En natuurlijk de niet afnemende drang van Prorail om alle sporen en wissels met inhaalmogelijkheden weg te halen. Met als gevolg dat je door een een vertraagde stopper net de aansluiting in een overstapstation niet haalt. Dat is bij Bussum gebeurd en het lijkt me een kwestie van tijd dat ook het tussenspoor bij Nunspeet en de inhaalsporen bij Putten worden verwijderd. Gewoon lekker gedwongen achter elkaar in de file.
Wanneer wordt ProRail eens een halt toegeroepen bij deze saneergekte. Dit is inmiddels volkomen doorgeslagen.
Dan kijkt men als eerste wat het makkelijkste is om op te bezuinigen.
Wouter Koolmees, de baas van NS, woont op luttele minuten lopen van Rotterdam CS aan de Proveniersingel.Zal hij wegens het niet rijden van de trein komende week vrij nemen of via Schiphol naar kantoor in de Domstad reizen en zich excuseren bij de receptioniste: sorry, we rijden niet via Gouda...
Het weghalen van wissels is dan het meest effectief. Aan wissels is meer onderhoud nodig dan aan een recht stuk spoor.