Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilots en ontstoring door VAM65
Vandaag om 16:52:09
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door Erik_omBC
Vandaag om 16:49:25
De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2 door martijn v m
Vandaag om 16:44:44
Slippende O ringen Roco krokodil. door Josephes
Vandaag om 16:37:52
Raadplaatje door Peter Korsten
Vandaag om 16:34:31
LS models M6 wagens naar DC door bekie
Vandaag om 16:04:48
Fotowedstrijd BeneluxSpoor.net door Bob R.
Vandaag om 15:46:47
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Cottage Railways
Vandaag om 15:27:29
Vroeger (oude dia's uit Noord-Nederland en Oost-Nederland, 1985-1990) door brun
Vandaag om 15:21:04
Berghuizer papierfabriek door ruudns
Vandaag om 15:18:47
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door tijgernootje
Vandaag om 14:45:51
Mass am See door tijgernootje
Vandaag om 14:01:15
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
Vandaag om 12:57:33
BNLS-Module (h0): "Ringvaartbrug Haarlemmermeer", de samenvatting door Paul Bender
Vandaag om 11:19:31
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Floris
Vandaag om 11:05:11
Esu micro V3.0 verlichting gaat uit na stap 5 door lokloods
Vandaag om 10:58:22
19 Toen door Willem1951
Vandaag om 10:50:36
Stoomtram Backer & Rueb in 1:87 door RobK
Vandaag om 10:11:45
RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door Sven
Vandaag om 08:58:08
Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door Wijktrein
Vandaag om 08:46:43
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door MDK193
Vandaag om 08:09:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Frontier
Vandaag om 04:41:32
Nieuws over oud spul in Colombia door fc_del_nordeste
Vandaag om 01:50:17
ICE3 NS (BR406) pimpen door Maarten.T
Vandaag om 00:18:50
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Mark been
18 februari 2018, 23:46:55
BNLS-Module: "L'Esimé" door Chris80
18 februari 2018, 23:30:27
BNLS-Module: "Saalbach-Hinterglemm" [ÖBB] door Chris80
18 februari 2018, 23:18:29
BNLS-module (N) "in de etalage" (II) - Days gone by door Paul Bender
18 februari 2018, 22:51:59
's-Heer Heinkenspolder door Reinier Z.
18 februari 2018, 22:46:10
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door EricZmS
18 februari 2018, 22:41:37
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 30445 keer)

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #105 Gepost op: 13 november 2017, 13:28:27 »
Wat bedoelen jullie met “skirts” (zij-skirts en couchette skirts)?

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 2773
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #106 Gepost op: 13 november 2017, 13:45:54 »
Even concreet over de ABz die in deze trein reden. Serie 64 had 110 stuks zonder zijschorten onder de bak, serie 70(149st) en 75 (40 st) wel. Beide kwamen voor in deze trein, zowel in grigio als Rosso fegato kleurstelling.
Gelukkig zijn we recent door ACME ruim bedeeld met allerlei series van fs uic-x wagens. Alleen moet je er wel steeds snel bij zijn.

Dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 2470
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #107 Gepost op: 13 november 2017, 16:12:43 »
@Luc: ik bedoel van die schorten (lijkt wel een soort stroomlijnbeplating) onder de bak.


@Dirkjan: en onderstaand rijtuig? Kwam dat ook wel eens in het buitenland? En in Nederland?  :)


(Rivarossi)

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 2773
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #108 Gepost op: 13 november 2017, 16:47:52 »
Tja, dat ding heeft wel een RIC raster en kan dus de grens over. Denk echter niet, dan een wagen die geschikt is voor 200km/h en daarmee extra aandacht krijgt in onderhoud zomaar de wijde wereld in werd gestuurd. Die was eerder voor inzet op bijv Rome-Florence bedoeld, waar al in de zeventiger jaren 200 werd gereden. Voor een doorsnee trein naar NL werd eerder op ouder materieel teruggevallen, danwel modern materieel voor 160 km/h
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 2470
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #109 Gepost op: 13 november 2017, 21:14:32 »
Aha, bedankt  :)  Ik heb ze ook meer aangeschaft omdat ik ze gewoon erg mooi vond, en er een soortgelijk (lees: dezelfde kleur  ;D  ) rijtuig in een trein met TUI rijtuigen zat:  https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4605189

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 2773
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #110 Gepost op: 13 november 2017, 23:22:56 »
Dat is inderdaad eentje uit de zelfde serie, maar voor 160km/h. 200km/h wagens schijnen te herkennen te zijn aan een dunne rode streep onderaan de zijwand (net boven t frame)

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #111 Gepost op: 14 november 2017, 13:41:18 »
Wat zijn de cat nummers van de acme wagens met schorten die ook in NL kwamen? Zijn deze nog ergens te krijgen?

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 2773
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #112 Gepost op: 14 november 2017, 14:23:52 »
ik heb nog wel een tipo 70 ABz in rosso fegato 50745 die weg mag, geen schorten echter. En z'n Roco broertje uit de 64038 set.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #113 Gepost op: 14 november 2017, 14:43:26 »
zou het wel leuk vinden om een versie met schorten te hebben....

heb je de B uit 64038 ook te koop?

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 812