Google+
Doel:€250.00
Donaties:€53.20

Per saldo:€-196.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Marklin V200 021 stopt ermee. door rbeek
Vandaag om 22:58:59
Roco h0, NS 1200 door GerardvV
Vandaag om 22:54:56
Projekt 083-338 door jerrytrein
Vandaag om 22:54:23
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:38:20
Mara Harbor door becasse
Vandaag om 22:36:16
De 9e Grote Modelspoorexpo LEUVEN 13 en 14 OKTOBER 2018 door ingenium
Vandaag om 22:31:45
25 jaar geleden door Marc tramt
Vandaag om 22:30:47
ESU navigator, hoe interface en magneetartikelen aansluiten? door iarnrod
Vandaag om 22:21:53
NS omBC290x van MK modelbouwstudios door Ivo tB
Vandaag om 22:08:48
Ardennen: welk goederenvervoer en materieel op dit moment? door mDDM
Vandaag om 22:03:44
Martin's geknoei met groen.. door Milocomarty
Vandaag om 22:00:47
VERPLAATST: Ardennen Goederenvervoer en materieel door Reinout van Rees
Vandaag om 21:57:43
Introductie modulebaan.nl door Reinout van Rees
Vandaag om 21:49:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 21:42:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:36:11
RhB-modelbaan van Martino door Martin Hornis
Vandaag om 21:35:25
Woudstervenen in wording door Wim1969
Vandaag om 21:31:37
Roco 2018 (zonder Fleischmann) door Joshua
Vandaag om 21:23:12
VERPLAATST: BNLS-module: "Ein kleines Kalkwerk" door Bert van Gelder
Vandaag om 20:43:57
Nieuwe ruimte herbeginnen bouwen, maar wat? door Scratchbuilt
Vandaag om 20:36:21
Foto/Filmtopic Laurent door laurent
Vandaag om 20:20:36
Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0 door zweistein
Vandaag om 20:16:22
Welke (ESU?) decoder is dit? door Hobojohn
Vandaag om 20:11:00
Welke centrale voor Marklin HO, C-rails, 40 wissels, etc? door laurent
Vandaag om 20:09:29
ESU LokSound V4.0, uitgang paarse draad toewijzen aan functie? door 008200
Vandaag om 20:08:06
MB-module: "Groeten uit Jottum" door Scratchbuilt
Vandaag om 20:06:22
Kurk, welke dikte gebruiken als demping? door oebert
Vandaag om 19:55:14
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 32977 keer)

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 818
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #105 Gepost op: 13 november 2017, 13:28:27 »
Wat bedoelen jullie met “skirts” (zij-skirts en couchette skirts)?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2835
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #106 Gepost op: 13 november 2017, 13:45:54 »
Even concreet over de ABz die in deze trein reden. Serie 64 had 110 stuks zonder zijschorten onder de bak, serie 70(149st) en 75 (40 st) wel. Beide kwamen voor in deze trein, zowel in grigio als Rosso fegato kleurstelling.
Gelukkig zijn we recent door ACME ruim bedeeld met allerlei series van fs uic-x wagens. Alleen moet je er wel steeds snel bij zijn.

Dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3589
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #107 Gepost op: 13 november 2017, 16:12:43 »
@Luc: ik bedoel van die schorten (lijkt wel een soort stroomlijnbeplating) onder de bak.


@Dirkjan: en onderstaand rijtuig? Kwam dat ook wel eens in het buitenland? En in Nederland?  :)


(Rivarossi)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2835
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #108 Gepost op: 13 november 2017, 16:47:52 »
Tja, dat ding heeft wel een RIC raster en kan dus de grens over. Denk echter niet, dan een wagen die geschikt is voor 200km/h en daarmee extra aandacht krijgt in onderhoud zomaar de wijde wereld in werd gestuurd. Die was eerder voor inzet op bijv Rome-Florence bedoeld, waar al in de zeventiger jaren 200 werd gereden. Voor een doorsnee trein naar NL werd eerder op ouder materieel teruggevallen, danwel modern materieel voor 160 km/h
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3589
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #109 Gepost op: 13 november 2017, 21:14:32 »
Aha, bedankt  :)  Ik heb ze ook meer aangeschaft omdat ik ze gewoon erg mooi vond, en er een soortgelijk (lees: dezelfde kleur  ;D  ) rijtuig in een trein met TUI rijtuigen zat:  https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4605189

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2835
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #110 Gepost op: 13 november 2017, 23:22:56 »
Dat is inderdaad eentje uit de zelfde serie, maar voor 160km/h. 200km/h wagens schijnen te herkennen te zijn aan een dunne rode streep onderaan de zijwand (net boven t frame)

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 818
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #111 Gepost op: 14 november 2017, 13:41:18 »
Wat zijn de cat nummers van de acme wagens met schorten die ook in NL kwamen? Zijn deze nog ergens te krijgen?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2835
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #112 Gepost op: 14 november 2017, 14:23:52 »
ik heb nog wel een tipo 70 ABz in rosso fegato 50745 die weg mag, geen schorten echter. En z'n Roco broertje uit de 64038 set.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 818
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #113 Gepost op: 14 november 2017, 14:43:26 »
zou het wel leuk vinden om een versie met schorten te hebben....

heb je de B uit 64038 ook te koop?

Lucf

  • Offline Offline
  • Berichten: 818

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3589
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #115 Gepost op: 17 maart 2018, 22:02:36 »
reparatie van een link in de reactie van twee hierboven:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,12457.0.html


plus een bonuslinkje: https://flic.kr/p/9BnSZU  :)