Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MrBoembas
Vandaag om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Schachbrett
Vandaag om 00:37:53
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI door gdh
18 maart 2024, 19:15:56
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 60671 keer)

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1294
  • Take It Or Leave It
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #120 Gepost op: 21 oktober 2018, 18:54:40 »
Tsja, als meester kan je dat tussen de bedrijven door doen.

Pro

  • Offline Offline
  • Berichten: 344
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #121 Gepost op: 21 oktober 2018, 19:08:49 »
Mooie foto's Joshua. Zo vaak komen foto's uit die tijd van alleen een rijtuig niet voorbij. Dank voor het posten  (y)
Martijn

You're welcome, ik heb er meer, maar er moet aanleiding voor wezen zoals dit topic.
Groet JKLX

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1422
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #122 Gepost op: 16 november 2021, 13:30:01 »
Hoi,

Ik wil even terugkomen op het 2de klas rijtuig van de FS.
Als ik op deze lijst kijk http://gamos81.altervista.org/Italia/Carrozze/X.htm
kom ik bij TIPO 64 en 68 alleen maar rijtuigen tegen met 14 ramen terwijl hier op de foto het er toch één is met 13 ramen.
(Of is de andere kant er één met 14?)
Is dit rijtuig al in model uitgebracht? 
Op bijna alle modellen zitten de klasse opschriften tussen de deur en het eerste raam, terwijl bij dit rijtuig het tussen het eerste en tweede raam geplaatst is.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3798
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #123 Gepost op: 16 november 2021, 16:23:32 »
13 ramen is een couchette, niet een zitrijtuig. In tipo 64/68 is dee door Acme nog niet in Grigio uitgebracht. Wel door Heris of heris voor Acme, maar dat is niet echt kwaliteit. Dus als je een couchette zoekt zit je aan tipo 70 (Acme 50500) vast of een oude Heris. Die reed echter niet planmatig mee in de 296/297. Of een gewoon zitrijtuig die wel meereed van tipo 64/68 (ACME 50822/50823)

dirkjan

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1422
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #124 Gepost op: 16 november 2021, 18:03:57 »
Dank je wel voor de info.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5169
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #125 Gepost op: 21 november 2021, 11:52:07 »
Werd in Maastricht wel eens een FS rijtuig meegegeven met de serie 800 naar Amsterdam? Ik heb hier een foto van de 1624 met een trein uit die serie met vier ICR, twee Plan W en het laatste rijtuig lijkt mij, ook na sterk uitvergroten, een FS rijtuig. Foto gemaakt te Geldermalsen op 28 mei 1982.


Groet, Frank

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4829
  • Modelspoor is emotie...
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #126 Gepost op: 21 november 2021, 12:11:22 »
Ik spring even verder terug in de tijd: is er bekend bij iemand of deze trein een voorganger had in de eerste helft van de jaren zestig op deze zelfde route in NL?

Groeten,
Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #127 Gepost op: 21 november 2021, 16:55:06 »
In ieder geval werd er het CFL-rijtuig voor gebruikt. Heb ik eens in Ht in de trein naar Asd gezien. Volgens mij als versterking in de spits.
En was de voorganger in de jaren daarvoor niet de 134/135?
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5169
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #128 Gepost op: 22 november 2021, 15:20:57 »
Bij sterk uitvergroten van mijn foto van de 1624 meen ik te zien dat de deuren bij het laatste rijtuig aan de uiteinden van het rijtuig zitten. Dat zou dus niet op een Wegmann rijtuig van de CFL wijzen.
Groet, Frank

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #129 Gepost op: 22 november 2021, 16:06:29 »
FS-rijtuig zou kunnen doch ik heb, als ik al schreef, in Ht een CFL gezien. Ook meen ik destijds in OdR gelezen te hebben dat het CFL-rijtuig werd genomen. Misschien ook wel logisch daar het CFL-rijtuig nog maar een uur of twee, en dus veel schoner, in dienst was en de italiaan er al vele uren op had zitten.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 856
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #130 Gepost op: 31 maart 2023, 11:42:48 »
Ik ben sinds afgelopen jaar bezig deze trein samen te stellen. Ik heb als uitgangspunt de foto met de 1631-CFL B-SBB D-SBB AB-SNCF B-FS AB-FS B.
Sinds het laatste bericht hier zijn er ook modellen bij gekomen die ook in deze trein kunnen worden ingezet. Omdat ik van bonte samenstellingen houd wil ik het zo bond mogelijk maken en had dus het liefst de nieuwere CFL kleurstelling gehad. Helaas zijn de Roco en Lima CFL rijtuigen niet veel te vinden of tegen flinke prijzen. Gelukkig vond ik nog een optie. Piko heeft namelijk ook een CFL wegmann uitgebracht in het groen, revisiedatum 1992 en dus ook de juiste klasse opschriften en deze kon ik nog ergens nieuw krijgen vorig jaar. Artikelnr 96617



Ook de LSM rijtuigen zijn schaars en flink aan de prijs. Gelukkig zijn ze opnieuw uitgebracht en vorige week eindelijk geleverd. De Dms uiteraard met het oude logo, wel revisiedatum 1987 en de AB heb ik voor de afwisseling met de nieuwe logo’s, revisiedatum 1985. Artikelnrs 472010 en 472012





Het SNCF rijtuig is alle lange tijd bij Roco in het programma, ook weer lastig te krijgen in de uitvoering die ik wilde en vond het model wat gedateerd. REE Modeles had deze type rijtuigen ook aangekondigd en vorig jaar zijn die uitgeleverd. Prachtig rijtuig voor tussen de 60 en 70 euro. Revisiedatum 1985, dus alle rijtuigen passen mooi in mijn uit te beelden einde tijdperk IV. Artikelnr. VB-304



Nu nog een ACME FS AB en een B vinden, maar ook daar worden hoge prijzen voor gevraagd en helaas heeft ACME nog geen nieuwe uitgave aangekondigd van dit soort FS UIC rijtuigen.

Groeten Edwin.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2023, 11:45:10 door Edwin2121992 »

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1422
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #131 Gepost op: 31 maart 2023, 11:58:06 »
Hoi,

Gefeliciteerd met je aanwinsten.
Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar de twee rijtuigen van ACME.
Op aanraden van een forumgenoot heb rijtuig ACME 50762 aangeschaft. Deze kan er (in de zomer) ook mee door.
ESU komt dacht ik ook met Wegmann rijtuigen (of silberlingen?) Zijn dit dezelfde type rijtuigen?

Groetjes Dave
 
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 856
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #132 Gepost op: 31 maart 2023, 20:14:46 »
Die ESU CFL rijtuigen lijken me qua uitvoering iets te oud, door de zwarte onderzijde.
Qua ACME FS rijtuigen ben ik het een beetje kwijt, ik zou het liefste een grijze en een rood grijze willen, maar ik kom er niet helemaal meer uit welke ACME modellen geschikt zijn voor deze trein. Of kan het alles zijn, zolang het maar geen 200 km/h rijtuigen zijn? Iemand die mij kan helpen?

Gefeliciteerd met je aanwinsten.

Dankje, ik ben er zeer blij mee (y)

Groeten Edwin.

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 772
    • DV modelspoor
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #133 Gepost op: 04 april 2023, 15:23:50 »
Ik ben ook bezig met deze trein ( alweer ;D)
Mis alleen nog een AB van de SBB, maar jeetje wat zijn de losse modellen duur geworden zeg ::)
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1009
  • http://www.amsac.be/
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #134 Gepost op: 05 april 2023, 09:48:26 »
tja ik los dat anders op koop geregeld al eens 2dehands en soms kun je wel een koopje doen Models Wold set nagenoeg nieuw/op de verpakking na Models World1603.
https://www.youtube.com/watch?v=6igw9cu2HYw, Leuke anekdote er rijdt ook een set groene SBB rond die de eigenaar ook in Duitsland voor een leuke prijs kon aanschaffen

Ik betaalde 475 euro(toch maar 60 euro wat tegenwoordig de prijs is voor elke wagen op schaal is). Soms eens zoeken daar stond ook nog een Franse set wagens met 1 Belg(set met 1 Belg. wagen voor amper 5 euo minder hoewel er een wagen minder instak).

In mijn set zaten 8 rijtuigen 4 italianen en Belgen(Jaren was ik gek op die Italiaanse wagens, maar ik vond nooit genoeg verschillend Roco's.

Andere mogelijkheid is je zaken waar interesse voor is en je toch niet gebruikt van de hand te doen. Zo blijft je hobby even duur/even goedkoop.

Persoonlijk zit ik in een club waar ik mijn oudere LSwagens van de hand doe voor een prijs waar beiden zich kunnen in vinden. Helaas niet het door U gezochte rijtuig

Of je koop een set al dan niet 2dehands, je haalt er uit wat je gebruiken kan en verkoopt de rest.

Groeten succes met je zoektocht naar anders mooi