Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€150.00
Per saldo:
€-100.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 02-10-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
door
Thom
Vandaag
om 01:43:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
grossraumwagen
Vandaag
om 00:40:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
prutser
Vandaag
om 00:20:27
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
Vandaag
om 00:11:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
04 October 2024, 23:23:07
WV Kalender 2025 met donatie BeneluxForum.
door
basjuh1981
04 October 2024, 23:16:50
5 oktober Modelspoorbeurs Houten, HCC kennisdag
door
MOVisser
04 October 2024, 23:10:44
Dreefbahn in aanbouw. Gecombineerd Marklin & Smalspoor
door
Matthijsfh
04 October 2024, 23:09:33
EifelBurgenBahn
door
Bert V
04 October 2024, 22:58:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald Halma
04 October 2024, 22:51:37
Wenskaarten Beneluxforum.
door
Bor de Wolf
04 October 2024, 22:45:31
Besto Tierfutter; een industriediorama in 1
door
Jan-Peter
04 October 2024, 22:40:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
wob
04 October 2024, 22:13:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
04 October 2024, 22:01:12
Privé smalspoorbaan in de tuin
door
StefanNL_Plays
04 October 2024, 21:46:51
Een tram voor de kikker
door
Rob Bennis
04 October 2024, 21:27:52
Aachenau West
door
Jelmer
04 October 2024, 21:19:05
Surava in modules
door
Frank 123
04 October 2024, 21:01:37
Ombouw Piko NS 2200 AC digitaal naar DCC
door
Ton013
04 October 2024, 20:48:59
"Rushbrook" een BMB branchline module
door
Thijs1271
04 October 2024, 20:36:30
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
1200blauw
04 October 2024, 19:54:15
Hogebakwagen, oranje vlakken en S op zijkant. (Voorheen S)
door
odaoda
04 October 2024, 19:35:44
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
04 October 2024, 18:25:57
Laag-Baarlo
door
Mark Lin
04 October 2024, 18:05:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
04 October 2024, 16:50:36
Wie levert er kleine trekveertjes?
door
Peter Kleton
04 October 2024, 16:50:10
Lima IRM wielen
door
jan55
04 October 2024, 16:21:09
CHA werps
door
Sikje248
04 October 2024, 15:10:34
LS Models 2024
door
Martijn193
04 October 2024, 14:29:36
Marklin rolbrug hapert
door
Jelmer
04 October 2024, 13:51:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Snelheid servo; grote verschillen per wissel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Snelheid servo; grote verschillen per wissel (gelezen 1222 keer)
everh003
Offline
Berichten: 361
Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Gepost op:
24 May 2023, 20:41:06 »
Hallo,
ik heb Peco code 55, N-spoor, wissels.
Deze laat ik omgaan met de ESU Switch Pilot 3 Servo, met hartstukpolarisatie.
De servos zijn ook van ESU en met de meegeleverde beugel gemonteerd.
Ik heb ingesteld dat de polarisatie met vertraging omgaat. (DELAY = ON)
Het valt mij op dat er per wissel grote verschillen zijn voor wat betreft de snelheid van omgaan. De ene heb ik ingesteld op 15, de andere op 4.
Dit om te zorgen dat er geen kortsluiting ontstaat, doordat het hartstuk al is omgeschakeld, terwijl de tongen nog aanliggen.
Komt dit door positie van de servo t.o.v. het wissel, zit deze dan bijvoorbeeld te ver links/rechts van het gat?
Hoe positioneer je de servo's optimaal?
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
schipcas
Lid van de AMC, Amsterdamse Modelbouw Club
Offline
Berichten: 331
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #1 Gepost op:
25 May 2023, 07:57:25 »
Hallo Jeroen,
Om de servo's eenvoudig te kunnen monteren, kijk eens op dit draadje;
Algemeen / servo montage onder wissel
groet
Henk
Gelogd
Als hadden komt, is hebben te laat!
Fritsprt
Offline
Berichten: 2615
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #2 Gepost op:
25 May 2023, 08:46:59 »
link
Gelogd
Groet Frits
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25763
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #3 Gepost op:
25 May 2023, 10:08:27 »
Heb je dat snapveertje wel uit het wissel gehaald?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
everh003
Offline
Berichten: 361
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #4 Gepost op:
25 May 2023, 10:12:04 »
Jazeker.
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
everh003
Offline
Berichten: 361
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #5 Gepost op:
01 June 2023, 08:37:05 »
Zo,
na een weekje rondkijken op het web over montage tips hier nog eens naar gekeken.
Het voordeel van de ESU Switch Pilot is dat deze een schermpje heeft en knopjes voor het inregelen.
Eerst de decoder weer ingesteld op de middenstand voor de servo. Het armpje stond toen absoluut niet in de middenstand.
Dit gecorrigeerd.
Na montage weer aan het afstellen, en dat ging niet lekker.
Met veel turen, bijlichten, ontdekt dat verenstaal lang rand van gat schuurt.
Het gat verruimt, en het gaat nu al beter. Zit nog hoekje in dat ik moet wegboren, maar toen kwam er iets tussen.
Weer wat geleerd.
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
everh003
Offline
Berichten: 361
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #6 Gepost op:
07 June 2023, 20:42:12 »
En nu het hoekje weggeboord, servo eronder. Afstellen.
Ik hoef niet eens de standaard snelheid aan te passen.
Belangrijkste les geleerd: nauwkeuriger boren.
Na proefleggen was de rails toch nog verschoven waardoor de gaten niet meer uitkwamen.
Gelukkig is het in mijn schaduwstation, dus de wat grotere gaten storen niet.
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
everh003
Offline
Berichten: 361
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #7 Gepost op:
10 April 2024, 20:50:01 »
Duidelijk dat ik geleerd heb van dit.
Moest weer enkele servo's plaatsen. Deze keer met kleine boor begonnen en in stappen opgeboord.
Servo eronder, en hoefde nauwelijks af te stellen. De eindstanden paar tandjes terugzetten omdat anders het overlopen te lang duurde. Dan was het relais voor het ompolen al om en kreeg je dus kortsluiting.
Maar al met al zo gedaan.
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Snelheid servo; grote verschillen per wissel