de blauwe huifwagen kwam laatst op het forum voorbij:https://www.flickr.com/photos/p760/49894455201/
en met een enkele Interfrigo, zelflossers, platte en gesloten wagens:https://www.flickr.com/photos/ahrend01/52523291383/
Leuk die FS Gbs met metalen deuren, toch eens kijken of ik daar ruimte voor heb.
Moet Rick ze heet wassen om ze in schaal N te krijgen.
Die 4-assige zelflossers zijn waarschijnlijk wagens die een defect hadden opgelopen na belading als de trein onderweg is naar Delfzijl. Regulier gingen deze Belgische wagens in bloktrein vanuit de Andenne-vallei naar Akzo (Nobel) met kalksteen.
Maar dit is toch allemaal voor Rogier, en h0...? En heb meerdere van die setjes; weinig problemen mee. PS wacht; opmerking kwam van Rick. Duidelijk.
@Vincent: het jaren 80 boek heb ik (helaas?) 10 jaar terug verkocht in een poging mijn verzameling wat in te dammen. Het 1100 boek heb ik wel (duh ), maar daar kwam ik helaas weinig sprekende voorbeelden tegen. Zeker uit de beginjaren, omdat goederentreinen echt 's nachts reden?
Als ik het goed begrijp is het Gbs type dus een redelijke (Europ?) standaard geweest die bij diverse maatschappijen gebruikt werd?
Geen idee uit welk jaar de foto komt, maar wel mooi. Een foto van Kees van de Meene uit de Gelderlander.Nóg twee weekenden minder treinen tussen Tiel en Utrecht | Foto | gelderlander.nl
Dat zou best kunnen, het overbrengen van defecte wagens is in ieder geval een goed excuus om ze buiten een bloktrein in te zetten.
Niet zozeer 's nachts, zie de foto's in dit topic, maar de 1100'n reden meer in de reizigersdienst. In de boeken over de 2200 en 2400 zal je meer voorbeelden vinden.
Fraaie foto, de E met afgeronde hoeken op de kop valt me op.
Eigenlijk heb ik dat al een beetje gedaan door de coil wagen en de TDV (Thomassen en Drijver) zeilwagen toe te voegen.