Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door Reinout van Rees
Vandaag om 01:36:35
NL Baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 01:33:05
Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door Biesje
Vandaag om 01:29:31
Vroeger door brun
Vandaag om 01:24:21
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Biesje
Vandaag om 01:20:53
Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555) door Bert van Gelder
Vandaag om 00:14:31
Analoge DC-treinen aangestuurd met Dinamo en Itrain. Ervaringen. door Marco EB
Vandaag om 00:14:09
Nieuws over oud spul in Colombia door Sven
Vandaag om 00:01:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 februari 2018, 23:55:07
NL baan: Frotterdam in h0 door David L
17 februari 2018, 23:47:41
Oersik in schaal 1 door Paul de Goede
17 februari 2018, 23:17:22
CIWL Cote d Azur door Wijktrein
17 februari 2018, 23:15:45
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door jandcargo
17 februari 2018, 22:53:55
RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen) door KNed
17 februari 2018, 22:44:12
Grote Henschel van Erwin Werps door JanHdH
17 februari 2018, 22:38:24
Vreemd gedrag ESU Lopi V.3 door Hobojohn
17 februari 2018, 22:27:37
Raadplaatje door Peter Korsten
17 februari 2018, 22:20:53
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
17 februari 2018, 22:00:03
Modelbaan in Trainz door olaf99
17 februari 2018, 21:54:32
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
17 februari 2018, 21:52:37
Esu micro V3.0 verlichting gaat uit na stap 5 door john 56
17 februari 2018, 21:51:28
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door EricZmS
17 februari 2018, 20:52:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Harryku
17 februari 2018, 20:30:59
TP2 materieel bouwen (NL) door prutser
17 februari 2018, 20:16:19
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Timaximus
17 februari 2018, 20:14:54
BNLS-Module (h0): "Воркута", de samenvatting door Paul Bender
17 februari 2018, 19:22:50
BNLS-Module (h0): "Bahnübergang Burgstraße", de samenvatting door Paul Bender
17 februari 2018, 19:15:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
17 februari 2018, 19:04:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
17 februari 2018, 18:48:53
Trix VT98 22984 met ESU Ecos door Supercitroen
17 februari 2018, 18:39:44
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 2294285 keer)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11264
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13200 Gepost op: 06 december 2017, 17:39:43 »
Op de originele wagon staat echt 'Deutsche Reichsbahn' (zie de foto uit de werkelijkheid in bericht 13196) en dat lijkt me tijdperk 2. Op de site van Fleischmann staat trouwens ook tp 2 bij deze wagen: http://www.fleischmann.de/de/product/237583-0-0-1-1-0-0-003001/products.html
Beetje vreemd vind ik wel dat op de site van Flm bij de toelichting staat dat de wagen oorspronkelijk een remmershuisje had. Dat is er kennelijk af gehaald.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 06 december 2017, 17:46:12 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 284
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13201 Gepost op: 06 december 2017, 17:52:41 »
Dat staat ook op het grote voorbeeld, dus het getoonde model klopt ook wel qua bedrukking voor de huidige museumversie.  ;)

Maakt het alleen nog steeds geen correcte historische weergave, voor zover Sterac überhaupt destijds al bestond. Maar dat geldt natuurlijk wel voor meer ketelwagens die bij de diverse fabrikanten te koop zijn  :)

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13202 Gepost op: 06 december 2017, 17:56:13 »
Wellicht ook nog leuk om te lezen:

http://www.awlingen.de/2014/bilder/2009/20090730/index.html

Groet Juroen


Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11264
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13203 Gepost op: 06 december 2017, 18:15:40 »
Dank je wel, Juroen. Uit die link begrijp ik pas hoe het zit. Men heeft een oude wagen genomen en die in 2006 voorzien van de bedrukking van een moderne firma. De aanduiding tp 2 (op de site van Fleischmann) is dus volslagen onzin. Moet zijn tp 6, aangezien de wagen met dit uiterlijk pas in dit tijdperk is ontstaan.
Als museumwagen kan het ding natuurlijk prima mee in een moderne omgeving, maar alleen met die status. Wie tp 2 rijdt, heeft hier dus niets aan.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 06 december 2017, 19:48:25 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11264
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13204 Gepost op: 06 december 2017, 22:13:39 »
Vandaag de E 52 van Fleischmann in de winkel opgehaald. Prachtige loc, die ook schitterend rijdt, soepel en zeer stil:





Ondanks de grootte van de loc kan ze probleemloos door krappe bogen (358 mm).

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 2456
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13205 Gepost op: 07 december 2017, 10:08:14 »
Gefeliciteerd Ruud met deze fraaie aanwinst!
Groet, Frank

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13206 Gepost op: 07 december 2017, 10:43:47 »
Prachtige Machine Ruud.
Over de Platte wagon het volgende.....
er is grote gelijkenis met de Villach of Klagenfurth zonder zijwanden
de lage zijwand wagon was so wie so ontworpen dat men de zijwanden kon afnemen.
dus vanaf begin design voor vervoer van trucks en kleine tanks,we weten nu waarom
vandaar ook de versterkte onderbouw
de normale oude twee assers Gattung X of Erfurt hadden gering Laadvermogen

mvrgr willem
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13207 Gepost op: 07 december 2017, 12:16:26 »
Prachtige lok!
Tschüss Genossen,

Hans

(Who is in charge of the clattering train?)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11264
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13208 Gepost op: 07 december 2017, 14:26:39 »
De loc mag Silberlingen trekken:



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Schachbrett

  • Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 3553
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13209 Gepost op: 07 december 2017, 22:27:16 »
Hallo Ruud,

Wat een prachtige machine!!
Een beest is het. ;D

Gr Chris

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • Ons plan, Bramsburg-Otisdorf
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13210 Gepost op: 07 december 2017, 22:59:24 »
Wat een imposante machine, mooi met die silberlingen er achter (y)
Have fun every day, before you know it's..........

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 459
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13211 Gepost op: 08 december 2017, 00:14:00 »
Inderdaad, echt een beest, da's het juiste woord (y). Wel de voorste panto opzetten ipv de achterste (glas van de silberlingen wordt anders zwart).

Mvg Bas

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13212 Gepost op: 08 december 2017, 00:48:09 »
gezien de sleepstukken op de pantografen, denk ik zelf, dat beide pantografen opgezet moeten worden.

mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 459
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13213 Gepost op: 08 december 2017, 02:16:06 »
Ja, bij vertrek (en aankomst) wel, daar heb je gelijk in. Ik ging er vanuit dat ze al reed.

Mvg Bas

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4790
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13214 Gepost op: 08 december 2017, 07:30:09 »
gezien de sleepstukken op de pantografen, denk ik zelf, dat beide pantografen opgezet moeten worden.

Dat is juist, want de stroomafnemers op de E52 hebben geen dubbele, maar enkele sleepstukken. Beide beugels blijven dus aan de draad, ook na vertrek.

Groet,
Bas,
die overweegt ook zo'n machine in huis te halen... :P