Voor het digitale vraagstuk zou je zaterdag een ritje naar Ermelo kunnen overwegen. Daar is de Digitale Infodag waar je alle fabrikanten van Digitale producten en software kunt vinden. Entree is gratis!www.digitaleinfodagen.nl
Tijdperk V heeft ook het nadeel dat vrijwel alle rangeermogelijkheden en industrieaansluitingen in het echt gesloopt zijn, dus qua goederentrein is daar niet veel meer te beleven.Tijdperk VI is helemaal een kaalslag.
In vergelijking met Tijdperk 3 of 4 heb je wel gelijk, maar ik kom tot mijn verrassing soms nog leuke situaties tegen.In Delden bijvoorbeeld is nog een kleine korte aansluiting aanwezig.
Dit is uiteraard niet bedoeld om je ontmoedigen om weer met modelspoor te starten maar om je te behoeden voor deze teleurstelling.Maar goed de keuze is natuurlijk aan jou.
Qua ruimte wordt het bouwen van de modelbaan met je voorlopige eisen best lastig. Bij het plannen zou ik rekening houden met de lengte van de wissels, je locomotieven en wagons maar ook de scenery. Maak je gebruik van bogen naar de achterkant, dan wordt de opstellengte van je treinen in de blokken wel erg kort. Je mogelijkheden worden dan erg beperkt. Misschien zou je kunnen overwegen om een industriegebiedje met opstelsporen te bouwen. Ik geef een voorbeeld van een modelbouwer die erin slaagt om mooie modelbanen te bouwen met best wel veel rangeermogelijkheden Dit is slechts een voorbeeld. Met deze layout van de rails kun je het thema aanpassen Chris NevardRob
Ik heb zelf een N-baan op een plaat van 165 x 70 cm.Zoals je kunt zien is er best iets leuks vaan te maken.Mijn idee kwam via een Duitse site : https://www.mm-xtra.de/meyer-magdalena/Daar staan meerdere ontwerpen waar je ideeën uit kunt halen.Hopelijk heb je er iets aan.Theo