Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
Frans Peeters
Vandaag
om 13:01:27
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 12:57:17
Al mijn goede ideeën...
door
henk
Vandaag
om 12:51:06
Raadplaatje
door
Keska
Vandaag
om 12:43:13
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf
door
AlbertG
Vandaag
om 12:10:11
NS 6000 (in schaal 0)
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 11:58:22
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Martijn193
Vandaag
om 11:52:11
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Martijn193
Vandaag
om 11:51:41
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024
door
RBlok
Vandaag
om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:14:31
19 Toen
door
spoorzeven
Vandaag
om 10:12:46
Cranicher Altbahn
door
Eric v C
Vandaag
om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn
door
Eric v C
Vandaag
om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
3dbuildr
Vandaag
om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport
door
ijzeren rijn
Vandaag
om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:33:32
Station Roodeschool
door
Sven
Vandaag
om 08:56:02
Aachenau West
door
mass am see
Vandaag
om 08:21:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Arjen B.
Vandaag
om 07:37:56
Gewoon wat busfoto's
door
GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
door
T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om
door
Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug
door
Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Snelheid servo; grote verschillen per wissel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Snelheid servo; grote verschillen per wissel (gelezen 1085 keer)
everh003
Offline
Berichten: 360
Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Gepost op:
24 mei 2023, 20:41:06 »
Hallo,
ik heb Peco code 55, N-spoor, wissels.
Deze laat ik omgaan met de ESU Switch Pilot 3 Servo, met hartstukpolarisatie.
De servos zijn ook van ESU en met de meegeleverde beugel gemonteerd.
Ik heb ingesteld dat de polarisatie met vertraging omgaat. (DELAY = ON)
Het valt mij op dat er per wissel grote verschillen zijn voor wat betreft de snelheid van omgaan. De ene heb ik ingesteld op 15, de andere op 4.
Dit om te zorgen dat er geen kortsluiting ontstaat, doordat het hartstuk al is omgeschakeld, terwijl de tongen nog aanliggen.
Komt dit door positie van de servo t.o.v. het wissel, zit deze dan bijvoorbeeld te ver links/rechts van het gat?
Hoe positioneer je de servo's optimaal?
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
schipcas
Lid van de AMC, Amsterdamse Modelbouw Club
Offline
Berichten: 293
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #1 Gepost op:
25 mei 2023, 07:57:25 »
Hallo Jeroen,
Om de servo's eenvoudig te kunnen monteren, kijk eens op dit draadje;
Algemeen / servo montage onder wissel
groet
Henk
Gelogd
Als hadden komt, is hebben te laat!
Fritsprt
Offline
Berichten: 2615
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #2 Gepost op:
25 mei 2023, 08:46:59 »
link
Gelogd
Groet Frits
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25302
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #3 Gepost op:
25 mei 2023, 10:08:27 »
Heb je dat snapveertje wel uit het wissel gehaald?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
everh003
Offline
Berichten: 360
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #4 Gepost op:
25 mei 2023, 10:12:04 »
Jazeker.
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
everh003
Offline
Berichten: 360
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #5 Gepost op:
01 juni 2023, 08:37:05 »
Zo,
na een weekje rondkijken op het web over montage tips hier nog eens naar gekeken.
Het voordeel van de ESU Switch Pilot is dat deze een schermpje heeft en knopjes voor het inregelen.
Eerst de decoder weer ingesteld op de middenstand voor de servo. Het armpje stond toen absoluut niet in de middenstand.
Dit gecorrigeerd.
Na montage weer aan het afstellen, en dat ging niet lekker.
Met veel turen, bijlichten, ontdekt dat verenstaal lang rand van gat schuurt.
Het gat verruimt, en het gaat nu al beter. Zit nog hoekje in dat ik moet wegboren, maar toen kwam er iets tussen.
Weer wat geleerd.
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
everh003
Offline
Berichten: 360
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #6 Gepost op:
07 juni 2023, 20:42:12 »
En nu het hoekje weggeboord, servo eronder. Afstellen.
Ik hoef niet eens de standaard snelheid aan te passen.
Belangrijkste les geleerd: nauwkeuriger boren.
Na proefleggen was de rails toch nog verschoven waardoor de gaten niet meer uitkwamen.
Gelukkig is het in mijn schaduwstation, dus de wat grotere gaten storen niet.
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
everh003
Offline
Berichten: 360
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #7 Gepost op:
10 april 2024, 20:50:01 »
Duidelijk dat ik geleerd heb van dit.
Moest weer enkele servo's plaatsen. Deze keer met kleine boor begonnen en in stappen opgeboord.
Servo eronder, en hoefde nauwelijks af te stellen. De eindstanden paar tandjes terugzetten omdat anders het overlopen te lang duurde. Dan was het relais voor het ompolen al om en kreeg je dus kortsluiting.
Maar al met al zo gedaan.
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Snelheid servo; grote verschillen per wissel