Vraag en antwoord > Ombouwen

Roco's 2400

(1/6) > >>

Timo de Porto:
aangezien ik met veel pijn en moeite (pijn van het lopen over houten EN in de knip, maar hoe leger die werdt, hoe beter ik liep, en de moeite vanweg de slechte verkrijgbaarheid van het lieve dingetje in het bruin) in het bezit ben van een prachtige bruine 2400 van roco heb ik er een vraag over, waarop ik geen eenduidig antwoord kan vinden op dit forum en via google.

is het hysterischhystorisch verantwoord om digirail's verlichingssetje met de sluitseinen en het omgekeerde L sein in te bouwen? nu heeft ie helemaal geen sluitlichies, en dat vind ik meer wat voor m'n stoomlokjes!

Timo

Weerd:
Historisch is het verantwoord om er sluitverlichting in te bouwen, praktisch is een nader verhaal.
Als je de loc altijd gebruikt met een goederentrein erachter, dan heeft het weinig zin. Alleen bij een losse locrit werd  de rode sluitverlichting ontstoken.

Drielamps frontverlichting werd pas toegepast vanaf 1963. Het hangt ervan welk tijdperk je wilt uitbeelden.

Gerard

Rocodil:
Bovendien als je de loc openmaak, zoals ik deze week gedaan heb in verband met mijn airbrush kriebels, dan zie je hoe mooi dat printplaatje met ingebouwde verlichting is. Bij mij zou de trek in aanpassing daarvan onmiddelijk verdwijnen als is voor openen daar zin in gehad zou hebben (volgens mij wordt Harry M jaloers op dit prachtig stukje Nederlands  ;D ;D)


 :P
Hans

Fred Eikelboom:
Hoi,


--- Citaat van: Rocodil op 29 mei 2008, 23:06:59 ---Bij mij zou de trek in aanpassing daarvan onmiddelijk verdwijnen als is voor openen daar zin in gehad zou hebben
 :P
Hans

--- Einde van citaat ---

Kan dan wel een prachtig stukje Nederlands zijn, maar als simpele Zwollenees vraag ik me toch of wat jij bedoelen. Ik niet goed begrijpen dit.  ;) jij kunnen uitleggen?   ;)

mvg,
Fred

Rocodil:
Hoi Fred,

Zie je wel, ik ben toch geen bekende schrijver helaas  :'( . Ik wilde zeggen dat ik de binnenkant en de verlichting zo mooi vind afgewerkt. Als je daar iets aan gaat veranderen moet je de boel van binnen slopen. Ik weet niet of het er mooier van wordt.

Groeten
Hans

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie