Google+
Doel:€250.00
Donaties:€66.80

Per saldo:€-183.20

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Jaren 80 in woord en beeld door Tulpendaal
Vandaag om 17:36:08
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Chris80
Vandaag om 17:34:36
NS 1600P (ex DE2500 202-002) door ad.M
Vandaag om 17:23:09
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
Vandaag om 17:05:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door NS1220
Vandaag om 17:00:27
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 16:59:51
HK draaischijf: ervaringen? door Ben
Vandaag om 16:55:08
Waar is dit? door Sobat Kras
Vandaag om 16:42:53
plaatjes kantelen door Ronald Halma
Vandaag om 16:35:38
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door nighttrain1
Vandaag om 16:32:54
Reactivering spoorlijn Nijmegen - Kleve (niet) van de baan door matthijs-spoor3
Vandaag om 16:29:21
Eerste baanplan spoor N door Erik
Vandaag om 15:59:51
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:56:21
CONTRANS; een werkende containerkraan in H0 door NS1220
Vandaag om 15:31:56
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 15:17:59
ICE-T pimpen door Dave.......
Vandaag om 14:20:17
Boek: treinsamenstellingen in Europa. Nachttreinen in model. door Euronight Jeroen
Vandaag om 14:18:42
NMBS - Railtour samenstellingen door MDK193
Vandaag om 14:00:37
N-baan Ardennen 2.90-1.22 mtr. Trix mobile station 66955 DCC door vanderHoek
Vandaag om 13:39:15
Krupp am Ruhr (N-baan, 4x1 meter) door Erwinmk
Vandaag om 13:36:18
Plaatsen van DB seinen door Wim Hesselink
Vandaag om 13:14:45
Br186 Rurtalbahn, wat hangen we erachter? door Rondje_HO
Vandaag om 12:43:42
Zimo MX630 Motorregeling door Jimmaet
Vandaag om 12:13:57
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1119546 keer)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 517
    • Ipernity fotopagina
Re: 19 Toen
« Reactie #3615 Gepost op: 19 februari 2018, 10:01:13 »
Zoals beloofd wat dia's van de tram in Sibiu (Roemeniƫ).
Oorspronkelijk waren er in Sibiu 2 stadslijntjes, die in 1964 en 1970 zijn opgeheven.
De buitenlijn naar Rasinari (aangelegd in 1948/1951), die begon aan de rand van Sibiu, bleef bestaan.
Er werd gereden op meterspoor.
Bij een bezoek in 1991 bleek er echter niets te rijden. Dus in 1992 een nieuwe poging.


Op 2 mei 1992 eerst naar Brasov gegaan. Nu reed daar niets en stond het wagenpark werkeloos op de remise.


Dan maar de toerist uitgehangen en de binnenstad bekeken.
In 2006 is de tram in Brasov definitief opgeheven.


Laat in de middag van 2 mei 1992 in Sibiu aangekomen en halverwege de tramlijn de eerste dia's kunnen maken.
Er reed een Timis2 vierasser.


In de buurt van het dorp Rasinari.


De keerdriehoek in Rasinari op 2 mei 1992.


In Sibiu lag bij het eindpunt Cimitir ook een keerdriehoek. Dia van 3 mei 1992.


De instaphalte bij het eindpunt in Sibiu.


De tramlijn was ongeveer 11 km. lang en er werd grotendeels in de kant van een weg langs bossen gereden.


Vlak voor het dorp Rasinari werd er nog een riviertje gekruist.






Het eindpunt in Rasinari.




Aan de rand van het dorp Rasinari op 3 mei 1992.

In 1993 - 1996 werd de tram van Sibiu gemoderniseerd met overgenomen trams uit Geneve (Zwitserland).
Link naar foto's met twee-assers in Sibiu. http://tramclub.org/viewtopic.php?t=5340&sid=fec4b615e3f8644366833d32ef0d03c3

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent


Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 517
    • Ipernity fotopagina
Re: 19 Toen
« Reactie #3616 Gepost op: 19 februari 2018, 10:50:36 »
In 1995 opnieuw naar Sibiu in Roemeniƫ om de trams uit Geneve te zien.


In de straat voor de remise in Sibiu staat mr. 712 en ahr. 306 in de regen te wachten om naar de beginhalte in Sibiu te rijden.
Dia van 23 mei 1995.


Mr. 727 en ahr. 302 in de kleuren van Geneve in het dorp Rasinari.


Het bleef die dag regenen. We waren niet tevreden met de resultaten, dus maar besloten langer in Sibiu te blijven.




De volgende dag, 24 mei 1995, was het droog, maar nog zwaar bewolkt.






Op 25 mei 1995 scheen eindelijk de zon.

Men had 4 trams met bijwagen uit Geneve overgenomen.
In 2003 kon ik losse motorwagen 724 vastleggen.
De vierde tram (mr. 721) heb ik nooit zien rijden.


In 2011 (volgens Wikipedia) is de buitenlijn naar Rasinari definitief stilgelegd en gedeeltelijk opgebroken.
Er zijn plannen om op het overgebleven stuk toch weer te gaan rijden. Daarvoor heeft men mr. 26-111 van
Stern & Hafferl uit Oostenrijk overgenomen.
Dus wie weet, "moet" ik er nog eens heen.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent



GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2142
  • Enge buur bij de buren
Re: 19 Toen
« Reactie #3617 Gepost op: 19 februari 2018, 22:50:19 »
Fraaie dia's weer (y)
Twee en een half jaar geleden nog per ongeluk langs deze lijn gereden.
Ligt er nog bij alsof er zo een tram langs kan komen (behalve de bovenleiding dan :police:)
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
107*hier
83* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2142
  • Enge buur bij de buren
Re: 19 Toen
« Reactie #3618 Gepost op: 19 februari 2018, 22:51:18 »
Ook weer wat gevonden;
810926 125-27a Scherpenzeel by Gerard van Vliet, on Flickr
NS 3737 tijdens lokparade ter gelegenheid van NVBS 50 jaar,
Woudenberg,
26 september 1981.
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2018, 19:26:16 door GerardvV »
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
107*hier
83* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2142
  • Enge buur bij de buren
Re: 19 Toen
« Reactie #3619 Gepost op: 23 februari 2018, 17:38:34 »
Wat foto's van jubileumdag NVBS 50 jaar op 17 mei 1981.
Voor deze ritten zouden trams uit de drie tramsteden in Amsterdam rijden. Om verzekeringtechnische redenen kwamen Haagse trams helaas niet naar Amsterdam.
Gestart werd bij het Haarlemmermeerstation en gereden werd tot de keerlus bij de Louwesweg.

Bij het Haarlemmermeerstation stond deze rangeerloc.
810517 123-11a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
Rangeerloc EMA,
Haarlemmermeerstation,
Amsterdam,
17 mei 1981.

Nog een rangeerloc met dieselaandrijving.
810517 123-12a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
RET 542, Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981

810517 123-14a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
GVB 401 en 946,
Hoofddorpplein,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-15a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
HTM 824,
Hoofddorpplein,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-16a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
HTM 824,
Hoofddorpplein,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-17a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
GVB 896,
Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-18a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
RET 109,
Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
107*hier
83* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2142
  • Enge buur bij de buren
Re: 19 Toen
« Reactie #3620 Gepost op: 23 februari 2018, 17:39:25 »
Niet alleen leuk voor de tramfoto's maar ook voor het tijdsbeeld.
810517 123-19a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
GVB 467, Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-20a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
RET 109 en GVB 725,
Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-21a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
RET 15,
Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-22a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
GVB werkwagen,
Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-23a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
GVB Sv1,
Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-25a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
GVB Sl4,
Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
107*hier
83* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 7837
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: 19 Toen
« Reactie #3621 Gepost op: 23 februari 2018, 18:25:17 »
Die rangeerloc uit de 1ste serie vertoond qua uiterlijk heel wat gelijkenissen met de locs die ze bij het panama kanaal gebruiken,om schepen voort te slepen  :o

Sobat Kras

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 9870
    • sleutelspoor
Re: 19 Toen
« Reactie #3622 Gepost op: 23 februari 2018, 18:27:09 »
Hier zit jij wel heel ver mis..... :'(of je moet een oneindig grote fantasie hebben :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2142
  • Enge buur bij de buren
Re: 19 Toen
« Reactie #3623 Gepost op: 23 februari 2018, 19:23:23 »
810517 123-26a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
RETM 1, Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-27a Amsterdam[/ur
l] by [url=https://www.flickr.com/photos/tramvliet/]Gerard van Vliet
, on Flickr
NVBS 50 jaar,
GVB 236, Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-28a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
NZH A327, Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-29a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
GTG 41, Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-30a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
RET 220, Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-31a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
WSB 4143, Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.

810517 123-32a Amsterdam by Gerard van Vliet, on Flickr
NVBS 50 jaar,
NZH A327 Heemstedestraat,
Amsterdam,
17 mei 1981.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
107*hier
83* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1115
  • Hier waakt de kat!
    • Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #3624 Gepost op: 24 februari 2018, 15:21:09 »
Was een staking bij de HTM niet het grootste probleem van het niet komen van Haagse trams naar Amsterdam?

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 1950
    • foto's op Imgur
Re: 19 Toen
« Reactie #3625 Gepost op: 24 februari 2018, 16:26:22 »
Leuk straatbeeld van ruim 35 jaar geleden, met al die youngtimers...
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1713
Re: 19 Toen
« Reactie #3626 Gepost op: 24 februari 2018, 22:11:39 »
Leuk die foto van de PEN 3 bij het Haarlemmermeerstation!

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 517
    • Ipernity fotopagina
Re: 19 Toen
« Reactie #3627 Gepost op: 24 februari 2018, 23:10:02 »
In het draadje "Vroeger" met dia's uit Noord Nederland las ik laatst de verzuchting 
"ik wou dat ik meer foto's had gemaakt toen de klassieke beveiliging nog stond...".
Zo'n gedachte heb ik ook wel eens. Helaas, tijdmachines bestaan niet, dus je kan het
niet overdoen.
Ook ik heb te weinig aan het verdwijnen van de armseinen gedaan.
Als het al bijna te laat is, ben ik in maart 1989 ook eens die kant opgegaan.


Bij station Zuidbroek treinstel 624-625 van de Deutsche Bundesbahn op 24 maart 1989.


Diesel 2340 kwam even later voorbij in Zuidbroek.


De tegentrein uit Duitsland (624-674) bij station Scheemda.


Wadloper 3219 bij station Zuidbroek op 24 maart 1989.


De volgende dag was het beter weer. Wadloper 3227 bij station Zuidbroek.


Tegentrein 3108 zat beter in het zonlicht.


Wadloper 3227 bij Scheemda op 25 maart 1989.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent








jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 748
Re: 19 Toen
« Reactie #3628 Gepost op: 24 februari 2018, 23:55:33 »
Hallo Willem,

Mooie plaatjes! Graag meer.

groeten jandcargo

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2064
Re: 19 Toen
« Reactie #3629 Gepost op: 25 februari 2018, 09:32:57 »
Inderdaad WEER een mooie serie!

#ikblijfhettochzeggenhoor  ;D
MfG, Arjan