Overige spoorzaken > Treinsamenstellingen

Start nieuw forum-onderdeel: Treinsamenstellingen

<< < (2/15) > >>

Mispoes:
In welke vorm wordt het gegoten? Alleen tekeningen of ook foto's en eigen waarnemingen?

NS 1100:
Het zou mooi zijn als er met tekeningen wordt gewerkt, maar er wel een link (pop-up venster?) naar een foto van de betreffende trein is, maar dat kan alleen maar als er geen auteursrechten op zitten.

Foto's uit boeken kan je dan prima als bron voor een samenstelling gebruiken, maar niet zo maar op internet zetten.

Chris:
@Mispoes.

Mij lijkt erg mooi (maar we moeten nog overleggen) maar kom maar met uw ideeen, om elke draad sticky te maken.
In het eerste bericht, wat sticky is, plaatsen we de vraag met de samenstelling (gif of jpg) (die in de loop der tijd dus kloppend gemaakt zal worden) en daaronder kan men babbelen, foto's plaatsen of verbeteringen aanbrengen.
Zo is het eerste bericht altijd UP TO DATE, qua info en samenstellingsplaatje.

(zelfde opzet als, nieuw in de winkel)

Chris:
Kick und schop !

We zoeken nog steeds tekenaars !
Ik weet dat ze er zijn  (y)

Kom op, laten we een zeer fraai stukje info neerzetten wat uniek is.

neudalhausenstadbahn:
Tekeningen van materieel zijn voor een groot deel zo van internet te plukken, die moet je dan alleen nog even samen voegen tot de juiste treinsamenstelling.

Hier kan je zat vandaan halen via het menu links. Bij Duitse treinen zou ik met die plaatjes zo de treinsamenstellingen kunnen maken als de hele samenstelling bekend is voor wat betreft rijtuigtypes en kleur. Ik gebruik die tekeningen zelf namelijk heel erg veel voor van alles en nog wat zoals materieellijsten en de screensaver waar het voor bedoelt is.

Edit: ik bewerkt die tekeningen zelf ook heel veel met paint, dus ook op dat gebied kan ik er goed mee overweg.

Groetjes Michiel

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie