Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:15:50
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 13:13:26
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
  

Auteur Topic: Modelspoorbeurs Houten 6 mei  (gelezen 8873 keer)

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 3958
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Modelspoorbeurs Houten 6 mei
« Reactie #45 Gepost op: 07 mei 2023, 15:14:38 »
Ik de helft heen en weer. ;)

Kees.

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: Modelspoorbeurs Houten 6 mei
« Reactie #46 Gepost op: 07 mei 2023, 15:32:57 »
Houten is en blijft (tot nu toe) een leuk dagje weg. Vaak hetzelfde spul bij diverse standhouders. Toch wat leuks gezien maar te duur. BR440 en BR442 van PIKO maar die staan ook niet hoog op de wensenlijst. En een NMBS Traxx getest en in orde volgens de verkoper. Maar 89 euro zonder doos met bruinen vlekjes en een paar kleine krasjes en een ingedrukte voorruit. Nee bedankt. In orde betekend voor mij wat anders.

Bij Artitec heb ik mijn vader “roco” kunnen helpen. Een hondekop BDk met het juiste nummer vond ik voor mijn vader. Helaas zelf niet geslaagd bij Artitec. De in de nieuwsbrief afgebeelde losse bakken van de IC hondekoppen waren nergens te vinden. Ik en mij pa stonden er rond 9.55 uur omdat de deuren iets eerder open gingen. Toen ik hij Artitec stond hoorde ik een gesprek waarbij een meneer van Artitec aangaf volgende keer meer bij zich te hebben. Geen idee of dat over die losse hondekop bakken ging. Nou ja, volgende keer sta ik weer op tijd voor de deur.

Bij PB models nog de ICM (studiemodel) kunnen bekijken. Ziet er héél anders uit dan ik gewend ben aan de Matrix 1:93,5. Helaas komt de DH1 niet meer op tijd voor de volgende beurs. Had deze graag willen ophalen bij PBM.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2023, 15:53:21 door 4020 281-4. Reden: Tiepfaut weggehaald en iets toegevoegd. »
Met vriendelijke groet, Christiaan

Harm Boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 192
Re: Modelspoorbeurs Houten 6 mei
« Reactie #47 Gepost op: 07 mei 2023, 16:08:37 »
in 2015 kwam ik voor het eerst in Houten en de zalen puilden uit van de spullen! Heel veel assortiment en ook regelmatig wat niet alledaagse spullen.
Maar de laatste edities vind ik het toch echt meer een rommelbeurs met enkele betere stands, maar dat zijn vooral de stands van de modelspoorwinkels. En de prijzen die ze vragen voor soms wel erg slordige spullen zijn ook wel wat flink te noemen.
Hopen op betere tijden.

BlauweEngel-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 115
Re: Modelspoorbeurs Houten 6 mei
« Reactie #48 Gepost op: 07 mei 2023, 18:01:49 »
... Helaas komt de DH1 niet meer op tijd voor de volgende beurs. Had deze graag willen ophalen bij PBM.
Oops! Bedoelt u daarmee de volgende Modelspoorbeurs Houten op 17 juni?
PBModels sschreef namelijk met het inzicht op 12 april: "Eind mei verwachten wij dan de eerste modellen te gaan leveren aan onze klanten."
Is er iets meer nieuws bekendgemaakt?

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: Modelspoorbeurs Houten 6 mei
« Reactie #49 Gepost op: 07 mei 2023, 19:43:08 »
Is er iets meer nieuws bekendgemaakt?

Niet via een nieuwsbrief. Op de beurs kan je vragen stellen aan Chris en een andere meneer (weet zijn naam niet). Mijn vader vroeg wanneer de DH1 uitgeleverd zou worden. Toen hoorde ik dat er een paar week vertraging was door (…). Geen idee of ik de reden hier mag delen.

Zo ging ik er dan vanuit dat komende beurs er nog niets af te halen is. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Ik heb geen glazen bol :)
Met vriendelijke groet, Christiaan

MrBoembas

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re: Modelspoorbeurs Houten 6 mei
« Reactie #50 Gepost op: 07 mei 2023, 20:40:42 »
Dat varieert heel erg van de staat. Zeg van 15 tot 45 euro. De eerste voor tussenbakken zonder draaistellen, 45 voor kopbakken?

Oh dat valt reuze mee 45,- ik had duurder verwacht :-). Nou ja hopelijk komt er nog een volgende ronde bij een volgende beurs, fijne avond !!!

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 856
Re: Modelspoorbeurs Houten 6 mei
« Reactie #51 Gepost op: 07 mei 2023, 21:25:22 »
Na jaren weer eens naar Houten geweest met mijn vader, het aanbod vond ik op zich wel okee, maar had bijvoorbeeld wat meer autootjes verwacht, paar jaar geleden bij iemand gestaan met heul veel en die vond ik nu niet. Verder vond ik soms de prijzen wat hoog voor in mijn ogen oude rommel, maar goed dan laat ik het liggen. Verder wel geslaagd, want alles wat ik zocht gevonden.

Ik ging vooral voor Piko silberlinge, ik wilde kijken voor oudere exemplaren vanwege de andere wagennummers. Gevonden en voor de prijs die ik in gedachte had. Daarnaast had een stand veel Noch spul 50% in de aanbieding en daar wat gras spullen gekocht voor het baantje wat ik met m’n dochter aan het knutselen ben. Bijvangst was een mooi boek met vooral afbeeldingen van de Glacier Express in de eerste helft van de vorige eeuw. En toen ik met mijn vader nog even over de beurs liep om te kijken of ik nog wat tegen kwam, vond ik toch waar ik de hele dag naar had gezocht: een Brekina rode Volvo 66, ik heb er namelijk een in 1:1 en met bouwkaar 1981 pas die prima op mijn toekomstige jaren 80 baan, nu dus even transfers maken met mijn kenteken voor de 1:87 versie.

Met lunchen zat ik naast het koekhappen, maar druk in gesprek met m’n vader en de broodjes naar binnen te werken, niet door gehad dat ondertussen iedereen inclusief de koeken was vertrokken.

Gezien ik alles heb gevonden waar ik voor ging, voor mij dus een geslaagd beurs.

Groeten Edwin.

PBModels

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
    • PBModels.nl
Re: Modelspoorbeurs Houten 6 mei
« Reactie #52 Gepost op: 07 mei 2023, 21:35:56 »
Toen we de nieuwsbrief verzonden hadden wij de belofte vanuit China dat de nieuwe kappen klaar zouden zijn midden Maart. Toen dat termijn was verlopen hebben wij opnieuw de vraag gesteld.

Bedrukking van de nieuwe kappen waren klaar midden Maart.
Nu moeten ze de nieuwe kappen nog assembleren. (De nieuwe kappen komen inclusief glaswerk en alle details, zodat wij hier in Nederland echt alleen maar de kappen hoeven te plaatsen op de onderstellen die reeds hier in Nederland zijn)

De nieuwe belofte is nu midden Mei. Wij duimen, duimt u mee?  ;)

Of we dan op de beurs te Houten dan al bestelling bij hebben, kunnen we nu nog niet beloven.
Zodra ik echt een bevestiging heb : Ze gaan nu op het vliegtuig, gaat er weer een nieuwsbrief de deur uit over de DH1 modellen.

De economie trekt weer aan. Ook in China. En de fabrieken krijgen weer veel aanvragen voor werk.
Dan is het schipperen met de beschikbare windows waar een fabrikant iets voor jou kan doen.

Wederzijds respect en begrip is dan nodig. En dat is bij PB Models en de Chinese fabrikant zeker het geval.  (y)

Dus we hopen op begrip bij de bestellers van de DH1 modellen.

We maken het dit jaar nog goed  ;) Daarover later meer.

Maar tot zover dus het DH1 nieuws nu.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2023, 21:38:18 door PBModels »
Het was even door buffelen.

BlauweEngel-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 115
Re: Modelspoorbeurs Houten 6 mei
« Reactie #53 Gepost op: 07 mei 2023, 23:55:27 »
...Wederzijds respect en begrip is dan nodig. En dat is bij PB Models en de Chinese fabrikant zeker het geval.  (y)
Dus we hopen op begrip bij de bestellers van de DH1 modellen.
We maken het dit jaar nog goed  ;) Daarover later meer.
Maar tot zover dus het DH1 nieuws nu.
...
Hartelijk dank voor de update en alle begrip voor de tegenslagen. Ik houd mijn 2 stuks DH1 uiteraard in de bestelling, in alle vertrouwen.
Respect voor jullie.