Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Bollenstreek anders" door nighttrain1
Vandaag om 17:09:04
Sehr-am-Üzant II door BartvD
Vandaag om 17:08:18
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 17:07:08
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Bert van Gelder
Vandaag om 17:04:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 16:58:40
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door jowi
Vandaag om 16:58:19
Digitale koppelingen, ervaringen (2020)? door ceuleer
Vandaag om 16:51:54
Dönsdorfer Bauberichte door tijgernootje
Vandaag om 16:49:47
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 16:44:23
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door nkob
Vandaag om 16:26:26
openmaken de Kleine 2400 door Hans Reints
Vandaag om 16:23:16
Rondom Charlois door NS264
Vandaag om 16:19:16
Projekt 083-338 door NS264
Vandaag om 16:13:46
Belgische torpedowagens van Cockeril Sambre Chertal door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:34:14
Valleitrein bestaat 5 jaar! door Valleitrein
Vandaag om 15:32:31
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 15:22:29
Videoserie: Rocrail voor beginners door AlbertG
Vandaag om 15:16:24
Messing laddertje met precies gelijke sporten door Pauldg
Vandaag om 14:54:02
Bouw Hunsrückbaan door mass am see
Vandaag om 14:14:16
Wand- en vloerafwerking H0 door Ronald69
Vandaag om 13:50:10
Ronald bouwt aan een echte Micro Layout! door Ronald Halma
Vandaag om 13:47:38
De Hondsrugbaan, H0 door Dion
Vandaag om 13:40:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dick55
Vandaag om 12:58:42
Afsluitdoppen voor tankwagons? door hans1958
Vandaag om 12:57:46
Heen, En en Weer door Huup
Vandaag om 12:54:32
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Eric B
Vandaag om 12:48:55
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door Basilicum
Vandaag om 12:39:22
Plux26 decoder in Brawa BR425 ? door Falcon10
Vandaag om 11:55:02
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:38
EifelBurgenBahn door mass am see
Vandaag om 11:45:31
  

Auteur Topic: Containertrein van Duisburg naar Moskou  (gelezen 980 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10870
    • sleutelspoor
Containertrein van Duisburg naar Moskou
« Gepost op: 29 juni 2011, 12:16:46 »
Duisburg Intermodal Terminal (DIT) is het westelijke bruggenhoofd geworden van de containertrein ‘Moscovite’, tussen Moskou en Duisburg. Met de overstap naar DIT, dat deel uitmaakt van het Contargo-netwerk, is de frequentie van de containertrein verdubbeld naar tweemaal per week. De ‘Moscovite’ reed al een jaar tussen Duisburg en Moskou en wordt geëxploiteerd door Trans Eurasia Logistics (TEL), een samenwerking van de Deutsche Bahn (30%), de Russische spoorwegen (30%), TransContainer (20%), Polzug (10%) en Kombiverkehr (10%). Behalve de op- en overslag bij DIT, voegt Contargo ook haar gehele West-Europese netwerk aan de Moskou-verbinding toe. Met de geregelde binnenvaart- en spoorcontainerdiensten en de eigen terminals brengt dit netwerk zo als een trechter goederenstromen in Duisburg samen vanuit het stroomgebied van de Rijn en de Main, Groot-Brittannië en de Noordzeehavens. DIT zelf heeft zes opstel-treinsporen, 250 meter binnenvaartkade, een containerdepot met reparatie-afdeling en een truckvloot, en garandeert zo op alle gebieden een soepele afhandeling van de Moscovite . Er bestaan inmiddels plannen voor een directe containertreinverbinding van China naar Duisburg. Het is alleen nog een kwestie van tijd voordat ook vanuit China milieuvriendelijk en betrouwbaar containertransport per spoor mogelijk is.” Met een reisduur van zeven dagen voor de 2.200 kilometer van Duisburg naar Moskou, vormt het spoor het snelste – en beste - alternatief voor direct trucktransport. Onderscheidend is bijvoorbeeld de bewaking van het transport over het gehele traject in de GOS. Desgewenst biedt TEL verdere bewaking door middel van GPS op individuele containers. De Moskou-trein heeft een CO2-emissie Emission van ongeveer 24 gram per tonkilometer en ligt daarmee circa tweederde onder de uitstoot van de truck. Dit past perfect in de Contargo-filosofie om milieuvriendelijk, duurzaam transport aan te bieden. Contargo onderhoudt een van de grootste netwerken in de Europese containerlogistiek en vervoert per jaar ongeveer een miljoen TEU. De onderneming integreert containerstromen tussen de Noordzeehavens (alsmede de Duitse zeehavens) met het Europese binnenland en heeft achttien binnenvaartcontainerterminals in Duitsland, Nederland, Frankrijk en Zwitserland. SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1522
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Containertrein van Duisburg naar Moskou
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2011, 13:11:36 »
Mooi maar hoop dat de heren ook gedacht hebben aan de  prijs.   Practische ervaring over  de vele jaren dat ik reeds aktief ben in de logistieke wereld wijst uit dat  een snelle  verbinding wel een mooi verkoopsargument is  maar in veel gevallen ook een duur  prijskaartje met zich meebrengt.

Moskou/Duisburg was één.... maar  China / Duisburg is uiteindelijk wat men wil verkopen !!

De  vrachtprijzen overzee per  container  uit China  naar  de Europa  zijn echter  dusdanig gunstig  dat  spoorvervoer  dit nooit zal kunnen benaderen.
Veel kopers  in Europa  gebruiken tevens  de  transittijd van gemiddeld  28 dagen als een vorm van gratis  opslag  en uitstel van betaling  van invoerrechten en Btw.  Verder is  het  gross van de geimporteerde goederen niet  onderhevig aan bederf  en hoe dan ook vaak bestemd voor  seizoens verkoop  (  denk aan  textiel, kerst en paas rommel,    speelgoed  etc ) waar deze  hoe dan ook al enkele weken/ maanden op voorhand   toekomen.
Hier  is  dan ook geen enkele nood aan een " SNELLE  "  spoor verbinding tenzij voor bederfelijke goederen.

Ik heb dan ook zwaar mijn twijfels  over  de rentabiliteit en werkelijke  succes van deze  dienst.

Daarbij...Russische  truck rijden voor een appel en een ei vanuit West Europa op Moskou. = 3-4 dagen  transit time
nu komt dit op   7 dagen   per  spoor
Waar zit hier  het voordeel ?

Mijn mening  gewoon een hoop europeesche  overheidssubsidie  die weer op een handige manier  ergens verdwijnt

Peter
Petdig1