Google+
Doel:€250.00
Donaties:€70.25

Per saldo:€-179.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 13-01-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kranenberg, een exercitie in code 70 door eenop87
Vandaag om 14:47:53
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 14:40:04
Railhobby 40 jaar. Dus komt het blad met een eigen lok. door Rob Moerkerken
Vandaag om 14:31:46
Aansturing analoge baan met Arduino PWM en bezetmelder GBM-1 (Tams Elektronik) door 72sonett
Vandaag om 14:29:32
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Rondje_HO
Vandaag om 14:23:14
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door tijgernootje
Vandaag om 14:21:52
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Sicco Jan
Vandaag om 14:19:51
Wie helpt mij zoeken na diefstal. door Rondje_HO
Vandaag om 14:18:41
Artitec 2018, het speculaas-draadje...... door Bert van Gelder
Vandaag om 14:17:43
Nieuws over oud spul in Colombia door 72sonett
Vandaag om 14:17:39
Verlichting in Roco wagon 54225 en 54226: een fotoverslag door Rondje_HO
Vandaag om 14:15:29
Nieuwbouw Zevenheuvelenbaan H0 - digitaal DCC door ErikW
Vandaag om 14:10:20
Artitec / REE 1300 de eerste foto' s door VAM65
Vandaag om 14:02:32
Bidib, wat is dat? door Martin Domburg
Vandaag om 13:55:35
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 13:55:22
Brekina 2018, meer DAFjes door Ronald69
Vandaag om 13:34:39
Fremo haven: KNZ Hengelo door Hans_omBC
Vandaag om 12:43:50
Station 2.0 door Leen Kievit
Vandaag om 12:05:52
Youtube vondst: een "cabview" treinreis van Hanoi naar Ninh Binh, Vietnam door Rondje_HO
Vandaag om 11:11:57
Storm door Hoontje
Vandaag om 10:49:32
Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender door Rockerbox2
Vandaag om 10:47:58
NL Baan in Canada door Wim Vink
Vandaag om 10:33:24
Dahinterhofen im Bau door Ernst Jorissen
Vandaag om 09:07:47
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door gvandersel
Vandaag om 08:59:46
trix köf 22107 loopt niet door fleischmannh0
Vandaag om 08:52:20
LS Models 2017 door Dennis1984
Vandaag om 08:03:20
CNC leverancier houten digitaal door Bart spruitje
Vandaag om 05:51:25
Jagerndorfer 2018 door Dion
Vandaag om 00:28:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Jes
Vandaag om 00:00:06
H0 uitbreiding kerstbaantje TK2018-01 door Norway13
18 januari 2018, 23:52:34
  

Auteur Topic: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"  (gelezen 88159 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 2422
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #480 Gepost op: 14 januari 2018, 13:22:46 »
Floris,
            dat kun je uitstekend zien op SporenplanOnline.nl (Actuele situatie uitgebreid): voor het 'inrijsein' van Budel staat een stopbord en voor de overweg nog eentje.
Groet, Frank

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 705
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #481 Gepost op: 14 januari 2018, 21:08:10 »
Baanvaksnelheid Wt-Bdl is 40 km/u bij mijn weten (al sedert staking van de reizigersdienst in 1953), maar volgens mij bedoelt Chris dat ook (burgemeester geeft een last die nergens op slaat). Overigens heeft Chris gelijk over dat twee keer stoppen. Vervalt natuurlijk als het reizigersverkeer wordt hervat en dan zal de baanvaksnelheid ook wel weer omhoog gaan.

Hallo allemaal,

Politici in Nederland zijn nogal onbetrouwbaar. Zal de burgemeester ook wel weten, en geen zin hebben om weggestemd te worden door de gemeenteraad.
Vliegveld Eindhoven kreeg jaren geleden ook "per ongeluk " een startbaan die geschikt was voor veel zwaardere vliegtuigen dan in de toenmalige vergunning stond.   ::)

Maar wat ideetjes van mij.

Als de Vlamingen zo nodig via Nederland naar Duitsland willen, zou ik voorstellen om een stukje spoorlijn Maasmechelen - Sittard aan te leggen.
Zuid Limburg moet zo nodig bij Duitsland horen, dus vanuit Sittard zijn de Belgen zo in Aken, en eventueel Luik.
Spoorlijnen worden al opgewaardeerd.
En de Arabieren bij Sittard kunnen snel per trein naar bv Tessenderlo waar veel Chemie zit, via industriesteden met veel rail als Hasselt en Genk.

