Doel:€250.00
Donaties:€206.00

Per saldo:€-44.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 04-07-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:51:01
Bouw Br 44 002 DRG. door puntenglijder
Vandaag om 15:18:27
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 15:15:36
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 14:53:12
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door Wim Vink
Vandaag om 14:46:34
US diorama in H0 door MaraNCS
Vandaag om 14:40:35
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 14:05:59
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:22:17
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Benelux795
Vandaag om 13:06:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
Vandaag om 12:52:09
Vingeroefeningen door Edsko Hekman
Vandaag om 11:50:39
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door MathynK
Vandaag om 11:27:33
marklin 76372 en 76397 circuit boards, zijn die hetzelfde ? door frits959
Vandaag om 11:22:08
Modelbouw 1:1, de Blauwe Tram herleeft! door Jelmer
Vandaag om 11:11:01
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Jelmer
Vandaag om 11:07:09
NS 6000 (in schaal 0) door Stefan88
Vandaag om 11:05:46
Nachlösewagen decals, waar te plakken? door Ronald69
Vandaag om 11:05:37
PIKO 52462 NS2000 geluid door erbink
Vandaag om 10:58:20
Vandaag 50 jaar geleden door Jelmer
Vandaag om 10:57:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:53:12
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Jeronimos
Vandaag om 10:22:25
Zee. Land. door hervé
Vandaag om 10:02:39
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 09:49:56
Van Biervliet RFO 62 cabineverlichting werkt niet door bellejt
Vandaag om 09:38:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 08:45:01
bescherming voor op buro zon groene met die vakjes erop door djharry
Vandaag om 07:24:41
Ketelwagens, welke hebben jullie? door ES44C4
Vandaag om 00:14:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
17 July 2024, 23:29:15
Onshape cursus door Frank 123
17 July 2024, 23:17:46
Shapeways failliet ?? door FritsT
17 July 2024, 22:43:06

Auteur Topic: 22 juni modelspoorbeurs Houten  (gelezen 15569 keer)

Ben

• Offline Offline
Re: 22 juni modelspoorbeurs Houten
« Reactie #120 Gepost op: 24 June 2024, 13:01:41 »
Interessant verhaal van DTS. Wat zij doen is wat elke winkelier doet: kijken waar het meeste aan te verdienen valt en op zich is dat niet raar. Maar om dan voorts te zeggen dat de consument aan zet is is wel raar. Die consument houdt zich niet bezig met een winkelier die stopt en shopt gewoon elders verder en op het web. DTS geeft dat zelf al aan: 80% van hun handel is online handel.

Voor mij (en dat is natuurlijk persoonlijk) is de beurs van Houten totaal overbodig waar het gaat om aankopen van nieuw spul, dat kan immers prima online 24/7 het hele jaar door. Zo kocht ik zaterdag op Houten een afgeprijsde Plan V maar had dat ook online kunnen doen bij diezelfde winkelier voor dezelfde prijs incl. gratis verzending, ik bedoel maar. Dat geldt voor techniek, scenery, materieel en infra. Al mijn recente YaMoRC en Roco materieel aankopen bijvoorbeeld deed ik online, ik heb geen fysieke winkelier nodig en kan bovendien nog zoeken naar de goedkoopste aanbieder.

De charme van Houten is (vind ik) de 2e hands handel en vooral ook de functie van ontmoetingsplek en dat zal niet snel verdwijnen.

Gr, Ben.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #121 Gepost op: 24 June 2024, 13:21:03 »
Dat laatste zeer zeker :) Zo zie ik Houten ook. En het is leuk dat er winkels/handelaren staan die dan net dat bij zich hebben wat je echt niet nodig hebt maar toch koopt  ;D

