Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Efteling spoorweg gaat elektrisch door Peter Kleton
Vandaag om 23:26:26
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:06:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:48:53
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door hmmglaser
Vandaag om 22:48:27
Starten met messing kits door 1795
Vandaag om 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
Vandaag om 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
Vandaag om 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
Vandaag om 22:14:29
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 21:47:13
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:44:11
19 Toen door defender
Vandaag om 21:43:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens door TonM
Vandaag om 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
Vandaag om 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
Vandaag om 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 18:58:32
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 18:00:29
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
Vandaag om 17:30:56
Decals Star TE-5933 door Martijn193
Vandaag om 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:53:47
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop  (gelezen 264903 keer)

Spoortief

  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #585 Gepost op: 19 april 2012, 23:31:03 »
Zag in dat draadje ook nog messing lampringen en trekogen...
HO - DB Epoche III & NS Tijdperk III: ombouwen, pimpen, weatheren, digitaliseren. Binnenkort in plaats van baan die er nooit kwam de eerste modulebak !

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3505
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #586 Gepost op: 29 april 2012, 23:21:27 »
Overzichtje van pimp puntjes voor de groene met L-sein, dus niet ombouw naar A-sein)

Handrails met de grote bobbel onder cabinemiddenraam verwijderen, heeft geen enkele groene Hk gehad.
Meteen maar de andere aangegoten handrails verwijderd, wordt vervangen door staaldraad.
Overigens zijn bij de groene hondekoppen met of zonder L-sein de ladders niet verplicht, er werd ook zonder gereden.

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3505
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #587 Gepost op: 30 april 2012, 21:38:59 »
Met de verbouw van mijn Hondekop ga ik verder in een apart draadje omdat ik mijn Piko plan F ga ombouwen naar plan Q.
Snel zal dat niet gaan maar zo blijft wel alles van mijn verbouwing bij elkaar. Komt in draadje 'Van F naar Q'.

Mist er nog meer wat ?

Je kunt ook nog de dakleidingen aanpassen aan de werkelijkheid, nu klopt er echt helemaal niets van.
Dakleidingen zullen verschillen tussen stellen plan F, G, M ,Q en P en tussen de stellen met dakveiligheden en snelschakelaars. Het is mij ondertussen opgevallen dat vooral bij de twee-wagenstellen (serie 321-393) veel stellen geen vonkhoorns hebben. Zeker de tweetjes Plan Q hebben geen vonkhoorns, zal vast wel te maken hebben met de snelschakelaars ipv dakveiligheden. De viertjes hebben allemaal vonkhoorns. Volgens 'Electrische treinen in Nederland' deel twee hadden de tweetjes vanaf nummer 335 geen dakveiligheid toegepast maar snelschakelaars. Snelschakelaars zaten in kasten op de balkons of in kasten in het D gedeelte dus er moet iets op het dak verdwenen zijn en ter hoogte van het balkon naar binnen gaan.
Bof ik even dat het museumstel een plan Q is, kan ik mooi direct afkijken en ben ik niet afhankelijk van bewaarde foto's.  (y)
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

jakop

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #588 Gepost op: 30 april 2012, 22:02:02 »
Citaat van: GerardvV link=topic=2161.msg702593#msg702593
........... en ben ik niet afhankelijk van bewaarde foto's.  (y)

Ik ben toch wel blij met jou bewaarde foto's  ;)  (y)

Groet,

Jakop

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1519
    • Dwangrail.nl
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #589 Gepost op: 06 mei 2012, 21:18:51 »
Hoi Gerard,

Ik moest even mijn foto archief doorspitten voor dit antwoord  :)
De hondekoppen met draairamen waren allemaal voorzien van een dakveiligheid.
Waarbij bij de 711-741 en de 321-334 de hoogspanningsleiding via de dakveiligheid naar binnen ging, bij de latere stellen ging de hoogspanningsleiding rechtstreeks, en zat de dakveiligheid nog aangesloten op de condensator.
Bij de schuiframers hebben de eerste viertjes nog wel de dakveiligheid, de latere niet. de tweetjes ook niet.

op het dak kom je in principe vier typen leidingen tegen:
De hoogspanning van de stroomafnemer naar de invoer bij de hoogspanningskast, al dan niet via een dakveiligheid.
De luchtleiding van de cabine naar de stroomafnemer om deze op te zetten.
De atb leiding van de ene cabine naar de andere
de leiding voor de deursluiting welke ook van de ene cabine naar de andere (of bagageruimte loopt)

Helaas komen de dakleidingen van de piko hondekop niet overeen met de werkelijkheid.
De Bk heeft wel de atb en deursluitleiding, maar hoort deze niet te hebben bij de oude versie's
Bij de ABDk missen deze leidingen volledig, en ook de luchtleiding mist.
Tevens zit er nog een ronde dop op het dak die ik niet thuis kan brengen.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3505
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #590 Gepost op: 06 mei 2012, 23:38:39 »
Hoi Arjen,
Ondertussen was ik tot dezelfde conclusies gekomen.  (y)
Ronde dop is volgens mij een Piko fantasie, kan me alleen niet voorstellen waarvoor. ;D
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

tomas-A

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #591 Gepost op: 24 april 2016, 13:45:30 »
Afgelopen week heb ik mijn hondekop voorzien van nieuwe stroomafnemers, type BBC van FRIE.
Onderstaande foto laat duidelijk het verschil tussen de nieuwe en de gepimpte Piko-panto’s zien.



Dit ‘smoelt’ toch vele malen beter. 

T

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #592 Gepost op: 11 februari 2018, 16:33:59 »
Toch nog gevonden. Jammer dat de fotoos uit de eerste bericht zijn gaan hemelen.
Binnenkort maar s beginnen.  :)

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5820
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #593 Gepost op: 11 februari 2018, 16:48:51 »
Plaatjes die niet meer zichtbaar zijn kun je weer in beeld krijgen door ze aan te vullen met ~original direct achter de link.

Gr, Ben.

Pauldg

  • Online Online
  • Berichten: 6471
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #594 Gepost op: 11 februari 2018, 16:53:41 »
Dat is nou eens een nuttige tip!  (y)
Boomshanka!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #595 Gepost op: 11 februari 2018, 17:13:07 »
Dank, Ben. Dan ga ik verzamelen  (y)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #596 Gepost op: 11 februari 2018, 17:13:17 »
Plaatjes die niet meer zichtbaar zijn kun je weer in beeld krijgen door ze aan te vullen met ~original direct achter de link.
Ik zeg "tijd voor een script, wat dat op het hele forum 'even' regelt" :)
Nee, ik ben een hardware man, geen programmeur ;)
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2018, 16:53:23 door Bert van Gelder »
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

lrrw

  • Offline Offline
  • Berichten: 475
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #597 Gepost op: 14 februari 2018, 22:33:44 »
Hierbij een paar platjes van mijn gepimpte Piko HK’s.
Groet Cor Lageweg.





Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #598 Gepost op: 14 februari 2018, 22:43:40 »
Netjes (y). Hoe heb je de hoekraampjes gemaakt?

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Met een sik

  • NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • Berichten: 817
  • mekkerend het leven door
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop
« Reactie #599 Gepost op: 14 februari 2018, 22:55:29 »
Dag Cor,

Ik sluit me bij de laatste vraag aan
Groet,

Gerard