Google+
Doel:€250.00
Donaties:€156.49

Per saldo:€-93.51

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-11-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Servo bevestigingsbeugel. Suggesties? door henk
Vandaag om 10:09:43
MSM Modulebijeenkomst in Aalst (Belgie) door sdz1976
Vandaag om 10:08:47
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:04:24
Vuurtoren, bouwtekening of maatschets gezocht door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:36
BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87 door JAB van Ree
Vandaag om 09:02:02
NS 2200 van Roco door Wijktrein
Vandaag om 08:45:24
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door svdwal
Vandaag om 08:19:23
RTM in 0m door Marc tramt
Vandaag om 07:50:58
Locomotor NS 210 met houtgasgenerator door Rick
Vandaag om 07:35:54
Pronsfeld door Patrick1975
Vandaag om 07:00:34
Update: baan in de tropen door Patrick1975
Vandaag om 06:52:55
Hulp nodig bij invulling nieuwe baan door Hans Grasmaijer
Vandaag om 05:58:40
Lima pannekoekmotor met kuren --aan uit aan uit door henk
Vandaag om 05:10:16
NS 1600P (ex DE2500 202-002) door Jeanne
Vandaag om 01:21:44
Digikeijs DR5000 - DR4018 schakeldecoder aansluiten en instellen door banne
22 november 2017, 23:54:34
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door Hendrik Jan
22 november 2017, 23:04:30
Digikeijs Loconet bezetmelders en fb monitor door De eerste Ivo
22 november 2017, 23:00:58
Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N door Hoontje
22 november 2017, 22:54:14
Copic airbrush systeem, ervaringen? door Milocomarty
22 november 2017, 22:40:24
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
22 november 2017, 22:38:50
(Gratis) treinenbeurs in Lisse door geer63
22 november 2017, 22:28:29
Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc) door KNed
22 november 2017, 22:27:30
Fremo haven: KNZ Hengelo door sdz1976
22 november 2017, 22:20:39
Doorbranden Locpilot door zweistein
22 november 2017, 22:14:15
3D/RM-IG: NS seinen (H0) door De eerste Ivo
22 november 2017, 22:02:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
22 november 2017, 21:50:04
Aansluiten schakelaar 1xAAN/UIT/AAN door henk
22 november 2017, 20:33:18
ICE3 NS (BR406) pimpen door Dave.......
22 november 2017, 19:39:47
27 januari 2018 Modelspoorbeurs te Hoogeveen door de Stoomfluit
22 november 2017, 16:11:52
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door bollen neus
22 november 2017, 15:52:29
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 28838 keer)

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 741
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #105 Gepost op: 13 november 2017, 13:28:27 »
Wat bedoelen jullie met “skirts” (zij-skirts en couchette skirts)?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2698
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #106 Gepost op: 13 november 2017, 13:45:54 »
Even concreet over de ABz die in deze trein reden. Serie 64 had 110 stuks zonder zijschorten onder de bak, serie 70(149st) en 75 (40 st) wel. Beide kwamen voor in deze trein, zowel in grigio als Rosso fegato kleurstelling.
Gelukkig zijn we recent door ACME ruim bedeeld met allerlei series van fs uic-x wagens. Alleen moet je er wel steeds snel bij zijn.

Dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1910
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #107 Gepost op: 13 november 2017, 16:12:43 »
@Luc: ik bedoel van die schorten (lijkt wel een soort stroomlijnbeplating) onder de bak.


@Dirkjan: en onderstaand rijtuig? Kwam dat ook wel eens in het buitenland? En in Nederland?  :)


(Rivarossi)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2698
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #108 Gepost op: 13 november 2017, 16:47:52 »
Tja, dat ding heeft wel een RIC raster en kan dus de grens over. Denk echter niet, dan een wagen die geschikt is voor 200km/h en daarmee extra aandacht krijgt in onderhoud zomaar de wijde wereld in werd gestuurd. Die was eerder voor inzet op bijv Rome-Florence bedoeld, waar al in de zeventiger jaren 200 werd gereden. Voor een doorsnee trein naar NL werd eerder op ouder materieel teruggevallen, danwel modern materieel voor 160 km/h
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1910
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #109 Gepost op: 13 november 2017, 21:14:32 »
Aha, bedankt  :)  Ik heb ze ook meer aangeschaft omdat ik ze gewoon erg mooi vond, en er een soortgelijk (lees: dezelfde kleur  ;D  ) rijtuig in een trein met TUI rijtuigen zat:  https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4605189

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2698
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #110 Gepost op: 13 november 2017, 23:22:56 »
Dat is inderdaad eentje uit de zelfde serie, maar voor 160km/h. 200km/h wagens schijnen te herkennen te zijn aan een dunne rode streep onderaan de zijwand (net boven t frame)

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 741
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #111 Gepost op: 14 november 2017, 13:41:18 »
Wat zijn de cat nummers van de acme wagens met schorten die ook in NL kwamen? Zijn deze nog ergens te krijgen?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2698
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #112 Gepost op: 14 november 2017, 14:23:52 »
ik heb nog wel een tipo 70 ABz in rosso fegato 50745 die weg mag, geen schorten echter. En z'n Roco broertje uit de 64038 set.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 741
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #113 Gepost op: 14 november 2017, 14:43:26 »
zou het wel leuk vinden om een versie met schorten te hebben....

heb je de B uit 64038 ook te koop?