Als je alleen op positie rijdt, en het spoor is vies dan werkt dat toch niet, dan weet je toch nooit dat de trein ook daadwerkelijk zijn eindpositie bereikt heeft?
Uhlenbrock IB II
Je kan een iTrain trial licentie nemen en alle interfaces met diens settings bekijken?
Wat betreft beveiligen van wisselstraten. Ik zou zelf gaan kijken of je de wisselstraten in zijn geheel kan detecteren om ze te vergrendelen wanneer er iets op rijdt.Niks vervelenders dan schakelende wissels onder je treinen.. behalve botsingen dat is erger
Het Dinamo systeem zou wel een mooie toevoeging zijn.
Niet iedereen is natuurlijk zo gek dat ze vrijwillig €500,- aan elektronica op de post doen naar iemand die ze nog nooit ontmoet hebben
Als de bloksturing in Traintastic zou komen, dan zou datzelfde principe samen met DCC-EX ook analoge en digitale treinen door elkaar heen kunnen sturen.Just saying Volkomen begrijpelijk dat je met traintastic eerst de pijlen richt op de meer gangbare systemen. Ik volg de voortgang nog steeds met grote interesse!Overigens zijn er vast clubs waar je welkom bent om eens te spelen met Dinamo.
Maak je iets wat rijdt van station naar station
Eric,Ik lees dat Reinder een simpel programma wil maken.Wat ik, en vermoedelijke velen met mij, zouden willen is een flexibel systeem dat rijdt van blok naar blok.In zo'n systeem kan je bijvoorbeeld ingrijpen als treindienstleiding om een trein een andere blok te laten kiezen, zelfs simpel door het blok wat de trein niet mag kiezen te blokkeren, maakt niet uit hoe je die blokkeert (op het scherm, extern bedieningstableau, acties etc.Maak je iets wat rijdt van station naar station dan heb je een vrij star systeem waarbij je geen mogelijkheden hebt om bijvoorbeeld een blok te blokkeren of in te grijpen. De trein wil dan perse naar dat blok en geeft de melding blok bezet en gaat wachten of stopt.Een dergelijke manier van opzet ga ik nooit voor kiezen, al krijg ik geld toe.Helaas zal je de manier van werken niet vinden in een handleiding en kom je er achter na testen.