De IJzeren Rijn zou ik via Lommel, Valkenswaard, Veldhoven / Meerhoven / vliegveld Eindhoven laten lopen.
Een  / van de drie intercity's  ipv Amsterdam naar Eindhoven die kant op sturen, en een trein naar Eindhoven zelf.
Trace is al gedeeltelijk aanwezig ( fietpad / busbaan ).

Zou denk ik rendabeler zijn dan wat de Belgen nu willen.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2018, 22:14:58 door Alexander. Reden: Maaseik moet zijn Maasmechelen »

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 392
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #482 Gepost op: 14 januari 2018, 21:45:57 »
De opmerking "Zuid Limburg moet zonodig bij Duitsland horen", of iets dergelijks in die aard, kan ik op dit moment niet plaatsen en ik vermoed dat dit de discussie ook niet ten goede komt, dus dat zal ik maar als goedkope kennisgeving aannemen.
De voorgestelde alternatieven zijn ook niet echt doordacht; er zal een extra brug en infrastructuur moeten worden aangelegd, terwijl de desbetreffende benodigde infrastructuur er al ligt (mits opwaardering).
Een route via Maaseik is niet mogelijk omdat dan door stedelijk gebied gereden moet worden (Limburg is verre van groen daar).
Daarnaast is een route via Aken naar het Ruhrgebied geen alternatief: afgezien van de talrijke hellingen, moet er in Aken West kop gemaakt worden om terug te keren naar het eigenlijke Ruhrgebied (via Keulen is extra tijdsverlies).
Geen idee hoe je überhaupt op dit idee gekomen bent, ik ga er van uit dat dit een beetje ondoordacht geponeerd is en dat je er best eerst eens iets over zou lezen vooraleer je hierover nog een opmerking over maakt.

Met vriendelijke groet,

Bas

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 705
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #483 Gepost op: 14 januari 2018, 22:21:04 »
Hap hap   ;D    Ja ja, Limburgers zijn waarschijnlijk de meest fanatieke Nederlanders, al doet bv Maastricht Aken airport iets anders vermoeden.

Maar Maaseik moet zijn Maasmechelen, klein stukje en in stein is alweer rails.    :D

Kun je via Heerlen naar Aken, en dan via Keulen of naar het Roergebied, of naar het zuiden waar de industrie beter draait.


 moet er in Aken West kop gemaakt worden om terug te keren naar het eigenlijke Ruhrgebied (via Keulen is extra tijdsverlies).
Geen idee hoe je überhaupt op dit idee gekomen bent, ik ga er van uit dat dit een beetje ondoordacht geponeerd is en dat je er best eerst eens iets over zou lezen vooraleer je hierover nog een opmerking over maakt.

Met vriendelijke groet,

Alexander

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 392
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #484 Gepost op: 14 januari 2018, 22:33:07 »
Goedgoed, jij je pleziertje, nu ff google maps erbij halen en eens wat essentiële topografie en industrie tot je laten doordringen en misschien ook wat spoorlijnen volgen en dan praten we verder.
Slaap lekker.
Geen Limburger trouwens.

Mvg Bas

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #485 Gepost op: 15 januari 2018, 00:37:31 »


Maar Maaseik moet zijn Maasmechelen, klein stukje en in stein is alweer rails.    :D

Kun je via Heerlen naar Aken, en dan via Keulen of naar het Roergebied, of naar het zuiden waar de industrie beter draait.

Alexander


Zullen ze bij DSM  blij mee zijn; een doorgaande internationale goederenspoorlijn over hun (chemische) fabrieksterrein  ::)
En dan kom je vanuit zuidelijke richting aan in Sittard.......

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2627
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #486 Gepost op: 15 januari 2018, 02:44:19 »
Niet aĺleen de DSM zal er blij mee zijn, ook de omwonenden zullen een feestje geven  ;D
Ze hebben nu al last en moet er met een snelheidsbeperking gereden worden ivm geluidsoverlast

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Online Online
  • Berichten: 8482
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #487 Gepost op: 15 januari 2018, 08:58:18 »
Het lijkt me beter om het bij de feiten te houden en niet allerlei rare dingen te roepen, of daaraan onverdiende aandacht te schenken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** *** 38

PMBW

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #488 Gepost op: 15 januari 2018, 11:51:00 »
Ben het met Peter eens!
Laat ons eerst kijken hoe we met de minste overlast te veroorzaken en de kleinste investering de overbezette spoorlijnen en autowegen vanuit Antwerpen en Rotterdam naar het Duitse achterland kunnen ontlasten!!
Met vriendelijke groeten,
Peter

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #489 Gepost op: 15 januari 2018, 12:10:15 »
Jullie,Nederlanders spreken van overlast in de dorpen en steden ,van de Ijzeren Rijn als die er terugkomt.
Maar niemand spreekt hier over de overlast in het dichtbevolkte gebied rond Antwerpen.
Bekijk de kaart maar eens en zie hoeveel drukbevolkte woongebieden hier zullen doorkruist worden, met overigens dikwijls zeer gevaarlijke ladingen.
Voor mij mag die overweging volledig geschrapt worden.
Laat die containers maar over het water vervoerd worden.
Ze zijn toch al alle bruggen aan het verhogen hiervoor.

Groetjes uit Vlaanderen

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #490 Gepost op: 15 januari 2018, 12:16:03 »
De kanalen op die route liggen nou ook niet echt in onbewoond gebied....

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #491 Gepost op: 15 januari 2018, 12:29:24 »
Dat niet , maar de spoorlijn ligt tussen de huizen door , er ligt zelfs een school tegen de spoorlijn.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 5781
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #492 Gepost op: 15 januari 2018, 12:56:37 »
En wat lag er eerder.
Het spoor of die trein?

Zelfde situatie heb je in Roermond als daar ooit weer een trein zou rijden (wat ik echt niet meer verwacht).
Er zullen dan ook een hoop klachten gaan kopen omdat de treinen dan door de achtertuinen rijden (hier en daar zo ongeveer letterlijk) omdat het wel handig leek om nieuwbouw zo ongeveer op het tracé te bouwen.
Gr.
Eric

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 392
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #493 Gepost op: 15 januari 2018, 13:00:58 »
Dag Saskia, de realiteit is dat er nu ook al redelijk wat via het gedeelte van de Ijzeren Rijn in Antwerpen en de Kempen wordt vervoerd. Dit gaat dan echter na Herentals via Mol en Leopoldsburg naar Hasselt en van daar verder naar Montzen en Aken West. Waarmee ik maar wil aangeven dat alle routes vanuit Antwerpen al gebruikt worden en redelijk verzadigd zijn. Overigens geloof ik persoonlijk niet dat het stuk Roermond-Dalheim ooit nog in gebruik genomen gaat worden, het kost gewoonweg teveel geld die verschillende landen moeten ophoesten, geld dat deze landen liever in andere zaken steken (zoals Schiphol, Zaventem etc, projecten die aantrekkelijker zijn voor de gemiddelde vakantieganger/ kiesvee, (niks mis mee trouwens)).
Ik heb de indruk dat daarnaast de haven van Zeebrugge na jaren van achteruitgang, nu weer een serieuze boost krijgt, juist omdat Antwerpen stilaan dichtslibt. Dat wil dan ook zeggen dat de route via Neerpelt en Roermond niet nodig is, wegens niet de kortste weg.

Mvg,

Bas

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Online Online
  • Berichten: 8482
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #494 Gepost op: 15 januari 2018, 13:16:37 »
Jullie,Nederlanders spreken van overlast in de dorpen en steden ,van de Ijzeren Rijn als die er terugkomt.
Maar niemand spreekt hier over de overlast in het dichtbevolkte gebied rond Antwerpen.
Bekijk de kaart maar eens en zie hoeveel drukbevolkte woongebieden hier zullen doorkruist worden, met overigens dikwijls zeer gevaarlijke ladingen.

Dat is al eens ter sprake gekomen, alleen een aardig tijdje terug. Ik ben eens met de trein vanuit Neerpelt naar Gent en v.v. gegaan en ik schrok ervan hoe die toch wel drukke spoorlijn op maaiveldniveau ligt. Ik bedacht dat de politici, die hard lopen te roepen om maar tientallen (extra) goederentreinen per dag over die lijn te laten rijden, vast niet vlakbij die spoorlijn wonen.

In Nederland ligt de lijn op  een spoordijk bij Weert, maar in Budel, Kelpen, Baexem, Haelen en in mindere mate Buggenum, waar ze wel spoor maar niet langer een station hebben, ga je forse geluidsoverlast krijgen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** *** 38