Doel:€250.00
Donaties:€177.50

Per saldo:€-72.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-06-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Harzwald Hafen Bahn door tijgernootje
Vandaag om 18:29:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 18:29:06
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 18:15:05
Beschadigde spoorlijnen België, Duitsland en NL, door zware regenval. Juli 2021. door Marc tramt
Vandaag om 17:54:00
Pimp m’n ICE3, van 403 naar 406 EUROPA door Dave.......
Vandaag om 17:35:12
3 H0-modellen V200.1 vergeleken door V200-G2000
Vandaag om 17:32:40
NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen door R v/d Hoven
Vandaag om 17:26:14
Toon hier je (model)treinfoto's door hrp
Vandaag om 16:37:24
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 16:18:43
Modeltreinverzameling en waterschade door Don Arnoldus
Vandaag om 16:14:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 16:02:13
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mcnjasper
Vandaag om 15:56:20
Brawa Rheingold door Rondje_HO
Vandaag om 15:51:54
Lofzang op een Fleischmann BR 01 door charp
Vandaag om 14:52:18
Piko NS 2000, aankondiging 2021 door Marcel112
Vandaag om 14:51:18
Compacte wisselstraat voor meer rijlengte door Marcel112
Vandaag om 14:46:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 14:09:12
Super HSL China door Duoblock
Vandaag om 13:58:28
LS Models / Models World 2021 door CC72067
Vandaag om 13:38:54
Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit? door bask185
Vandaag om 12:15:00
Nog een lofzang? Roco's BR 01 (NK) door charp
Vandaag om 10:31:57
Roco sik toplicht en detaillering door Johan Schalken
Vandaag om 10:15:53
Heris verwarmingswagen verbeteren door Modellbahnwagen
Vandaag om 09:46:43
Nieuws over oud spul in Colombia door HuubvG
Vandaag om 09:35:16
Draaischijf Spoor 0 (werkend onder iTrain) door Hirschsprung
Vandaag om 09:24:32
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Arjan6511
Vandaag om 09:20:14
Autotransporters type DD van EETC door martijnhaman
Vandaag om 08:22:21
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door roadster36
Vandaag om 02:13:21
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door J. Moors
Vandaag om 01:20:01
Vraagje; ledstrip schakelen met Arduino en PWM door 72sonett
Vandaag om 01:11:30
  

Auteur Topic: Containertrein van Duisburg naar Moskou  (gelezen 1033 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 11222
    • sleutelspoor
Containertrein van Duisburg naar Moskou
« Gepost op: 29 juni 2011, 12:16:46 »
Duisburg Intermodal Terminal (DIT) is het westelijke bruggenhoofd geworden van de containertrein ‘Moscovite’, tussen Moskou en Duisburg. Met de overstap naar DIT, dat deel uitmaakt van het Contargo-netwerk, is de frequentie van de containertrein verdubbeld naar tweemaal per week. De ‘Moscovite’ reed al een jaar tussen Duisburg en Moskou en wordt geëxploiteerd door Trans Eurasia Logistics (TEL), een samenwerking van de Deutsche Bahn (30%), de Russische spoorwegen (30%), TransContainer (20%), Polzug (10%) en Kombiverkehr (10%). Behalve de op- en overslag bij DIT, voegt Contargo ook haar gehele West-Europese netwerk aan de Moskou-verbinding toe. Met de geregelde binnenvaart- en spoorcontainerdiensten en de eigen terminals brengt dit netwerk zo als een trechter goederenstromen in Duisburg samen vanuit het stroomgebied van de Rijn en de Main, Groot-Brittannië en de Noordzeehavens. DIT zelf heeft zes opstel-treinsporen, 250 meter binnenvaartkade, een containerdepot met reparatie-afdeling en een truckvloot, en garandeert zo op alle gebieden een soepele afhandeling van de Moscovite . Er bestaan inmiddels plannen voor een directe containertreinverbinding van China naar Duisburg. Het is alleen nog een kwestie van tijd voordat ook vanuit China milieuvriendelijk en betrouwbaar containertransport per spoor mogelijk is.” Met een reisduur van zeven dagen voor de 2.200 kilometer van Duisburg naar Moskou, vormt het spoor het snelste – en beste - alternatief voor direct trucktransport. Onderscheidend is bijvoorbeeld de bewaking van het transport over het gehele traject in de GOS. Desgewenst biedt TEL verdere bewaking door middel van GPS op individuele containers. De Moskou-trein heeft een CO2-emissie Emission van ongeveer 24 gram per tonkilometer en ligt daarmee circa tweederde onder de uitstoot van de truck. Dit past perfect in de Contargo-filosofie om milieuvriendelijk, duurzaam transport aan te bieden. Contargo onderhoudt een van de grootste netwerken in de Europese containerlogistiek en vervoert per jaar ongeveer een miljoen TEU. De onderneming integreert containerstromen tussen de Noordzeehavens (alsmede de Duitse zeehavens) met het Europese binnenland en heeft achttien binnenvaartcontainerterminals in Duitsland, Nederland, Frankrijk en Zwitserland. SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Containertrein van Duisburg naar Moskou
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2011, 13:11:36 »
Mooi maar hoop dat de heren ook gedacht hebben aan de  prijs.   Practische ervaring over  de vele jaren dat ik reeds aktief ben in de logistieke wereld wijst uit dat  een snelle  verbinding wel een mooi verkoopsargument is  maar in veel gevallen ook een duur  prijskaartje met zich meebrengt.

Moskou/Duisburg was één.... maar  China / Duisburg is uiteindelijk wat men wil verkopen !!

De  vrachtprijzen overzee per  container  uit China  naar  de Europa  zijn echter  dusdanig gunstig  dat  spoorvervoer  dit nooit zal kunnen benaderen.
Veel kopers  in Europa  gebruiken tevens  de  transittijd van gemiddeld  28 dagen als een vorm van gratis  opslag  en uitstel van betaling  van invoerrechten en Btw.  Verder is  het  gross van de geimporteerde goederen niet  onderhevig aan bederf  en hoe dan ook vaak bestemd voor  seizoens verkoop  (  denk aan  textiel, kerst en paas rommel,    speelgoed  etc ) waar deze  hoe dan ook al enkele weken/ maanden op voorhand   toekomen.
Hier  is  dan ook geen enkele nood aan een " SNELLE  "  spoor verbinding tenzij voor bederfelijke goederen.

Ik heb dan ook zwaar mijn twijfels  over  de rentabiliteit en werkelijke  succes van deze  dienst.

Daarbij...Russische  truck rijden voor een appel en een ei vanuit West Europa op Moskou. = 3-4 dagen  transit time
nu komt dit op   7 dagen   per  spoor
Waar zit hier  het voordeel ?

Mijn mening  gewoon een hoop europeesche  overheidssubsidie  die weer op een handige manier  ergens verdwijnt

Peter
Petdig1