Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 18:57:31
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: Hookyville (schaal N)  (gelezen 248055 keer)

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #990 Gepost op: 30 december 2015, 15:47:26 »
Pfff, even wat stof wegblazen. Ik heb bijna vijf maanden niets aan de baan gedaan. Vorige week de draad weer opgepakt. In de McDonald's is nu verlichting aangebracht. Moet nog wel wat dingetjes omheen in elkaar zetten en natuurlijk nog het McCafé. Het opschrift met McDonald's is niet echt goed leesbaar. Kreeg niet de indruk dat ik de letters nog uit moest gaan snijden. Zal het in een kleurtje proberen te verven om het beter leesbaar te krijgen. In elk geval zitten er binnen al bezoekers en rijdt de eerste auto al door de McDrive.



Was vorige week nog bij een h0-rijder. Hij had nog wat N-spul wat nu van eigenaar is verwisseld. Stadspanden (wellicht om een paar gare panden die ik al had te vervangen), een molen met losse wieken, vakwerkhuisje, drie andere panden, een brug, brugpijlers, tunnelingangen, een watertoren, perrondelen, een BP-tankpunt en nog wat uit te knippen posters. Of het allemaal ingezet gaat worden, weet ik niet. De tijd zal het leren.







Mvg,
Martin
« Laatst bewerkt op: 30 december 2015, 15:49:39 door Hookies »
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #991 Gepost op: 23 juni 2016, 15:03:36 »
Pfff, even wat stof wegblazen. Draadje was ver weg gezakt en mijn motivatie toch ook enigszins. Onlangs wilde ik wel weer wat gaan doen, maar het was het einde van het basketbalseizoen en er kwam even een aantal weken veel werk mijn kant op. Denk dat het nu weer wat rustiger gaat worden, dus hoog tijd om weer eens wat te gaan ondernemen. Zal ik eerst de ravage op zolder eens moeten opruimen. Moest achter de schotten zijn en dat is nou precies de plek waar je alles tegenaan zet. Dozen, hout, spiralen, alles staat nu kriskras door de zolderkamer heen. Tijd om dat dan ook maar eens op te ruimen. Zal er maar geen foto van maken, :-).

Anyway, een week of drie geleden naar Station N-Spoor in Hilversum geweest. Kreeg onderricht hoe je mooie foto's van je baan kunt maken met een spiegelreflexcamera. Zal de hand-out binnenkort nog maar eens doornemen. Wie weet neemt de kwaliteit van de foto's dan wat toe.

Ook nog wat nieuwe aanwinsten gescoord: drie autotransporters om mijn autotrein wat meer lengte te geven. Verder een flesje ATF en een doos met een bokkraan. Deze krijgt waarschijnlijk een plaatsje op het enkele goederenspoor bij het station. De kraan kan wel over twee sporen heen, maar er moeten ook vrachtwagens bij kunnen, vandaar dat 'ie niet op het dubbele goederenspoor geplaatst gaat worden.



Wordt hopelijk weer wat sneller vervolgd!

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #992 Gepost op: 30 september 2016, 15:22:24 »
Zo zag de zolder er een paar maanden geleden uit:





Niet echt motiverend om wat aan de baan te gaan doen, eerst maar eens opgeruimd en er weer een werkbaar geheel van maken. Met als gevolg dat het er enkele maanden terug opeens zo uitzag:



En toen de zolder weer een beetje opgeruimd was, kwamen er weer werkopdrachten en was het tot gisteren ontzettend druk met werk, sport en geen treinen. Maar gisteravond toch een nieuwe aanwinst gescoord bij een modelspoorbouwer die er mee stopt: een Flirt Cantus. Die kan mooi afwisselend met de Lint ingezet worden voor treindiensten tussen Hookyville en het nog aan te leggen Esdorf.



Nu nog even wat vakantie vieren en dan ga ik half oktober - als alles meezit - weer eens wat serieus werk van de baan maken.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #993 Gepost op: 25 december 2016, 10:56:25 »
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

racer

  • Offline Offline
  • Berichten: 545
  • www.hondavriendenclub.nl
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #994 Gepost op: 25 december 2016, 13:55:43 »
Wordt al mooi Martin (y) Is die boom rechts trouwens niet iets te groot? Steekt wel een flink stuk overal bovenuit. Misschien wat snoeien ;)
Hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat je verder nog in dat hoekje gepland hebt
Groeten Bob
Fleischmann Ho Profirails (verborgen stukken Hornby) Twincenter tijdperk 3
Katzenfurt naar Fisherdorf

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #995 Gepost op: 04 april 2017, 15:27:00 »
Voor mijn verjaardag had ik al wat aangekocht via een andere modelspoorder: de Bietschtalbrücke, een dubbele brug en een kraan voor de overslagplaats van goederen.



Voor mijn verjaardag zelf kreeg ik onderstaande cadeaus: een boek over digitaal modelspoor (al lijkt me dat in eerste instantie meer gericht op 3-railsystemen), een containerwagen van Norfolk, de muziekkapel van Noch, koeien van Preiser en kleindiervee van Preiser.





Nu weer even afwachten wanneer ik weer eens wat aan de baan kan doen. Gelukkig is het hobby en niet werk, want met dat laatste moet ik mijn geld verdienen en daar is het al lange tijd lekker druk.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #996 Gepost op: 13 mei 2017, 14:19:30 »
Van een collega N-spoorder overgenomen een MAK met vijf af-fabriek geweatherde klapdekselwagens. Komende anderhalve maand nog even flink werken en daarna kan ik weer wat tijd aan de baan gaan besteden. Eerst maar eens stofvrij maken en wat treinen laten rijden.





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #997 Gepost op: 13 mei 2017, 17:29:31 »
Mooi setje
En ikmiste al de updatesvan je <baan>  (y)

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #998 Gepost op: 27 mei 2017, 17:55:41 »
Vandaag naar Station N-spoor in Hilversum geweest. Prima beurs met alleen maar N-spoor. Diorama's, banen, techniek, verkoop, van alles was aanwezig.

Uiteraard bleef er weer het nodige aan mijn vingers kleven.



- een doos met spoordijk beplanting
- een pen om witte strepen op mijn wegen te trekken
- een setje van Busch met een politiewagen en een brandweerwagen
- van MiNis een transportbusje Nürnberg 2011
- van MiNis een vrachtwagenbusje Nürnberg 2010
- van Wiking een Volkswagen Passat B6 van de brandweer (voor mijn brandweercomplex heb ik nu wel genoeg verschillende brandweerwagens
- en tot slot een loc die al lang op mijn verlanglijstje stond: een dieselloc van de Rail4chem. Met decoder al ingebouwd.

Komende maand nog even flink doorbuffelen en daarna zie ik wat vrije tijd opdoemen. Dan zal ik eerst de rails flink moeten poetsen, want gisteren wilde ik even een loc wat laten doen, maar daar zat geen beweging in. Zelfs niet op het losse programmeerspoortje. Dat laatste gaf pas enige sjoege toen ik met het Roco-blokje die ral had gepoetst.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #999 Gepost op: 21 juli 2017, 16:30:59 »
Ik heb iemand van het systeembeheer een mail gestuurd hoe ik mijn door Photobucket gegijzelde foto's in oude berichten kan vervangen. Helaas heb ik daar nog geen antwoord op gehad, dus blijven die lelijke dingen van Photobucket gewoon staan. Het is niet anders.

De nieuwe foto's zitten in een betaald account van MyAlbum.

In mijn oorspronkelijke plannen zou er ook een soort kookeiland komen, met daarop het dorpje Esdorf. Hier komen diverse vakwerkhuisjes, waaronder ook het bekende pleintje met vier huisjes en een fontein. Gisteren kon ik bij een medespoorder van het N-spoorforum zes vakwerkhuisjes inslaan. Een actie die aangeeft dat het kookeiland er echt wel gaat komen, al kan dat nog jaren duren. Eén ding is zeker: rails en booster zijn al aanwezig, maar ik wil eerst het deel met Hookyville helemaal optimaal werkend hebben.

Hier in elk geval twee fotootjes.





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1000 Gepost op: 22 augustus 2017, 16:47:17 »
Gebroederlijk staan ze naast elkaar: De MAK NIAG en een ACTS. DE NIAG had ik al een tijdje, maar bij aankoop werd me al verteld dat een van de drie lichtjes het niet deed. Vandaar dat de lok, die hier wat kalkwagens trekt, in onderhoud is gegaan. Met dank aan N-Spoorservice werkt de verlichting nu zowel vooruit als achteruit rijdend en zijn de wielen ook nog eens vervangen. Goede service!

Naast de NIAG staat een ACTS. Deze is vandaag binnengekomen en zal binnenkort zijn eerste vrachtjes gaan trekken. Voorlopig ben ik wel een beetje klaar met mijn verzameling locomotieven. Op mijn verlanglijstje staat nog wel zo'n kleurige Cargo met blauwe zijkant en grote letters cargo. Dat kan ik nu wel zeggen, maar voor je het weet heb ik weer een andere locomotief gescoord. De toekomst zal het leren.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1001 Gepost op: 22 augustus 2017, 16:54:52 »
Martin,

Leuk spul heb je staan.
Zijn de kalkwagens zelf geweatherd?

Overigens de wel bekende vraag, aandelen?

Groeten,  Max


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1002 Gepost op: 22 augustus 2017, 16:57:25 »
De kalkwagens zijn af fabriek geweatherd. Ik heb daar zelf niks aan gedaan.

Ik heb geen aandelen hoor, maar af en toe kan ik wat uitgeven aan de treinhobby.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1003 Gepost op: 18 november 2017, 15:26:32 »
Eerder deze week meldde een h0-collegaspoorder mij dat hij nog een oude N-doos in een bestelling had gevonden. Hij vroeg mij of ik belangstelling had. Nu is mijn stad qua gebouwen redelijk vol, maar voor zo'n oud huisje van Pola is nog wel ruimte te maken. Het pandje Zoete Druif - zoals het bij mij niet gaat heten - lijkt niet al te omvangrijk, dus daar is vast nog wel wat mee te doen.



Het zal nog wel even duren eer ik de tijd heb om het pandje in elkaar te zetten, maar het is al vaker gezegd: het is een hobby en daarmee ga je verder als je tijd hebt.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1004 Gepost op: 18 november 2017, 15:30:06 »
Mooi pandje weer
waar is het gedacht te komen