Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Knollendam door Totty
Vandaag om 18:50:03
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door Sobat Kras
Vandaag om 18:41:50
Slippende O ringen Roco krokodil. door Eric B
Vandaag om 18:40:54
Esu micro V3.0 verlichting gaat uit na stap 5 door john 56
Vandaag om 18:39:39
Stoomtram Backer & Rueb in 1:87 door Sven
Vandaag om 18:36:42
Spanningsverlies bij gelijktijdig opladen 34 CDU's, normaal? door bellejt
Vandaag om 18:23:14
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:21:32
BNLS-modulebaan: de tekeningen door Paul Bender
Vandaag om 18:21:14
Raadplaatje door Vierkant
Vandaag om 18:21:07
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door NS8714
Vandaag om 17:56:42
Geknoei in 0 door Henk ho/0
Vandaag om 17:43:53
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 17:43:03
Steppermotor, Adafruit v2, PWM door meino
Vandaag om 17:36:33
BNLS-Module: "Saalbach-Hinterglemm" [ÖBB] door marijnman
Vandaag om 17:31:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 17:24:07
Lokpilots en ontstoring door RobertH
Vandaag om 17:22:33
Vroeger (oude dia's uit Noord-Nederland en Oost-Nederland, 1985-1990) door Eric B
Vandaag om 17:08:49
Preset 3 overweg met AHOB en massa simulatie van Digikeijs door Wernerf
Vandaag om 17:01:52
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door Rockerbox2
Vandaag om 16:55:59
De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2 door martijn v m
Vandaag om 16:44:44
LS models M6 wagens naar DC door bekie
Vandaag om 16:04:48
Fotowedstrijd BeneluxSpoor.net door Bob R.
Vandaag om 15:46:47
Berghuizer papierfabriek door ruudns
Vandaag om 15:18:47
Mass am See door tijgernootje
Vandaag om 14:01:15
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
Vandaag om 12:57:33
BNLS-Module (h0): "Ringvaartbrug Haarlemmermeer", de samenvatting door Paul Bender
Vandaag om 11:19:31
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Floris
Vandaag om 11:05:11
19 Toen door Willem1951
Vandaag om 10:50:36
RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door Sven
Vandaag om 08:58:08
Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door Wijktrein
Vandaag om 08:46:43
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 2294676 keer)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11265
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13200 Gepost op: 06 december 2017, 17:39:43 »
Op de originele wagon staat echt 'Deutsche Reichsbahn' (zie de foto uit de werkelijkheid in bericht 13196) en dat lijkt me tijdperk 2. Op de site van Fleischmann staat trouwens ook tp 2 bij deze wagen: http://www.fleischmann.de/de/product/237583-0-0-1-1-0-0-003001/products.html
Beetje vreemd vind ik wel dat op de site van Flm bij de toelichting staat dat de wagen oorspronkelijk een remmershuisje had. Dat is er kennelijk af gehaald.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 06 december 2017, 17:46:12 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 284
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13201 Gepost op: 06 december 2017, 17:52:41 »
Dat staat ook op het grote voorbeeld, dus het getoonde model klopt ook wel qua bedrukking voor de huidige museumversie.  ;)

Maakt het alleen nog steeds geen correcte historische weergave, voor zover Sterac überhaupt destijds al bestond. Maar dat geldt natuurlijk wel voor meer ketelwagens die bij de diverse fabrikanten te koop zijn  :)

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13202 Gepost op: 06 december 2017, 17:56:13 »
Wellicht ook nog leuk om te lezen:

http://www.awlingen.de/2014/bilder/2009/20090730/index.html

Groet Juroen


Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11265
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13203 Gepost op: 06 december 2017, 18:15:40 »
Dank je wel, Juroen. Uit die link begrijp ik pas hoe het zit. Men heeft een oude wagen genomen en die in 2006 voorzien van de bedrukking van een moderne firma. De aanduiding tp 2 (op de site van Fleischmann) is dus volslagen onzin. Moet zijn tp 6, aangezien de wagen met dit uiterlijk pas in dit tijdperk is ontstaan.
Als museumwagen kan het ding natuurlijk prima mee in een moderne omgeving, maar alleen met die status. Wie tp 2 rijdt, heeft hier dus niets aan.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 06 december 2017, 19:48:25 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11265
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13204 Gepost op: 06 december 2017, 22:13:39 »
Vandaag de E 52 van Fleischmann in de winkel opgehaald. Prachtige loc, die ook schitterend rijdt, soepel en zeer stil:





Ondanks de grootte van de loc kan ze probleemloos door krappe bogen (358 mm).

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 2456
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13205 Gepost op: 07 december 2017, 10:08:14 »
Gefeliciteerd Ruud met deze fraaie aanwinst!
Groet, Frank

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13206 Gepost op: 07 december 2017, 10:43:47 »
Prachtige Machine Ruud.
Over de Platte wagon het volgende.....
er is grote gelijkenis met de Villach of Klagenfurth zonder zijwanden
de lage zijwand wagon was so wie so ontworpen dat men de zijwanden kon afnemen.
dus vanaf begin design voor vervoer van trucks en kleine tanks,we weten nu waarom
vandaar ook de versterkte onderbouw
de normale oude twee assers Gattung X of Erfurt hadden gering Laadvermogen

mvrgr willem
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1074
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13207 Gepost op: 07 december 2017, 12:16:26 »
Prachtige lok!
Tschüss Genossen,

Hans

(Who is in charge of the clattering train?)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11265
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13208 Gepost op: 07 december 2017, 14:26:39 »
De loc mag Silberlingen trekken:



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Schachbrett

  • Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 3553
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13209 Gepost op: 07 december 2017, 22:27:16 »
Hallo Ruud,

Wat een prachtige machine!!
Een beest is het. ;D

Gr Chris

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • Ons plan, Bramsburg-Otisdorf
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13210 Gepost op: 07 december 2017, 22:59:24 »
Wat een imposante machine, mooi met die silberlingen er achter (y)
Have fun every day, before you know it's..........

könings

  • Online Online
  • Berichten: 466
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13211 Gepost op: 08 december 2017, 00:14:00 »
Inderdaad, echt een beest, da's het juiste woord (y). Wel de voorste panto opzetten ipv de achterste (glas van de silberlingen wordt anders zwart).

Mvg Bas

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13212 Gepost op: 08 december 2017, 00:48:09 »
gezien de sleepstukken op de pantografen, denk ik zelf, dat beide pantografen opgezet moeten worden.

mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer

könings

  • Online Online
  • Berichten: 466
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13213 Gepost op: 08 december 2017, 02:16:06 »
Ja, bij vertrek (en aankomst) wel, daar heb je gelijk in. Ik ging er vanuit dat ze al reed.

Mvg Bas

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4791
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13214 Gepost op: 08 december 2017, 07:30:09 »
gezien de sleepstukken op de pantografen, denk ik zelf, dat beide pantografen opgezet moeten worden.

Dat is juist, want de stroomafnemers op de E52 hebben geen dubbele, maar enkele sleepstukken. Beide beugels blijven dus aan de draad, ook na vertrek.

Groet,
Bas,
die overweegt ook zo'n machine in huis te halen... :P