Doel:€250.00
Donaties:€125.00

Per saldo:€-125.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 2801 van MK modelbouwstudio door Ivo tB
Vandaag om 12:24:35
MB-module: "Vakwerk is een vak apart" door NS8714
Vandaag om 12:24:14
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Haradigi
Vandaag om 12:21:28
Het ontstaan van Trammenlandt door Sven
Vandaag om 12:14:42
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Haradigi
Vandaag om 12:11:26
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 11:57:48
Jeveco conservenfabriek H0 244x40 cm door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:04
stroomonderbrekingen door henk
Vandaag om 11:25:56
EifelBurgenBahn door Hendrik Jan
Vandaag om 11:25:33
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door NS8714
Vandaag om 10:57:47
AVT NS6300 reactiedraadje door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 10:46:33
Bouwpakket van een CIWL LX rijtuig van Amati door sncf231e
Vandaag om 10:43:26
Waar is dit? door Sobat Kras
Vandaag om 10:42:05
Gelijmde styreen (?) weer losmaken: mogelijk? door oudebiels
Vandaag om 10:29:46
Modelbaan Waldbach Süd door NS1220
Vandaag om 10:04:17
Prijsvraag Fairtrains: maak een ontwerp kleurstelling voor de 1315 door Rondje_HO
Vandaag om 09:59:01
Verzendperikelen door tijgernootje
Vandaag om 09:57:47
Station Rekerdam door Joran
Vandaag om 09:27:01
DE 64/6500 verbouwde varianten in model door Mcn1986
Vandaag om 09:04:28
  

Auteur Topic: Dampflok-Museum Hermeskeil  (gelezen 17498 keer)

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4864
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Dampflok-Museum Hermeskeil
« Reactie #60 Gepost op: 06 november 2018, 14:27:15 »
... 52 662 ... is zelfs nog een UK, als ik op haar nr zoek zie ik een lok huis zonder voorste ramen.

Volgens mijn informatie zijn alle locomotieven van de Baureihen 42 en 52 Kriegslokomotiven, geen Übergangs-Kriegslokomotiven. Latere series van de Baureihen 44, 50 en 86 hadden wel de toevoeging ÜK. Of dat ook bij de E44 en E94 zo was, is een interessante vraag voor een lange winteravond.

Groet,
Bas

puntenglijder

  • Online Online
  • Berichten: 354
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Dampflok-Museum Hermeskeil
« Reactie #61 Gepost op: 06 november 2018, 18:37:31 »
Bas je hebt groot gelijk.

Ik denk dat ik even in de veronderstelling was van een Br 50. ???

Kees.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4864
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Dampflok-Museum Hermeskeil
« Reactie #62 Gepost op: 07 november 2018, 13:25:15 »
Hermeskeil 2017 – Goederenwagens in verval

Hoe verder van de locloods, hoe desolater de stemming wordt. Ook aan enkele houten goederenwagens knaagt de tand des tijds.


59   


60   


61   


62   


Groet,
Bas

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4864
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Dampflok-Museum Hermeskeil
« Reactie #63 Gepost op: 08 november 2018, 13:35:04 »
Hermeskeil 2017 – Aftakeling

Van mogelijk herstel van deze schade lijkt geen sprake te zijn.


63   


64   


Groet,
Bas

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1660
  • Bnlx treinendokter.
Re: Dampflok-Museum Hermeskeil
« Reactie #64 Gepost op: 08 november 2018, 14:17:13 »
Zo erg is dat nog niet.

Wat oude kranten, wat stuc, en het ziet er weer uit als nieuw

Moest er spontaan aan denken...

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4864
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Dampflok-Museum Hermeskeil
« Reactie #65 Gepost op: 08 november 2018, 20:00:45 »
;D

Vochtig doekje erover, hier en daar stukjes duct-tape erop, op enkele cruciale plaatsen tie-wrapjes erom en rijden maar!
Roest? Wat nou roest?

Groet,
Bas
« Laatst bewerkt op: 08 november 2018, 20:07:46 door Basilicum »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Dampflok-Museum Hermeskeil
« Reactie #66 Gepost op: 09 november 2018, 09:52:11 »
Je vergeet de familieverpakking WD40!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12378
Re: Dampflok-Museum Hermeskeil
« Reactie #67 Gepost op: 09 november 2018, 09:56:37 »
Weatheren is niet nodig, dus dat materiaal kun je thuis laten.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4864
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Dampflok-Museum Hermeskeil
« Reactie #68 Gepost op: 09 november 2018, 12:56:13 »
Hermeskeil 2017 – Stervende tenders

De laatste bijdrage van mijn fotoserie uit 2017 geeft net zo’n roestig beeld als de voorgaande.


65   

De dikte van het metaal laat hier en daar te wensen over.


66   


67   


68   

Ik vraag me af wat met deze verzameling gebeurt, als Herr Falz er niet meer is…


Peinzende groet,
Bas

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8114
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Dampflok-Museum Hermeskeil
« Reactie #69 Gepost op: 10 november 2018, 15:43:01 »
Dat hangt af van wat zijn wensen zullen zijn denk ik.
Voor enkele exemplaren is misschien wel interesse door een museum of stoomstichting,wellicht her of der nog wat onderdelen leveranciers die interesse wekken bij die groepen en de rest is al praktisch schroot.
E.e.a. hangt er wel van af of ze er dan normale of idiote prijzen voor zullen vragen  ::)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Dampflok-Museum Hermeskeil
« Reactie #70 Gepost op: 10 november 2018, 20:50:16 »
Museumorganisaties mochten naar wat ik gehoord heb gratis onderdelen komen ruilen. Als het er van de buitenkant visueel maar hetzelfde uit bleef zien was het goed.

Op die manier hebben kennelijk veel andere loks hun "leven" te danken aan de roestige orgaandonoren.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)