan dat "simpel rails-leggen"...
Hou dat idee: liever langzaam dan 'snel-en-spijt' maar goed vast!
Succes!

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #703 Gepost op: 16 maart 2018, 21:13:00 »
Met dank aan Silvester ben ik inmiddels in het bezit gekomen van een vervangende kap. Wat me opvalt is dat Roco de kappen meer oranje is gaan maken. Hier ligt de nieuwe kap naast de gerepareerde oude kap.



Inmiddels is de helling naar boven ook gereed. Maximaal hellingsperc3ntage is nu 2,3%. De rails ligt, maar moet nog worden aangesloten. Kan ik toch echt bijna gaan beginnen met het stationscomplex....

Grtz,
Niels

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #704 Gepost op: 17 maart 2018, 01:37:20 »
Dat zijn niet perse de oudere kappen die oranje zijn. Ik heb nog één van de eerste 1600 met een nen-stekker en die lijkt haast een sinaasappel  :P