Google+
Doel:€250.00
Donaties:€70.25

Per saldo:€-179.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 13-01-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door Henk ho/0
Vandaag om 16:12:59
Artitec 2018, het speculaas-draadje...... door Meppelspoor
Vandaag om 16:12:31
Geknoei in 0 door Henk ho/0
Vandaag om 16:06:00
Aansturing analoge baan met Arduino PWM en bezetmelder GBM-1 (Tams Elektronik) door Mbaeten
Vandaag om 16:05:31
Uhlenbrock Decoder 76425 i.c.m. Digirail DRC2200 verlichting set door ETH023
Vandaag om 16:04:26
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Eric B
Vandaag om 15:59:15
Railhobby 40 jaar. Dus komt het blad met een eigen lok. door Mug
Vandaag om 15:58:16
Gevonder 90 jaar oude lorrie door Rondje_HO
Vandaag om 15:55:13
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Timaximus
Vandaag om 15:53:55
Fleischmann 6166 en 6167 door Rondje_HO
Vandaag om 15:51:41
Opdracht fotowedstrijd januari/februari: de tunnel en / of schaduwstation ingang door Bob R.
Vandaag om 15:44:15
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door mikeya
Vandaag om 15:26:01
Bidib, wat is dat? door Ben
Vandaag om 15:12:32
Wie helpt mij zoeken na diefstal. door Haradigi
Vandaag om 14:53:59
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Rondje_HO
Vandaag om 14:23:14
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door tijgernootje
Vandaag om 14:21:52
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Sicco Jan
Vandaag om 14:19:51
Nieuws over oud spul in Colombia door 72sonett
Vandaag om 14:17:39
Verlichting in Roco wagon 54225 en 54226: een fotoverslag door Rondje_HO
Vandaag om 14:15:29
Nieuwbouw Zevenheuvelenbaan H0 - digitaal DCC door ErikW
Vandaag om 14:10:20
Artitec / REE 1300 de eerste foto' s door VAM65
Vandaag om 14:02:32
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 13:55:22
Brekina 2018, meer DAFjes door Ronald69
Vandaag om 13:34:39
Fremo haven: KNZ Hengelo door Hans_omBC
Vandaag om 12:43:50
Station 2.0 door Leen Kievit
Vandaag om 12:05:52
Youtube vondst: een "cabview" treinreis van Hanoi naar Ninh Binh, Vietnam door Rondje_HO
Vandaag om 11:11:57
Storm door Hoontje
Vandaag om 10:49:32
Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender door Rockerbox2
Vandaag om 10:47:58
NL Baan in Canada door Wim Vink
Vandaag om 10:33:24
Dahinterhofen im Bau door Ernst Jorissen
Vandaag om 09:07:47
  

Auteur Topic: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80  (gelezen 164378 keer)

Jasperkc

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #675 Gepost op: 15 mei 2017, 15:57:38 »
Hallo Arbhin,

Die ronde entree heet in de volksmond Ingang Sonsbeekzijde. Overigens is dat entreekoepeltje bewaard gebleven en staat nu als Thee huis in het Park in Presikhaaf.


Foto uit de tijd hoe ie erbij stond in Arnhem. Bron: K3 architectuur.nl (www.k3architectuur.nl)


Foto zoals hij nu erbij staat in het park Presikhaaf en goed te zien bij de ingang de huisregels van de NS. Bron: Martijn van Vulpen (www.martijnvanvulpen.nl)

Groet, Jasper

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 493
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #676 Gepost op: 15 mei 2017, 17:09:12 »
Hallo Jasper,

Mooie foto's.

Dit was inderdaad het spoor richting het seinhuis.

Maar als je op het perron (nummer weet ik niet meer) stond keek je richting de keer muur met schuin daarachter de richting Sonsbeek, dus niet aan de kant van de uitgangs Sonsbeekzijde, maar helemaal rechts. Daar was ook een spoor met regelmatig geparkeerde locomotieven.

Ik hoop dat mijn herinnering aan Arnhem vroeger niet helmaal weg gezakt is. Schoot me namelijk nog te binnen dat ik heel heel lang geleden nog eens met een machinist in opleiding mee ben geweest en toen hebben we daar met een 600 een 1100 weg gesleept. Ik kan me nog voor de geest halen dat dat slepen niet bepaald van een leien dakje ging. Volgens mij was die 1100 veel te zwaar. Weet het niet zo heel precies meer.

Richard

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #677 Gepost op: 15 mei 2017, 19:23:10 »
Dat zal vast niet. Met een 600 kon je heel wat trekken  ;)

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1494
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #678 Gepost op: 16 mei 2017, 07:55:50 »
Dat zijn gave foto's Jasper!  (y)

Er staan ook mooie details op zoals he verbod om te fietsen. Ik ben erg geïnteresseerd in je andere foto's. Post maar!

@Richard: Dat spoortje bedoelde ik in eerste instantie ook. Daar kon je altijd wel wat leuks zien staan tegen die muur aan.

@Arbhin: Die verspringing is iets constructiefs in mijn kelder en ja, ik heb plannen voor uitgang Sonsbeek. Dit gebouw is al af en de bouw staat vanf p.19 beschreven.

Grtz,
Niels

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 493
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #679 Gepost op: 17 mei 2017, 16:29:30 »
Bedankt voor je reactie, was inderdaad ook de mening toegedaan dat een 600 wel het een en ander van zijn plaats moest krijgen. Zal wellicht een andere reden hebben gehad. Staat mij ook nog vaag bij dat die 600 er niet al te best meer uitzag. Niet bepaald een glimmend model zeg maar.


Richard

springer1980

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #680 Gepost op: 13 augustus 2017, 09:31:12 »
Hoe gaat het nu met je nieuwe baan?

Voor het geval je het nog niet wist, zowel modelbus.nl alsmede wentink hebben nu ook de Hess trolley in de nieuwe kleuren. Alleen het model van wentink heeft op de zijkant een andere bestemming staan dan op de voorkant maar er zou een nieuwe levering komen met correcte filmbakken.


Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1494
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #681 Gepost op: 18 augustus 2017, 20:28:44 »
Hey Jerry,

Momenteel ligt de bouw stil van mijn baan. We zijn met ons laatste project bezig in huis namelijk het leggen van een vloer in de garage en opbergruimte. Dat houdt dus in dat deze ruimtes helemaal leeg moesten. Eén keer raden waar het spul nu staat.....

Op zich maakt het niet veel uit omdat ik net bezig was met het maken van plannen voor het stationsgedeelte. Tijdens het plannen heb ik besloten afscheid te gaan nemen van mijn Fleishmann rails en deze te vervangen voor Peco. Dus eerst alles eens goed uitdenken en dan bestellen. Ik hoop in de herfstvakantie weer lekker verder te kunnen gaan werken.

De trolleys had ik overigens gespot, maar nog niet in bezit. Binnenkort maar weer eens naar Arnhem gaan en ze in levende lijve bewonderen.

Grtz,
Niels

springer1980

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #682 Gepost op: 19 augustus 2017, 07:47:45 »
Heel veel succes met het leggen van de vloer!

De trolley met correcte filmbakken zijn trouwens enkel maar te bestellen via modelbus.nl.
Het model van Wentink is een ander model met een ander wagenparknummer, kenteken, lijnfilm, enz. Het zijn dus 2 verschillende uitvoeringen...

NS264

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4467
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #683 Gepost op: 19 augustus 2017, 07:49:39 »
Wel heel mooi dat ie uitkomen voor deze baan.
Scheelt een hoop zelfbouw.

Gr Koen.
Via YouTube: Alan Jackson Freight Train Whoohooooe!

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1494
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #684 Gepost op: 24 augustus 2017, 19:24:15 »
Vandaag is de eerste laag van de coating aangebracht, morgen de tweede en hopelijk ook de laatste. Kan ik vanaf zondag mijn ruimte weer vrijmaken en de hobby weer opstarten.

De Hess trolleys zijn zeker mooi, maar gezien de periode van mijn baan niet inzetbaar. Desalniettemin heb ik ze toch als liefhebber van trolleys....

Grtz,
Niels

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1494
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #685 Gepost op: 30 december 2017, 11:31:40 »
Oef, al een tijdje niets meer gepost zie ik. Tijd voor een update!

Inmiddels is de treinenruimte al weer geruime tijd vrij en is deze zowaar ook een keer opgeruimd. De herfstvakantie ging oo aan andere zaken, maar in de dagen rond Kerst toch nog wat kunnen knutselen. De keuze voor rails is ook gemaakt: ik ga voor de Rocoline rails. Gisteren arriveerde de eerste levering rails:


Helaas was nog lang niet alles leverbaar, dus moet nog wat geduld hebben.
Het passen en meten kan in ieder geval gaan beginnen. En waarom Rocoline in plaats van mijn Fleischmann? Hierom:



Grt,
Niels

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1494
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #686 Gepost op: 09 januari 2018, 21:59:58 »
Afgelopen weekend was het zover, de eerste trein bereikte op eigen kracht het stationsgebied. De DE I ging moeiteloos naar boven en zo was er na ruim drie jaar weer een rijdende trein in Arnhem H0 te bewonderen.



Nadat de DE I weer naar het schaduwstation was gedirrigeerd kwam de teleurstelling: de roco 1200 met een zevental rijtuigen had beduidend meer moeite met de helling. Sterker nog, hij kwam niet boven... Gelukkig heb ik de helling nastelbaar gemaakt en kan ik redelijk eenvoudig nog een metertje toevoegen aan de helling. Hiermee komt de helling onder de drie procent en dat zal voldoende moeten zijn.

Ook is inmiddels de tweede partij Rocoline binnen gekomen waardoor ik aankomend weekend een begin kan gaan maken met de sporen 9 en 10. Van daaruit ga ik naar voren werken. De bedoeling is dat het derde perron als eerste wordt aangelegd zodat het beeld van Arnhem de komende tijd langzaam maar zeker gaat ontstaan! Dan kunnen eindelijk de diverse onderdelen verder afgemaakt worden en geplaatst, zoals de goederenlift, het trappenhuis en al het andere perronmeubilair. Ook de muur moet nog een stukje worden verlengd. Kortom, nog werk genoeg.

Grtz,
Niels

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1068
  • Hier waakt de kat!
    • Flickr pagina
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #687 Gepost op: 10 januari 2018, 07:27:02 »
Jammer van de teleurstelling op de klim. Succes met het vervolg!  (y)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 4617
  • If you're throwing mud, you're losing ground.
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #688 Gepost op: 10 januari 2018, 14:46:42 »
Max 2,5% aanhouden.
Extra winding in je klimspiraal zetten.

Zoals de grote filosoof Motgomery Scott destijds al zei:
"But Cap'n, I cannae change the laws a' physics!"

En wie zijn wij, om de historische woorden van de chief engineer van de Enterprise in twijfel te trekken...

live long and prosper
Hendrik Jan

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1494
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #689 Gepost op: 13 januari 2018, 18:11:31 »
Hoewel ik denk dat je gelijk hebt ga ik het eerst eens met 3% proberen. Dit is vrij eenvoudig in te stellen namelijk waardoor ik gemiddeld op 2,9% zit. Als de 1200 met de sleep rijtuigen boven komt denk ik dat ik het er bij laat. Aan de andere zijde heb ik veel meer ruimte en hou ik zelfs 2% aan. Mocht ik met erg lange treinen gaan rijden later, kan dat altijd via die zijde.

Komt de 1200 niet boven, volg ik je advies op. Weer een hoop werk, doe het liever niet....

Grtz,
Niels