Charleroi is geen specifieke reden. Op Brussel Zuid kan je netjes aan de kant op Bundel Gent of in Vorst. Een ander punt om niet door te rijden. Hoeveel treinstellen heb je meer nodig om daarheen te rijden? Er komen maar twintig ICNG-B's.
Weten jullie nog dat de koplopers in Martinair en KLM kleur op de baan kwamen? Dat was niet voor de gein.
KLM heeft meegeboden om de concessie te winnen op de HSL. Ik hoor daar nooit iemand (meer) over.
Tot een jaar of zes geleden reed er ook nog een trein naar Brussel via Roosendaal en Essen. Ik nam die trein graag. Deed er een half uurtje langer over, maar dat relaxte beviel me wel. Helaas opgeheven.
Ik heb voor de grap eens de dienstregeling van de "oude" Benelux in 1980, vergeleken met de IC Brussel anno 2024. Ik beperkt mij tot Rotterdam - Brussel NoordToen (1980)Rotterdam v. 9:30 uurBrussel N a. 11:15 uurNu Rotterdam v. 9:11 uurBrussel N a. 10:59 uur (met overstap in Antwerpen C), of 11:05 (lekker blijven zitten in Antwerpen)Tel uit je winst van rijden via Breda en de HSL. Toen 1 uur en 45 minuten (inclusief kopmaken in Antwerpen). Nu 1 uur en 48 minuten met de overstap (moet je niet de gebruikelijke vertraging hebben), of 1 uur 54 minuten rechtstreeks, maar met de omweg via Brussels Airport. Voor zover de krachige vooruitgang in de afgelopen 44 jaar! De winst zit er alleen voor de reiziger per Eurostar. Nog op de merken dat als je toen haast had, je de TEE kon nemen (bijv. TEE 82, Rtd 9:54 uur - Brussel N 11:26 uur), wat echter niet veel uitmaakte in de reistijd. De Benelux-trein nam in die tijd trouwens ook het binnenlands vervoer tussen Antwerpen en Brussel vv voor zijn rekening. Met in de spits akelig drukke treinen, vooral tussen Brussel en Mechelen.
Vraagje aan de experts:Vroeger reden er tussen Antwerpen en Brussel ook treinen via de oude lijn 27, mn in de spits.Is dat nog steeds zo of rijdt alles via lijn 25?