Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 16:11:55
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 16:01:55
LS Models 2024 door Servé
Vandaag om 15:59:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 15:17:25
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 14:39:25
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 14:12:50
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
  

Auteur Topic: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766  (gelezen 2634 keer)

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
(van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Gepost op: 08 november 2018, 14:55:01 »
Zaterdag 10 november 2018 t/m zondag 11 november 2018

Zaterdag 10 november:

Amersfoort V 09:47

Utrecht 10:00
 
Geldermalsen 10:28

Boxtel 10:55

Boxtel 10:57

Acht

Tilburg 12:02

Breda 12:16

Trein wordt ingezet voor besloten gezelschapsrit naar Vlissingen

Zondag 11 november - Roestrijden HSL RAS-gebieden

Dordrecht 10:11
 
Lage Zwaluwe 10:25

Zevenbergsche Hoek Aansluiting
 
Te Zevenbergsche Hoek  wordt op spoor NJ kopgemaakt.

Roestrijden op HSL aansluiting, spoor XZ1

Breda A 11:15

Kopmaken

Breda V 11:22

Roestrijden op HSL aansluiting Hsbda HB1 en HA1

Breda A 12:20 (spoor 7)

Zevenbergsche Hoek Aansluiting 12:35

Roestrijden HSL-lijn spoor XB1

Breda 13:00
 
Breda 13:02
 
Tilburg 13:16
 
Acht A 13:39
 
Acht V 13:43

's Hertogenbosch A 14:21
 
's Hertogenbosch  V 14:31

Utrecht 15:21

Amersfoort A 15:46

Mvg.Erik.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25273
    • Pagina van klaas
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2018, 15:27:30 »
Kan de 766 op de HSL rijden? Bovenleidingspanning?

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #2 Gepost op: 08 november 2018, 15:29:12 »
HSL aansluiting

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #3 Gepost op: 08 november 2018, 15:30:39 »
Roestrijden HSL RAS-gebieden tbv borging treindetectie spoorstroomlopen na buitendienststelling spoor.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #4 Gepost op: 08 november 2018, 15:51:50 »
Kan de 766 op de HSL rijden? Bovenleidingspanning?
Heel kort wel.  ;D De 766 rijdt tot de spanningssluizen, dit is een paar maanden terug ook al gedaan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3846
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #5 Gepost op: 08 november 2018, 16:03:29 »
Is het in het kader van risico mijding niet handiger om een multispanning voertuig (geschikt voor beide systemen) in te zetten.
Lijkt me dat die wel beschikbaar zijn als de diverse sporen buiten dienst worden gesteld.

En anders met een diesel er over?

Zou jammer zijn als je net te ver doorschiet en dan met een verkoolde 766 overblijft (bij wijze van spreken).

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #6 Gepost op: 08 november 2018, 16:11:13 »
Roestrijden tbv detectieborging met de 766 op de HSL-aansluitsporen.

Opbrengsten komen ten goede aan het behoud van Nederlands railerfgoed.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2018, 07:02:20 »
Mis 'm niet.

Zaterdag 10 november 2018 t/m zondag 11 november 2018

Zaterdag 10 november:

Amersfoort V 09:47

Utrecht 10:00
 
Geldermalsen 10:28

Boxtel 10:55

Boxtel 10:57

Acht

Tilburg 12:02

Breda 12:16

Trein wordt ingezet voor besloten gezelschapsrit naar Vlissingen

Zondag 11 november - Roestrijden HSL RAS-gebieden

Dordrecht 10:11
 
Lage Zwaluwe 10:25

Zevenbergsche Hoek Aansluiting
 
Te Zevenbergsche Hoek  wordt op spoor NJ kopgemaakt.

Roestrijden op HSL aansluiting, spoor XZ1

Breda A 11:15

Kopmaken

Breda V 11:22

Roestrijden op HSL aansluiting Hsbda HB1 en HA1

Breda A 12:20 (spoor 7)

Zevenbergsche Hoek Aansluiting 12:35

Roestrijden HSL-lijn spoor XB1

Breda 13:00
 
Breda 13:02
 
Tilburg 13:16
 
Acht A 13:39
 
Acht V 13:43

's Hertogenbosch A 14:21
 
's Hertogenbosch  V 14:31

Utrecht 15:21

Amersfoort A 15:46

Mvg.Erik.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2018, 14:27:23 »
Hallo Erik

Leuk om even kennis te maken....zie ook “still” van mijn film. Jouw foto zal vast iets scherper zijn ;)

https://images.beneluxspoor.net/bnls/080987D7-495B-43CB-959E-CD8F422EAD13.jpeg

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #9 Gepost op: 10 november 2018, 19:57:02 »
Is het in het kader van risico mijding niet handiger om een multispanning voertuig (geschikt voor beide systemen) in te zetten.
Lijkt me dat die wel beschikbaar zijn als de diverse sporen buiten dienst worden gesteld.

En anders met een diesel er over?

Zou jammer zijn als je net te ver doorschiet en dan met een verkoolde 766 overblijft (bij wijze van spreken).

Groeten,
Jelmer
Je schiet niet zomaar door en je staat ook niet zomaar gelijk onder de 25 kV.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2018, 08:36:50 »
Hallo Luc, genoegen was wederzijds. Dit is de 2e foto. Het laatste plaatje bewaar ik voor Railtalk Magazine.



Mat.'54 766 van Amersfoort naar Breda bij Schalkwijk op 10 november 2018.

Mvg.Erik.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #11 Gepost op: 15 november 2018, 17:10:09 »
We rijden ook niet geheel door naar de spanningsluis op dit moment, de laatste 1500 Volt sectie was deze keer zelfs afgeschakeld. De 766 heeft twee tractie installatie, we laten dan de voorste stroomafnemer neer en rijden op halve kracht zo ver mogelijk door met lage snelheid. Een persoon buiten kijkt of de achterste stroomafnemer niet te ver gaat en houdt altijd een halve bak lengte marge. Daarnaast gaat het om de detectie op het ATB deel. We gaan dus tot het begin van het ERTMS gebied en dat ligt voor de spanningsluis. Doordat de 766 technisch zo is opgebouwd kan er meer roest worden gereden dan met ander materieel en het levert een leuk bedrag op voor ons en voor het behoud van ander erfgoed. Sinds wij dit doen hoeft de eerste trein na werkzaamheden niet met aangepaste snelheid te rijden in het overgangsgebied van ERTMS naar ATB omdat de detectie kan worden gegarandeerd doordat er is roest gereden en kan de dienst normaal worden opgestart.

Groeten Edwin.