dennie

• Offline Offline
« Reactie #122 Gepost op: 25 June 2024, 01:29:15 »
Ik was zaterdag met  mede modelspoorcollega ook weer eens in houten geweest,
ik moest collega ophalen in sibbe en dan doorgereden  naar sittard en auto geparkeerd  verder met trein.
Daar ik vrijdags vroeg moest beginnen en lange dag maak,durf ik niet tot houten te rijden reistijd 2 uur,seconde slaap is het me niet waard en collega heefft geen rijbewijs vanwege zijn handicap.
We wisten dat er werkzaamheden  waren tussen den bosch en boxtel.
Konden uit twee reis advies kiezen die eigenlijk dezelfde tijden uitkwam.
Om 7.48 uur sittard intercity tot eindhoven, dan overstap op intercity eindhoven boxtel,dan bus tot den bosch dan sprinter den bosch houten aankomst 10.08uur
Of deze 7.48 uur sittard tot tilburg,dan bus tilburg den bosch.en van den bosch sprinter houten aankomst ook om 10.08uur.
We kozen voor het tweede reisdavies en zo kon collega lezen en ik nog wat slaap inhalen,enige minder leuk was de dubbeldekker bus plafond laag  was .
Viel wel op dat er  minder handelaren  waren,ik  miste er zeker 4handelaren  niesen.remeirders treinenloods en opa led /francis.
Ik had lijstje maar was niet echt geslaagd  maaar voor wel andere dingen gekocht .
Niet op mijn lijstje
marklin   seinen,verf , brandbier wagons,omheining,fleischmann wissel,piko intercitywagon,ns2200 loc roco( heb er al 16 van )kon het niet laten
Wel op mijn lijstje.
Soldeertin,roco railverbinder,viesman sein met ingebouwde relais,veel groenvoorziening hekwerk,heg.
De collega was ook goed geslaagd want hij had zijn reiskoffer bij zich en en die was goed gevuld.
Zijn om 14.35uur van beurs gegaan,en waren rond 17.45uur in sittard, collega afgezet in sibbe en was rond half 7bijna thuis.
Vanwege pinkpop,waren meer straten afgezet en kon alleen erdoor met doorlaatbewijs,dus zorgen om parkeeerplaats thuis had ik dit jaar niet .
« Laatst bewerkt op: 25 June 2024, 08:24:13 door dennie »

henk

• Offline Offline
« Reactie #123 Gepost op: 25 June 2024, 05:40:41 »
Tjonge, dan heb je er wat voor over Dennie.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

MOVisser

• Offline Offline
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
« Reactie #124 Gepost op: 25 June 2024, 08:56:04 »
Ja inderdaad:
Dennis,  petje af.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #125 Gepost op: 25 June 2024, 09:03:48 »
plus de modelspoorder die incidenteel zijn overschotten te gelde wil maken om het huishoudboekje weer kloppend te maken voor het de vrouw (M/V) opvalt

;D ;D  Wil je er over praten?  ;)
Ik wou het nou juist een beetje stil houden ;D
RETROBAHN A.G.

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #126 Gepost op: 25 June 2024, 12:17:36 »
Vroegah (tienerjaren) ging ik naar Houten omdat het 1 van de weinige plekken was waar je goed 2e hands spul kon scoren. Volgens mij is dat na al die jaren nog steeds iets wat goed lukt in Houten!

Het verdwijnen van fysieke winkels vind ik persoonlijk erg jammer. Hier in Harderwijk zit DTS, maar ik rij zelf H0. Dus dan wordt het toch al snel weer een tripje.

Ik wil graag een product eerst zien, zeker als ik er veel voor betaal. Ik ben een half jaar weer eens naar Houten gegaan, na een afwezigheid van 20 jaar denk ik? Ik heb toen alleen nieuw spul gekocht, maar wat ik wel eens eindelijk in het echt kon zien. Gezien het aanbod, de prijzen en de fysieke mogelijkheden denk ik dat Houten niet 1-2-3 gaat verdwijnen.

Groeten,
Rogier

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #127 Gepost op: 25 June 2024, 12:40:24 »
Overigens vrees ik wel dat Houten een uitstervend verschijnsel zal worden.

Aan alles komt ooit een einde, de vraag is alleen wanneer?

Sander Fondse

• Offline Offline
  • MSc Micro-Electronics
« Reactie #128 Gepost op: 25 June 2024, 12:54:30 »
Ondanks alle punten met Houten, ook het feit dat volgend jaar er weer 2 minder worden georganiseerd.

Ik blijf er toch naar toe gaan. Zeker als enkele van de vaste verkopers je altijd nieuwe goede dingen laten vinden zoals

- 2 ÖBB Spantenwagens van Liliput voor € 8,-
- Een Fleischmann 8 assige zwaarlastwagen volledig uit metaal voor € 7,50
- Een Roco Gruppe 30 wagen met afgewerkte zijde (luchtslangen, stoomkoppeling), passagiers en werkende LED binnenverlichting voor € 10,-
- Een Märklin Gruppe 28 1e klasse rijtuig met DC assen, binnenverlichting (moest hersoldeerd worden) en geschilderd interieur voor ook € 10,-
- Een Piko 4 asser postwagen tijdperk 4 voor € 7,50
- Een Roco 01, tijdperk 3, met DCC stekker voor € 100,- (alleen een steekonderdeel op de tender is verbogen)
- Een Roco 011, tijdperk 4, met DCC stekker voor € 80,- ! (de huidige Roco is € 365,-)

De beurs kon voor mij niet veel beter gaan.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

RikM

• Offline Offline
« Reactie #129 Gepost op: 25 June 2024, 13:21:14 »
Aan alles komt ooit een einde, de vraag is alleen wanneer?
Zoals gezegd.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

MaraNCS

• niks gebouwd, niet geleefd
  • Offline Offline
« Reactie #130 Gepost op: 25 June 2024, 13:33:32 »
Dit jaar heb ik "Houten" leren kennen als een pareltje. En dat in Nederland en relatief zo dichtbij.
Afgezien van het zoeken naar "koopjes", duur of niet, is het koekhappen gewoon erg gezellig.
Modelbouw, zeker als je niet regelmatig naar een club gaat is toch behoorlijk eenzaam. Dat is wel zo goed om je te concentreren op rode en bruine of andersgekleurde draden of een bouwdoos in een beoogd object te zien veranderen. Heerlijk om in je eentje gewoon te zitten pielen.
Maar daarom is de gein en het gezellig een bakkie doen aan de Beneluxspoor tafel des te leuker.
Mijn aankopen zal ik nog posten, de bouwdoos van Ronald is open, de lijm te voorschijn gehaald.
De vorderingen zal ik tzt wel posten bij Baarn. Hoe een takkenbosloodsje op het emplacement van Baarn-Goederen terecht kwam.
Misschien dat het er wel als eerste komt, nadat de plannen van een spoorlijn op de tekentafel liggen, maar voordat de eerste spade de grond in gaat.
Station Baarn HIJSM

MOVisser

• Offline Offline
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
« Reactie #131 Gepost op: 25 June 2024, 15:12:43 »
 (y) (y) (y)
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

puntenglijder

• Online Online
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
« Reactie #132 Gepost op: 25 June 2024, 16:09:15 »
Ik hoop dat Houten nog lang blijft.

Naast een beurs is het voor mij nog steeds een ontmoeting plaats, even een dagje uit en je gedachten op 0 zetten.
Ook leef ik er naar toe, samen met een andere modelspoor idioot. ;D

Het blijft de kunst om iets te vinden wat nog ontbreekt in de verzameling en dat maakt de jacht ook aantrekkelijk. ;)

Kees.

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #133 Gepost op: 25 June 2024, 20:45:58 »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Ad Cleijsen

• Offline Offline
« Reactie #134 Gepost op: 25 June 2024, 21:27:35 »
Wat mij betreft mag Houten nog lang doorgaan.
Voor mij zijn de roze koeken, de prietpraat en wat kuieren belangrijker dan het moeten scoren van treintjes. En als er wat aan mijn handen blijft plakken dan is dat meegenomen. Dus helemaal in overeenstemming met Kees en Ronald.  :D

De gemaakte analyse van DTS begrijp ik drommels goed.
Vanuit mijn ding (1) tekenen we in op een loc, wagens etc. dan is het wachten tot de rekening in de mail ziet, overmaken en geduld hebben tot DHL voor de deur staat. Werkt goed, is ook altijd voor verbetering vatbaar.
Voor mijn HO ding, ik kijk gewoon wat er op voorraad is of bestel. In dat geval (Bentink) die bestellen dit en ik wacht wederom geduldig. Werkt ook prima en Bentink zadel ik niet op met risico's. Denk dat Marcel tevreden is met mijn geharrewar. Ik in ieder geval wel.

Met betrekking tot meer courant materieel dien je gewoon volume te hebben. Martin heeft dat blijkbaar wel op zijn electronica maar niet op de treintjes. Logisch en goed dat hij zijn knopen telt en daar keuzes naar maakt. Gewoon goed ondernemerschap, compliment op zich.

Heb toch het idee dat de hobby momenteel best goede aandacht heeft.
Groeten Ad

« Laatst bewerkt op: 25 June 2024, 21:42:54 door Ad Cleijsen »