Doel:€250.00
Donaties:€80.00

Per saldo:€-170.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-12-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 2801 van MK modelbouwstudio door Floris Dilz
Vandaag om 14:39:08
Tussendoortje: Roco en Mastica zelfbouw klompentrein door nighttrain1
Vandaag om 14:38:38
Old England door St00mboy
Vandaag om 14:34:44
Stroomloos maken stuk spoor bij DCC? door jowi
Vandaag om 14:27:13
El carrilet door 72sonett
Vandaag om 14:11:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door daempfer
Vandaag om 13:38:16
Langstraatspoorlijn modulebaan door Robkop
Vandaag om 13:26:52
Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0 door Johan Keuterink
Vandaag om 12:58:15
Roco 1600 door ZwolsBas
Vandaag om 12:31:54
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:31:43
Silencer nieuw baanplan HO - met 9 jaar vertraging... door Wim Hesselink
Vandaag om 12:19:53
Zet in je agenda: zaterdag 30 maart Beneluxspoordag 2019 Nieuw-Vennep... door Bert van Gelder
Vandaag om 11:55:33
Foto's Houten Digitaal 2018 door Kees Hoeks
Vandaag om 11:42:34
Nieuwe bome, verse nieuwe bome!!! door grove den
Vandaag om 10:49:19
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:24:40
Iets kleins in 00 door Ronald Halma
Vandaag om 10:00:02
Artitec: DDM-1 door Wijbe
Vandaag om 09:39:20
Aansluitklemmen Fleischmann Profi storen vaak door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:31:55
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 2407123 keer)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 354
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13200 Gepost op: 06 december 2017, 17:52:41 »
Dat staat ook op het grote voorbeeld, dus het getoonde model klopt ook wel qua bedrukking voor de huidige museumversie.  ;)

Maakt het alleen nog steeds geen correcte historische weergave, voor zover Sterac überhaupt destijds al bestond. Maar dat geldt natuurlijk wel voor meer ketelwagens die bij de diverse fabrikanten te koop zijn  :)

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13201 Gepost op: 06 december 2017, 17:56:13 »
Wellicht ook nog leuk om te lezen:

http://www.awlingen.de/2014/bilder/2009/20090730/index.html

Groet Juroen


Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11519
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13202 Gepost op: 06 december 2017, 18:15:40 »
Dank je wel, Juroen. Uit die link begrijp ik pas hoe het zit. Men heeft een oude wagen genomen en die in 2006 voorzien van de bedrukking van een moderne firma. De aanduiding tp 2 (op de site van Fleischmann) is dus volslagen onzin. Moet zijn tp 6, aangezien de wagen met dit uiterlijk pas in dit tijdperk is ontstaan.
Als museumwagen kan het ding natuurlijk prima mee in een moderne omgeving, maar alleen met die status. Wie tp 2 rijdt, heeft hier dus niets aan.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 06 december 2017, 19:48:25 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11519
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13203 Gepost op: 06 december 2017, 22:13:39 »
Vandaag de E 52 van Fleischmann in de winkel opgehaald. Prachtige loc, die ook schitterend rijdt, soepel en zeer stil:





Ondanks de grootte van de loc kan ze probleemloos door krappe bogen (358 mm).

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 2771
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13204 Gepost op: 07 december 2017, 10:08:14 »
Gefeliciteerd Ruud met deze fraaie aanwinst!
Groet, Frank

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13205 Gepost op: 07 december 2017, 10:43:47 »
Prachtige Machine Ruud.
Over de Platte wagon het volgende.....
er is grote gelijkenis met de Villach of Klagenfurth zonder zijwanden
de lage zijwand wagon was so wie so ontworpen dat men de zijwanden kon afnemen.
dus vanaf begin design voor vervoer van trucks en kleine tanks,we weten nu waarom
vandaar ook de versterkte onderbouw
de normale oude twee assers Gattung X of Erfurt hadden gering Laadvermogen

mvrgr willem
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Hans Grasmaijer

  • Online Online
  • Berichten: 1555
    • Fleischmann Retrobahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13206 Gepost op: 07 december 2017, 12:16:26 »
Prachtige lok!
Tschüss Genossen,

Hans

Hauptsache wir haben Spaß

https://flmretrobahn.jimdo.com/

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11519
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13207 Gepost op: 07 december 2017, 14:26:39 »
De loc mag Silberlingen trekken:



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Schachbrett

  • Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 3838
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13208 Gepost op: 07 december 2017, 22:27:16 »
Hallo Ruud,

Wat een prachtige machine!!
Een beest is het. ;D

Gr Chris

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 1310
    • Ons plan, Bramsburg-Otisdorf
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13209 Gepost op: 07 december 2017, 22:59:24 »
Wat een imposante machine, mooi met die silberlingen er achter (y)
Have fun every day, before you know it's..........

könings

  • Gast
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13210 Gepost op: 08 december 2017, 00:14:00 »
Inderdaad, echt een beest, da's het juiste woord (y). Wel de voorste panto opzetten ipv de achterste (glas van de silberlingen wordt anders zwart).

Mvg Bas

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1009
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13211 Gepost op: 08 december 2017, 00:48:09 »
gezien de sleepstukken op de pantografen, denk ik zelf, dat beide pantografen opgezet moeten worden.

mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

könings

  • Gast
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13212 Gepost op: 08 december 2017, 02:16:06 »
Ja, bij vertrek (en aankomst) wel, daar heb je gelijk in. Ik ging er vanuit dat ze al reed.

Mvg Bas

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4866
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13213 Gepost op: 08 december 2017, 07:30:09 »
gezien de sleepstukken op de pantografen, denk ik zelf, dat beide pantografen opgezet moeten worden.

Dat is juist, want de stroomafnemers op de E52 hebben geen dubbele, maar enkele sleepstukken. Beide beugels blijven dus aan de draad, ook na vertrek.

Groet,
Bas,
die overweegt ook zo'n machine in huis te halen... :P

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11519
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13214 Gepost op: 08 december 2017, 10:29:20 »
Dank voor jullie tip, mannen. Het wordt dus met twee panto's omhoog rijden, zoals hier in de werkelijkheid:
 


Ik heb trouwens deze keer weer eens voor een loc zonder sound gekozen, omdat het me toch te begrotelijk wordt steeds voor sound te kiezen. Bij stoom en diesel vind ik het nog wel een meerwaarde hebben, bij elocs aanzienlijk minder. Maar misschien ga ik spijt krijgen ::).

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 08 december 2017, 10:38:41 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus