Google+
Doel:€250.00
Donaties:€9.65

Per saldo:€-240.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 14-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1125143 keer)

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 2493
    • nederlof.net
Re: 19 Toen
« Reactie #3645 Gepost op: 20 maart 2018, 16:19:02 »
Waarom was alles vroeger toch veel mooier,prachtig die mooie gele sprinter 3.
Ik kijk er met weemoed naar,zeker als ik een vlaflip sprinter 3 zie.

Dat zeg je over 20 jaar ook over foto's uit 2017  :) :)

Koen
Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal, H0, Central Station I, MrDirect
Sinds zomer 2017 ook met LGB gestart

brun

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re: 19 Toen
« Reactie #3646 Gepost op: 29 maart 2018, 22:42:42 »
Om het Groningse draadje niet te vervuilen, zet ik deze scans hierneer.

Iets ten westen van Frankfurt ligt Guldental, een dorpje aan de Hunsrückquerbahn. In juli 1985 reden daar nog goederentreinen. Met de Practica inclusief zoomlens maakte ik deze foto vanaf de camping. Kwaliteit is niet denderend, maar de rode VW-bus op de voorgrond is wel weer cool.





Twee jaar later, een vergelijkbare manier van fotograferen in Steinach (Zwarte Woud). 29 juli 1987:




Het valt me altijd weer op hoe kleurig auto's toen waren. Vanaf de jaren '90 werd alles metallic zilver, metallic zwart, metallic donkerblauw en eigenlijk niet veel anders, op wat andere gedekte kleuren na.



En dan kwam ik tijdens het scannen deze twee nog tegen. Ze zijn uit Hongarije, juli 1989. De plek weet ik niet precies meer, het was in Vác of Esztergom, net ten noorden van Boedapest:






« Laatst bewerkt op: 29 maart 2018, 22:45:14 door brun »

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 521
    • Ipernity fotopagina
Re: 19 Toen
« Reactie #3647 Gepost op: 03 april 2018, 19:31:39 »
Op 27 april 1993 lukte het me om bij het eindpunt Scheveningen Haven een PCC met de ondergaande zon te fotograferen.



Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1314
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: 19 Toen
« Reactie #3648 Gepost op: 03 april 2018, 20:33:59 »
Mooie foto Wim.
 (y) (y) (y) (y)

Groeten Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 38
Re: 19 Toen
« Reactie #3649 Gepost op: 06 april 2018, 19:50:49 »
Mooie plaatjes staan hier.

Ik heb inmiddels ook wat dia's gescand uit de jaren 19toen.

Utrecht Centraal in 1983, ik meen dat ik van Techniek in Vrije Tijd vandaan kwam.


Uitgestapt in Zaltbommel


Ze zijn wat verkleurd maar helaas krijg ik ze niet beter.

In 1997 ben ik op reis geweest naar Canada en Alaska en heb daar ook wat treingerelateerde dia's gemaakt. Stel je er niet te veel van voor want toen zat ik nog niet zo in de treinen.

De eerste is ergens in Banff


Vervolgens het voormalige station van Whithorse meen ik mij te herinneren


Onderweg ook een bezoekje gebracht aan het Alaska State RailRoad museum in Nenana


Na enkele dagen namen we in Portage de trein naar Whittier


In Portage moest er omgelopen worden


Ik stond vast geinteresseerd te kijken want zonder te vragen kreeg ik uitleg van de machinist


Ik mocht ook in de cabine kijken maar daar heb ik geen foto's van, veel te klein en te donker.

Weer een tijdje later werd ook Skagway nog bezocht, onderweg hadden wij een stop in Carcross


en het stationsgebouw


In Skagway stond een roterende sneeuwruimer als monument opgesteld


Ook zag ik daar een stoomlok


En jawel, hij stond onder stoom want even later vertrok hij met een trein


En dat waren de treingerelateerde foto's van die reis.

Tot een volgende keer maar weer, Teun.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 5987
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #3650 Gepost op: 24 april 2018, 19:34:59 »
Een aantal dia's/foto's van mijn vader uit de jaren '80. Niet alle platen hebben de jaren goed doorstaan, maar er is goed te zien wat er in de tijd allemaal veranderd is.





