Vraag en antwoord > Ombouwen

BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma

(1/135) > >>

Besselspoor:
Ik heb mijn oude overgeschilderde metalen Fl* 1215 eindelijk eens aangepakt en hem kaal gemaakt. Ik had eens van iemand "een zeer bruikbaar spuitbusje turkoois" gekregen en de dop leek inderdaad wel in de goede richting.
Na het spuiten was dit het verblindende resultaat :P :


Nogal babyblauw vond ik, ook al deed FL* het zelf niet veel beter in 1989.
Ik heb reeds diverse draadjes gevolgd over turqoise in het algemeen, maar die geven ook niet veel hoop voor deze rampzalige kleur: heeft er iemand een concreet kleurnummer wat in elk geval als een aardige richtlijn gehanteerd kan worden?

Bessel

btraornsuhobcd:
Nee, dit staat niet echt tussen de roco turquoise 1100 ed.. ;D

Ik wilde nog een 1300 overspuiten naar turquoise en wilde daar Kleinspoorverf voor gebruiken. zou die beter zijn? :)

Spoors:
Maar ja ... de Roco 1100 heeft ook helemaal niet de juiste kleur

Groet,

Jeroen

Klaas Zondervan:

--- Citaat van: Spoors op 16 juli 2008, 13:26:27 ---Maar ja ... de Roco 1100 heeft ook helemaal niet de juiste kleur
--- Einde van citaat ---

Hoe weet je dat? Niet rottig bedoeld hoor, maar volgens mij weet niemand meer hoe dat turquoise er oorspronkelijk uitzag. En juist daardoor laait de discussie over de juiste kleur elke keer weer op.

stig:
Je zou wel kunnen afspreken, dat we vanaf nu het  turquoise van het NSM als richtsnoer gebruiken, of het nou goed of fout is. Een ieder die naar het NSM gaat, ziet die Plan D en 1100 en een feest van herkenning.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie