Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: Digitaal starten (startpakket)  (gelezen 6009 keer)

Ad Harrewijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
    • AnW Modeltreinen
Re: Digitaal starten (startpakket)
« Reactie #15 Gepost op: 17 november 2006, 10:14:04 »
Hallo Gert en Co,

Goed om te weten dat het dan toch allemaal meevalt met de MultiMaus. Wilde al bijna de bestelling cancelen bij Roco  ;D.

Het laat maar weer duidelijk zien dat zelfonderzoek toch het beste is. De mening van één kan een doodoener zijn en dat is gevaarlijk.

Wij hebben op onze demobaan een aantal digitale systemen om de klant in ieder geval zelf te kunnen laten bepalen wat hij het meest prettig vindt. Daarnaast vind ik het zelf ook heel nuttig om de "ins en outs" van een systeem te kennen, voordat ik het aanprijs. Dan weet ik in ieder geval WAT ik verkoop!

Groet,

Ad

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Digitaal starten (startpakket)
« Reactie #16 Gepost op: 17 november 2006, 11:10:00 »
Hallo Henk,

Zou je bovengenoemde opmerking misschien kunnen toelichten?

Met vriendelijke groet,

Ad Harrewijn

Voor alle instapsystemen geldt dat ze uit beginsets worden gehaald en apart worden verkocht. De Multimaus kost dan nog ongeveer 80 tot 90 euro, de Trix mobile en de Lokmaus kosten 40 tot 50 euro en de Lokboss en de Piko digi vind je gemakkelijk voor drie tientjes. Deze prijzen zijn mijns inziens ook een goede afspiegeling van de kwaliteiten van de verschillende instapsystemen.
Dan vind ik een digi met twee decoders en een ESU programmer voor 260 euro nogal aan de prijzige kant. De onderdelen van dit pakket zijn gemakkelijk voor rond 200 euro te vinden.
Te meer daar je bij de Multimaus die programmer niet echt nodig hebt en bij de Lokmaus en de mobile kan je ook goed zonder. Ik vind die pakketten dus niet alleen prijzig, maar ook een beetje vreemd van samenstelling Ad. Bepaald geen optimale instappakketten. Vergelijk maar eens met de Multimaus als je die binnen hebt. Het is in feite de enige volwaardige centrale onder de instappers en ook voor een instapprijs.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2006, 11:17:33 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ad Harrewijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
    • AnW Modeltreinen
Re: Digitaal starten (startpakket)
« Reactie #17 Gepost op: 17 november 2006, 13:59:46 »
Eerste opmerking is dat we op onze site niet hebben staan dat het om een beginset gaat, dat is ook niet het geval.

Op onze demobaan hebben we het Piko systeem functioneren met de T3 trafo. Rijden met 3 - 4 treinen is geen probleem. Met het Piko systeem is het niet mogelijk om de CV's te wijzigen. Met de LokProgrammer van ESU gaat dat prima. De functionaliteit van deze LokProgrammer sluit prima aan bij de ESU decoders, vandaar ook de ESU decoders in het pakket. Naast de mogelijkheid om op een grafische manier de CV's van een decoder te wijzigen is het ook mogelijk met de LokProgrammer de Firmware te updaten. En als later sounddecoders van ESU worden gebruikt kan het geluid van deze decoders ook worden aangepast met de LokProgrammer. En natuurlijk niet te vergeten dat de waarden van de CV's op de harde schijf kunnen worden bewaard. Na een eventuele reset van de decoder kunnen deze CV-waarden zo weer in de decoder worden geladen.
Natuurlijk is het ook mogelijk om de CV's van decoders van andere fabrikanten dan ESU met de LokProgrammer te wijzigen, alleen het grafisch user interface ontbreekt dan.

Eén van de grootste voordelen van het Piko systeem vind ik (persoonlijk) de afstandsbediening. Omdat ik dit zelf dus een goede combinatie vind (het Piko systeem mét de LokProgrammer) heb ik een paar pakketten samengesteld. Het is natuurlijk altijd mogelijk om eerst zonder LokProgrammer te beginnen of de LokProgrammer naast de multimaus te gebruiken.
En mocht het Piko systeem uiteindelijk toch te klein zijn dan kan de Intellibox worden gebruikt met de Digi1 en eventuele digi2's als extra boosters.
 
Wat het Roco systeem betreft, zodra ik het compleet heb zal ik dat op onze demobaan installeren en ervaring opdoen.

En als laatste: we hebben verschillende systemen op onze demobaan en elk systeem heeft zo z'n voor- en nadelen. Het hangt dus sterk van de wensen van de modelspoorder af voor welk systeem hij kiest. Wij proberen zo goed mogelijk informatie te geven en men kan zelf bij ons ervaren wat men het prettigst vindt.

Daarnaast is het "los-trekken" van startsets niet in ons voordeel, maar in het voordeel van en meestal ook op verzoek van de klant. Die heeft immers een goedkoop treinset terwijl wij de andere componenten maar weer moeten zien te verkopen. Dumpen op Marktplaats vinden wij geen goede mogelijkheid. Zelfs ook al komen ze uit een startset, hebben deze componenten natuurlijk gewoon hun waarde.

De lijfspreuk van het vorige forum was toch: Samen maken we de hobby leuker? Hieraan werken wij dus graag mee!

Met vriendelijke groet,

Ad

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Digitaal starten (startpakket)
« Reactie #18 Gepost op: 17 november 2006, 14:43:20 »
Dat is mooi Ad.
En met de door jou samengestelde pakketten kan een digitale beginner uitstekend uit te voeten. Mijn punt is vooral dat de gemiddelde beginner even goed uit de voeten kan met een mobile of Lokmaus voor 50 euro en al helemaal met die Multimaus voor 90 euro. Ik denk zelfs dat veel beginners nooit heel veel meer zullen willen dan de Multimaus biedt.

ps Over de praktische kwaliteiten van de Piko afstandbediening verschillen we duidelijk van mening.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Digitaal starten (startpakket)
« Reactie #19 Gepost op: 20 november 2006, 16:00:35 »
 ;D

Begin maar gewoon met de MultiMAUS

Echt een fijn dingetje heb er zelf 2 ;D
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?