Overige spoorzaken > Grootspoor

Spoor op industrieterrein Lage Weide

(1/124) > >>

Herman05:
Beste BNLXspoorders,

Korte vraag. Weet iemand toevallig hoevaak er per week een trein over het spoor op industrieterrein Lage Weide rijdt? Er staan op dit moment paar wagens van Strukton. Verder lijkt het als ik het spoor bekijk, alsof het toch nog in dienst is en redelijk actief wordt gebruikt. Aangezien de railkop niet volledig is verroest, maar lichtverroest is met een klein beetje glans  ;)
Wie weet meer? Zou dit graag willen weten voor een schoolproject.

Groeten en alvast bedankt!

Herman

Michael:
De 57224 en en 58325 komen daar. De eerste is een volle afvaltrein en de tweede een lege (vol is vertrek, leeg is aankomst). Rijdt op werkdagen. Volgens mij zitten er soms ook nog schuifwanders in die trein.

Herman05:
Hoi Michiel,

Bedoel je echt het industrieterrein op. Of net daarvoor op een laat-los plaats wat stopt met een stopblok? Op het industrieterrein liggen namelijk wel 4 sporen, maar zie niet echt waar ze naar toe gaan. Behalve de HEMA aansluiting kan ik vinden.
Op google Earth (en nu ook) staat er materieel van Strukton.

Nogmaals bedankt!.
Groeten,
Herman

Nulspul:
Hallo,

Er gaan ook regelmatig goederenwagons naar Heezik.
En er staan momenteel veel wagons die bezig zijn aan de nieuwe spoorlijn.

Bertus

GerritM:
De sporen op Lageweide worden hoogst zelden gebruikt.
Ik ga (ging) nogal eens kijken bij de spoorverdubbeling en rijdt er dan altijd even langs.
De laatste jaren alleen maar materieel met materiaal voor de spoorverdubbeling gezien. In de nabije toekomst zal het roestpercentage dus wel weer drastisch toenemen.
Alleen het genoemde los- en laadspoor voor vuilafvoer wordt dagelijks gebruikt, maar dat ligt eigenlijk een beeje buiten het industrieterrein direct aan de spoorlijn.
Daar worden s'ochtends lege vuilcontainers gebracht en aan het eind van de middag de volle weer opgehaald. Hiervan heb ik een paar jaar geleden nog een video gemaakt, voordat dat hier de zaak vernieuwd werd en dus ook meer hekken werden neergezet.

Groet Gerrit

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie