Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€35.00
Per saldo:
€-215.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 11-09-2023
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
door
Spoor010
Vandaag
om 03:05:51
PB models: koplopers (voorbespreking)
door
Spoor010
Vandaag
om 02:55:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 02:47:01
5 november Ruilbeurs De Zwitserse Treinclub
door
Seinhuis
Vandaag
om 01:54:26
Marklin/Trix koploper
door
barry1972
Vandaag
om 01:54:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
barry1972
Vandaag
om 00:55:58
Piko NS 2200 zwaailicht verbeteren.
door
Biesje
Vandaag
om 00:36:13
Modelspoor enquete
door
barry1972
Vandaag
om 00:24:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 00:11:29
Lux stofzuiger veroorzaakt kortsluiting op Intellibox
door
jerrytrein
23 september 2023, 23:44:09
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Rob Bennis
23 september 2023, 23:28:23
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
the_gold
23 september 2023, 23:23:10
Fleischmann 6052 draaischijf H0 ombouwen naar spoor N
door
breaker
23 september 2023, 23:10:10
Beginnen met een spoorbaan
door
breaker
23 september 2023, 23:03:55
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
MOVisser
23 september 2023, 23:02:09
30 september en 1 oktober opendeurdagen De Zwitserse Treinclub
door
Seinhuis
23 september 2023, 22:46:03
Raadplaatje
door
Rody v. G.
23 september 2023, 22:32:43
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
23 september 2023, 22:11:25
Mehano Lint - Motorproblemen?
door
Te 2/2
23 september 2023, 21:57:24
Digitale Infodag 2023 - Zaterdag 23 september - Ermelo
door
Martin Domburg
23 september 2023, 21:56:27
Dönsdorfer Bauberichte
door
Basilicum
23 september 2023, 21:53:36
Multimaus Error 13
door
Paul67
23 september 2023, 21:36:41
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Spoor010
23 september 2023, 21:25:28
Nieuwe bome, verse nieuwe bome!!!
door
jerrytrein
23 september 2023, 21:09:17
Probleem met de Ecos besturing
door
Rene de Haan
23 september 2023, 21:04:12
Bauarbeiten im gange
door
741230
23 september 2023, 20:58:03
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
23 september 2023, 20:30:33
Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
door
BlauweEngel-fan
23 september 2023, 20:19:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Lolke Bijlsma
23 september 2023, 20:12:07
Halte Assel, een nieuw baantje in H0
door
Klaas Zondervan
23 september 2023, 19:48:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Snelheid servo; grote verschillen per wissel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Snelheid servo; grote verschillen per wissel (gelezen 819 keer)
everh003
Offline
Berichten: 327
Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Gepost op:
24 mei 2023, 20:41:06 »
Hallo,
ik heb Peco code 55, N-spoor, wissels.
Deze laat ik omgaan met de ESU Switch Pilot 3 Servo, met hartstukpolarisatie.
De servos zijn ook van ESU en met de meegeleverde beugel gemonteerd.
Ik heb ingesteld dat de polarisatie met vertraging omgaat. (DELAY = ON)
Het valt mij op dat er per wissel grote verschillen zijn voor wat betreft de snelheid van omgaan. De ene heb ik ingesteld op 15, de andere op 4.
Dit om te zorgen dat er geen kortsluiting ontstaat, doordat het hartstuk al is omgeschakeld, terwijl de tongen nog aanliggen.
Komt dit door positie van de servo t.o.v. het wissel, zit deze dan bijvoorbeeld te ver links/rechts van het gat?
Hoe positioneer je de servo's optimaal?
Jeroen
Gelogd
N-spoor, HCC!m aansturing. aan het switchen naar een z21 Start.
schipcas
Lid van de AMC, Amsterdamse Modelbouw Club
Offline
Berichten: 234
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #1 Gepost op:
25 mei 2023, 07:57:25 »
Hallo Jeroen,
Om de servo's eenvoudig te kunnen monteren, kijk eens op dit draadje;
Algemeen / servo montage onder wissel
groet
Henk
Gelogd
Als hadden komt, is hebben te laat!
Fritsprt
Offline
Berichten: 2553
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #2 Gepost op:
25 mei 2023, 08:46:59 »
link
Gelogd
Groet Frits
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 24373
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #3 Gepost op:
25 mei 2023, 10:08:27 »
Heb je dat snapveertje wel uit het wissel gehaald?
Gelogd
Projecten:
"Heuvelland"
,
"Uit en Thuis"
Dubbelom
everh003
Offline
Berichten: 327
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #4 Gepost op:
25 mei 2023, 10:12:04 »
Jazeker.
Gelogd
N-spoor, HCC!m aansturing. aan het switchen naar een z21 Start.
everh003
Offline
Berichten: 327
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #5 Gepost op:
01 juni 2023, 08:37:05 »
Zo,
na een weekje rondkijken op het web over montage tips hier nog eens naar gekeken.
Het voordeel van de ESU Switch Pilot is dat deze een schermpje heeft en knopjes voor het inregelen.
Eerst de decoder weer ingesteld op de middenstand voor de servo. Het armpje stond toen absoluut niet in de middenstand.
Dit gecorrigeerd.
Na montage weer aan het afstellen, en dat ging niet lekker.
Met veel turen, bijlichten, ontdekt dat verenstaal lang rand van gat schuurt.
Het gat verruimt, en het gaat nu al beter. Zit nog hoekje in dat ik moet wegboren, maar toen kwam er iets tussen.
Weer wat geleerd.
Jeroen
Gelogd
N-spoor, HCC!m aansturing. aan het switchen naar een z21 Start.
everh003
Offline
Berichten: 327
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #6 Gepost op:
07 juni 2023, 20:42:12 »
En nu het hoekje weggeboord, servo eronder. Afstellen.
Ik hoef niet eens de standaard snelheid aan te passen.
Belangrijkste les geleerd: nauwkeuriger boren.
Na proefleggen was de rails toch nog verschoven waardoor de gaten niet meer uitkwamen.
Gelukkig is het in mijn schaduwstation, dus de wat grotere gaten storen niet.
Jeroen
Gelogd
N-spoor, HCC!m aansturing. aan het switchen naar een z21 Start.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Snelheid servo; grote verschillen per wissel