Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Roco BR 120 Wisselstroom, Blijft brommen bij stilstand

(1/2) > >>

Ruud van der Sluijs:
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem met een gloednieuwe dieselloc van RoCo( BR 120) uitgerust met een ESU loksounddecoder in wisselstroomuitvoering.
Ik ben met deze loc aan het testrijden over mijn eerste wisselstraten, maar wanner ik de loc stilzet met behulp van mijn IB, blijft hij een licht brommend geluid geven.
Ik heb tevens 2 andere locs geprobeerd nl: 1 van Roco ( E94) ook met loksounddecoder en wisselstroomuitvoering, en een Kof III van Marklin zonder sounddecoder. Deze locs vertonen dit verschijnsel niet.
Ik zou dus kunnen concluderen dat het aan de loc zelf ligt, ipv aan mijn baan.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.

vriendelijke groet

Ruud van der Sluijs

GerritM:
Is dat niet gewoon gewoon het geluid van een stationairlopende dieselmotor?

Groet Gerrit

Davy:
(Sound) decoders brommen bij stilstand. Sommige wat meer dan anderen.

Ruud van der Sluijs:
Gerrit, Het is niet het geluid van de sound-decoder. De loc staat in stilstand en alle functies zijn uitgeschakeld.
Davy uit jouw antwoord begrijp ik dat bij volledig uitgeschakelde functies en stilstand van de loc een licht brommend geluid geen kwaad kan. Ik heb namelijk meerdere loks met ESU sounddecoders en dit is de enige lok waarbij dit geluid zich voordoet.

groet

Ruud

Davy:
Ik heb twee loks van Marklin een V188 en een V221 met dieselsound. Hierin zitten geen mfx sounddecoders. Deze brommen een beetje als de lok gewoon op de baan staat en alle functies zijn uit, vooral de V188. Dat kan volgens mij geen kwaad. De mfx loksounddecoders zijn wel stil.

Maar of esu tweede generatie loksound decoders brommen geen flauw idee.
De allernieuwste generatie zou het eigenlijk niet mogen doen. Maar er mag wel meer niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie