Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
defender
Vandaag
om 21:51:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 21:44:01
Ijzeren Rijn: militair transport
door
defender
Vandaag
om 21:43:28
19 Toen
door
spoorzeven
Vandaag
om 21:40:47
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
door
Casmir
Vandaag
om 21:38:08
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug
door
Erik01
Vandaag
om 21:31:41
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
Vandaag
om 21:23:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
MichielB
Vandaag
om 21:23:08
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:14:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:04:39
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 20:40:00
Station Roodeschool
door
Huup
Vandaag
om 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
Rob Moerkerken
Vandaag
om 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
Simplex
Vandaag
om 18:52:50
Update: baan in de tropen
door
Joost O
Vandaag
om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM?
door
AlbertG
Vandaag
om 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten?
door
freekvo
Vandaag
om 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
ronaldvd2000
Vandaag
om 15:22:42
De Hondsrugbaan
door
mass am see
Vandaag
om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 15:09:25
DR4024
door
Michaël dB
Vandaag
om 14:46:09
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:03:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Interregio Berlijn 1994
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Interregio Berlijn 1994 (gelezen 2168 keer)
fbezembinder
Offline
Berichten: 30
Interregio Berlijn 1994
«
Gepost op:
12 mei 2009, 21:52:13 »
Hallo allemaal,
Ik ben wat internationale treinen aan het samenstellen en heb m'n EC naar Keulen al compleet
Maar k zag net een filmpje uit 1994 online met een Interregio naar Berlijn waar Oost-Duitse rijtuigen in meereden, weet iemand misschien welke rijtuigen dit precies waren? Zoja dan ben ik je erg dankbaar en kan ik zaterdag even lekker gaan shoppen bij Harlaar
MVG. Frank
Gelogd
------\ /------
---O-\ /-O---
-----\I/-----
verst107
Offline
Berichten: 335
Re:Interregio Berlijn 1994
«
Reactie #1 Gepost op:
12 mei 2009, 22:16:07 »
Zou je de link van het online filmpje kunnen doorgeven? Dan kan ik wel even kijken. Ik vermoed dat Sachsenmodelle een aantal van die rijtuigen fabriceert/fabriceerde.
Cornelis
Gelogd
Taigagaai
Offline
Berichten: 575
*
Re:Interregio Berlijn 1994
«
Reactie #2 Gepost op:
12 mei 2009, 22:24:24 »
Is dit niet 1 van de Hoek-Warszwa expressen oid? Ik meende dat de treinen Amsterdam - Berlijn in 1994 al met IR rijtuigen reden.
Gelogd
Spoorgroet, Martin
Rudolfph
Offline
Berichten: 990
Re:Interregio Berlijn 1994
«
Reactie #3 Gepost op:
13 mei 2009, 10:37:28 »
In 1992 reden er al rijtuigen in IR-kleuren mee. Dit waren toen nog DR-rijtuigen van de typen Bimdz8495 (later DB Bimdz267) en Bimz2295 (later DB Bimz259). Er zijn maar relatief weinig DR A-rijtuigen in IR-kleuren geweest. Het belangrijkste type was de Amz1095 (later DB Amz210). Daarnaast had de DR geen restauratie- of bistrorijtuigen in IR-kleuren. Voor de fusie tussen DB en DR in 1994 heeft de DR daarom nog een aantal DB Aimz261 en ARkimbz262 van de DB overgenomen. Deze rijtuigen zijn toen ook nog van DR-logo's voorzien, maar die kort na de fusie weer vervangen door de nieuwe DB AG-logo's.
De standaard samenstelling van 1994 weet ik niet, maar dat zal zoiets als Loc-Aimz261 (DB)-ARkimbz262 (DB)-5 rijtuigen 2e klasse. Hiervoor komen de volgende typen in aanmerking: Bimz264 (DB), Bimdz267 (DR), Bimdz268 (DB) en Bimz259 (DR). Tussen haakjes staat de herkomst van de rijtuigen. De Bimz zijn gewone 2e klasse-rijtuigen, de Bimdz hebben een fietsenafdeling met een plaatje van een fiets op de buitenzijde (in het begin waren de rijtuigen van de DR voorzien van het opschrift "Bike", maar dat was in 1994 alweer ver verdwenen) en daarvan kwam er maar eentje voor per trein.
Blijft de vraag welke logo's je op de trein kunt zetten. 1994 was het fusiejaar dus er zal vast wel een tijd geweest zijn dat er DB-, DR- en DB AG-logo's door elkaar reden.
Gelogd
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen:
http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271
fbezembinder
Offline
Berichten: 30
Re:Interregio Berlijn 1994
«
Reactie #4 Gepost op:
13 mei 2009, 20:07:44 »
http://www.youtube.com/watch?v=LJgX6S6ePu0&feature=channel_page
Hier is de link van het bewuste filmpje Cornelis, overigens zijn er van de maker nog veel meer mooie filmjes uit die periode te vinden
Rudolfph, ik neem aan dat de rijtuigen waar jij het over hebt degene zijn met de GP-200 draaistellen en later omgespoten zijn naar de IR kleuren?
MVG. Frank
Gelogd
------\ /------
---O-\ /-O---
-----\I/-----
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2875
Re:Interregio Berlijn 1994
«
Reactie #5 Gepost op:
13 mei 2009, 20:46:42 »
Frank de samenstelling is vrij simpel, vanaf de loc een Am200/201+WRm130+3xBom280/281/283+Bomz236( Oriëntrot)+Bom280/281/283+BDomsb274+BKD.
De verschillen tussen een Am200 en Am201 zijn verschillen op technisch gebied(Am200 GP200 en Am201 Görlitz V draaistellen), aan de wagenkast is dat volgensmij niet te zien, het zelfde geld ook voor de Bom280/281/283( 280/283 Görlitz V en 281 GP200 draaistellen) voor zover mij bekend is.
De Bomz rijtuigen waren gelijk bij aflevering voor de IC dienst bestemd en 87 zijn er in de IC huisstijl Oriënrot afgeleverd, de rest in de IR huisstijl maar die zijn voor 1-1-1997 allemaal ook Oriëntrot geschilderd.
De informatie over de huisstijl en draaistellen komt uit EK special 44.
Groetjes Michiel
Gelogd
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Interregio Berlijn 1994