Het verschil in hoogte tussen de huiven van de 2530 en een normale 2400 is goed te zien:






De 1655 rijdt over spoor 14, spoor 15 is nog niet aangelegd en naar het schijnt staat die op de nominatie om ook weer te verdwijnen bij de aanpassing van Amsterdam CS in DSSA:














N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

56 *

Sobat Kras

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 9929
    • sleutelspoor
Re: 19 Toen
« Reactie #3651 Gepost op: 24 april 2018, 23:04:36 »

Daar gaan ze......
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 5987
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #3652 Gepost op: 25 april 2018, 07:05:39 »
2012 is rijkelijk laat voor 19-toen.  ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

56 *

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 2625
Re: 19 Toen
« Reactie #3653 Gepost op: 25 april 2018, 11:38:44 »
@Rick: leuk, die foto's die je vader heeft gemaakt. In die tijd was ik ook actief met de camera langs het spoor. Wel een heel bijzondere opname lijkt mij de 1502 met zo te zien een trein uit de series 800/900. Dat heb ik nog nooit eerder gezien.
Groet, Frank

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 5987
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #3654 Gepost op: 25 april 2018, 12:00:05 »
Bedankt, er zijn veel meer foto's dus ik zal nog meer plaatsen. De naamplaat op de 1502 en het buffetrijtuig achterop geven al aan dat het geen normale rit is, het gaat om een rit voor Engelse hobbyisten als ik me het originele bijschrift goed herinner (en anders zitten er vast anderen op het forum die me corrigeren  :) )

Ben ik trouwens de enige die het oude Amsterdam CS met al die gebouwen direct naast spoor 14/15 mooier vind dan het uitzicht van nu?
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

56 *

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 1961
    • foto's op Imgur
Re: 19 Toen
« Reactie #3655 Gepost op: 28 april 2018, 15:36:47 »
Een paar plaatjes uit april 1982, Rotterdam CS.


Op Kijfhoek kwam je nog regelmatig een 1000 tegen. Op R'dam CS nauwelijks.


Huis-tuin-en-keuken materieel uit de jaren '80.


Deze bracht mij dagelijks van Lombardijen naar Delft. En omgekeerd.
Behalve 's zomers, want dan pakte ik de fiets...


Nat van de regen zagen de Benelux stellen er nog als nieuw en pasgewassen uit...


Dit soort beelden kun je je bijna niet meer voorstellen...


Ook in België al lang verleden tijd...
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 2625
Re: 19 Toen
« Reactie #3656 Gepost op: 28 april 2018, 18:37:50 »
De naamplaat op de 1502 en het buffetrijtuig achterop geven al aan dat het geen normale rit is, het gaat om een rit voor Engelse hobbyisten als ik me het originele bijschrift goed herinner.
Volgens mij is dat een Plan W en geen buffetrijtuig. En met die platen hebben de 1500'en enige tijd gereden. Maar ik laat mij graag corrigeren.
Groet, Frank

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 1961
    • foto's op Imgur
Re: 19 Toen
« Reactie #3657 Gepost op: 28 april 2018, 18:45:27 »
Volgens mij hebben zowel de 1502 (Electra) en de 1505 (Ariadne) een tijdje met dergelijke naamplaten in de NS dienst rondgereden.
Die namen kregen ze (terug) toen bekend werd dat juist deze 2 locs terug naar Engeland zouden gaan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_1500_(elektrische_locomotief)
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2529
Re: 19 Toen
« Reactie #3658 Gepost op: 28 april 2018, 23:30:43 »
Volgens mij is dat een Plan W en geen buffetrijtuig. En met die platen hebben de 1500'en enige tijd gereden. Maar ik laat mij graag corrigeren.
Voor mijn gevoel is het dak te bol voor een plan W, ik ga inderdaad voor een buffet/restauratie rijtuig.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1314
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: 19 Toen
« Reactie #3659 Gepost op: 29 april 2018, 08:16:10 »
Kan het geen ICR BKD zijn?
Heb namelijk het vermoeden dat aan de kant van de plan E de bagagedeuren zitten..

BKD heeft de restauratie Plan E eerder vervangen dan ICR A en B.

Groeren Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen