Vraag en antwoord > Ombouwen

ombouw lima koploper pantografen

(1/2) > >>

Robby:
Hallo wie kan mij wat tips geven over vervanging van pantografen van lima op de koploper?

Moet ik daar de hele bovenkant voor verbouwen?

Rob Ermens

Chris:
klik hier

 ;D

Sander:
Kijk ook eens op KLIK

mvg,
 Sander

Overlast:

--- Citaat ---Moet ik daar de hele bovenkant voor verbouwen?

--- Einde van citaat ---

Ja Rob, dat moet je ;D (als je het doet zoals ik):



Ik heb namelijk de dikke stang die aan de stoel van de panto zit, opnieuw gemaakt van messingbuis en draad. De bovenkant is gemaakt van de originele bovenkant, maar dan ingekort. Het raamwerk heb ik van messingdraad gemaakt. Het resultaat is niet verkeerd, maar het kost wel veel tijd :-|. Ook zijn de schuitjes vervangen door exemplaren van Sommerfeldt.

Mijn panto's kloppen nu wel beter dan die van Fleischmann, omdat de dunne stang aan de binnenkant zit zoals bij het grote voorbeeld.

Maarten

Overlast:
Ik wil trouwens het dak van mijn koploper ook nog aanpassen. Zoals jullie zien, heb ik al 2 kastjes (afkomstig van een Lima dubbeldekker) op het dak geplaatst. Het gat vooraan, wat gebruikt kan worden voor een schakelaar (stroomafname wel/niet via bovenleiding) moet dichtgemaakt worden. Het uitsteeksel met gat moet ook weg. Ook moet er een ventilator geplaats worden.



Bron: www.nicospilt.com

Ik weet alleen niet zeker of de eerste ICM-0-stellen ook in het begin de afdekplaat over de kabels hadden(op de foto aan de rechterzijde van de panto's te zien). Weet weet dit en heeft een foto?

Maarten

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie