Google+
Doel:€250.00
Donaties:€9.65

Per saldo:€-240.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 14-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:16:59
Westlandbaan door John18
Vandaag om 02:11:10
Bouwpakket van een CIWL LX rijtuig van Amati door ArjanB
Vandaag om 00:01:40
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door ingenium
19 juli 2018, 23:57:08
De toekomst van de modelspoorhobby door NS264
19 juli 2018, 23:42:39
Pfarrerwinkel bahn door NS264
19 juli 2018, 23:16:24
Nieuw in de winkel ! door ex-DR V100
19 juli 2018, 23:15:27
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
19 juli 2018, 22:54:00
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door dimo1_dimo1
19 juli 2018, 22:41:17
Keerlus, of niet keerlus...dat is de vraag. door Jelmer
19 juli 2018, 22:35:45
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
19 juli 2018, 22:19:18
Printplaat met DCC connector van ESU door Remunj
19 juli 2018, 22:08:19
Conrad wisselaandrijving, geschikt voor Peco Elektrofrog? door Robert E
19 juli 2018, 21:40:21
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jelmer
19 juli 2018, 21:35:39
Schragenhave (1:45) door RobK
19 juli 2018, 21:26:14
Raadplaatje door Klaas Zondervan
19 juli 2018, 21:25:41
Een kleine museumbaan (H0) door DJV
19 juli 2018, 20:45:13
CDU gebruiken voor wissels en seinen op Marklin M-rail baan (beginnersvraag) door 72sonett
19 juli 2018, 20:04:10
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door St00mboy
19 juli 2018, 20:01:45
Bouw van een NCS rijtuig C10c jaren dertig door Weerd
19 juli 2018, 19:59:11
  

Auteur Topic: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"  (gelezen 90279 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17337
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #465 Gepost op: 09 januari 2018, 17:14:48 »
En Duitsland ook niet.
Begint zo'n afgezaagd verhaal te worden dat zogenaamde saboteren door Nederland. Een goede spoorverbinding kost serieus geld en dat heeft België nooit willen opbrengen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

hld55

  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Grtjs
Gui

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 576
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #467 Gepost op: 09 januari 2018, 19:21:37 »
Aja, die Linz shuttle, die machinist, die ken ik wel 8). Overigens zijn er daarna nog treinen overgereden, maar meestal heel vroeg in de ochtend, zodat de mensen hun wekker niet hoefden te zetten :angel:.

Mvg

Bas

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1314
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #468 Gepost op: 13 januari 2018, 21:44:16 »
Uit voorzorg ff verwijderd
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2018, 15:06:03 door Chris2412 »
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1314
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #469 Gepost op: 13 januari 2018, 21:45:37 »
Ben trouwens wel geslaagd (y) (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

mark7758

  • Offline Offline
  • Berichten: 487
    • Rogeville.be
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #470 Gepost op: 13 januari 2018, 21:57:02 »
Gefeliciteerd
vr gr. Mark7758

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17337
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #471 Gepost op: 13 januari 2018, 22:06:31 »
We hadden niet anders verwacht Chris.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 334
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #472 Gepost op: 13 januari 2018, 22:08:35 »
Zou het wat zijn om eerst de burgemeester eens te vragen waarom hij die last heeft gegeven?
Dan pas daarna een inhoudelijk oordeel daarover geven in plaats van hem direct en persoonlijk aan te vallen?
De wereld bestaat namelijk niet alleen uit spoorwegen................

Zomaar een gedachte die bij me opkwam  :)

Jan

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 2625
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #473 Gepost op: 13 januari 2018, 22:14:31 »
Baanvaksnelheid Wt-Bdl is 40 km/u bij mijn weten (al sedert staking van de reizigersdienst in 1953), maar volgens mij bedoelt Chris dat ook (burgemeester geeft een last die nergens op slaat). Overigens heeft Chris gelijk over dat twee keer stoppen. Vervalt natuurlijk als het reizigersverkeer wordt hervat en dan zal de baanvaksnelheid ook wel weer omhoog gaan.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 23:20:25 door spoorzeven »
Groet, Frank

Rinus H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1064
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #474 Gepost op: 13 januari 2018, 22:52:56 »
@spoorzeven, en zo is het.
Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1636
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #475 Gepost op: 13 januari 2018, 22:58:18 »
Nodig hem uit in de cabine...

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 6032
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #476 Gepost op: 14 januari 2018, 11:24:18 »
Ben trouwens wel geslaagd (y) (y)
Gefeliciteerd  (y)

Gebak op de volgende rijdag bij Wim  ;)
Gr.
Eric

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1314
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #477 Gepost op: 14 januari 2018, 12:03:09 »
Remunj....wordt geregeld  (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 576
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #478 Gepost op: 14 januari 2018, 12:44:22 »
Allereerst, gefeliciteerd, mag je nu ook in de Walen rijden (tegenwoordig moet je ook Frans spreken om daar te rijden, dat was vroeger minder streng)? Daarnaast vind ik het wel bijzonder dat de trdl op last vd burgemeester een VR geeft. Dat doet Prorail enkel als het echt een dringende reden ivm de openbare orde betreft. Meestal krijg je op dit stuk een VR die meer spoorgerelateerd is (blijkbaar werkt de bezetmelding niet altijd, heb ik me laten wijsmaken door de trdl). Het effect is inderdaad nihil voor de machinist en omwonenden, maar voor de burgemeester zal het wel politiek gezien iets opleveren (afgezien van het geclaxoneer, daar zal hij niet bij hebben stilgestaan :angel:).

Mvg,

Bas

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 7887
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ontwikkelingen "IJzeren Rijn"
« Reactie #479 Gepost op: 14 januari 2018, 13:10:25 »
Chris allereerst gefeliciteerd.
Wat het die burgemeester betreft,die kan zich beter 1st is goed inlezen voordat hij iets roept over iets dat al een verplichting is.
Omdat ik de situatie niet goed ken daar ben ik wel benieuwd naar waarom je 2x verplicht stil moet gaan staan op dat stuk.
Kan die verplichting niet vervallen ondanks dat er (nog) geen reizigerstreinen rijden ?
Dat zou als ik het zo lees aardig wat herrie en ongemak schelen.