Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-05-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:37:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 01:20:09
Bypass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Rody v. G.
Vandaag om 01:05:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door NS1220
Vandaag om 00:44:34
Vrijdag 9 juni Veronica Express (De Karel) door Seinhuis
09 juni 2023, 23:56:07
probleem met Fleischmann draaischijf door Frederikus
09 juni 2023, 23:49:30
NS-6000 in Spoor-1 door FritsT
09 juni 2023, 23:39:01
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
09 juni 2023, 23:19:21
Ton bouwt goederenwagens door TonM
09 juni 2023, 22:24:34
Haandrecht zolderdam H0 door Benelux795
09 juni 2023, 21:41:46
Daz door Huup
09 juni 2023, 21:41:22
Raadplaatje door MarcNL
09 juni 2023, 21:12:50
Ronald gaat vreemd! En bouwt een keertje Duits :) door Ronald Halma
09 juni 2023, 21:11:19
Witmoosdorf door Jelmer
09 juni 2023, 21:03:42
NTM Veewagen. Messing Spoor-1 door FritsT
09 juni 2023, 20:49:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
09 juni 2023, 19:36:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door VictorPM
09 juni 2023, 19:30:57
BiensBacherWalt door Robs Biensbacherwalt
09 juni 2023, 19:19:01
RET - autobussen aan de Dnjepr ? door Eelco Storm
09 juni 2023, 18:33:56
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS1220
09 juni 2023, 17:23:58
Restauratie Fleischmann 1215 (kunststof versie), waar onderdelen verkrijgbaar? door Ferdinand Bogman
09 juni 2023, 17:06:47
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door VAM65
09 juni 2023, 16:41:51
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
09 juni 2023, 15:52:49
Is dit een Taigatrommel? door Wim Vink
09 juni 2023, 15:33:01
Roco koppeling roco 94975 vs br 50 43293 door C_Jabaaij
09 juni 2023, 15:18:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 juni 2023, 15:04:02
ACME Traxx BNL openen door Chris
09 juni 2023, 14:51:21
Voorbereiding bouw en bouwsels N baan Swalbenburg, 2,80 mtr x ,60 cm. door Edsko Hekman
09 juni 2023, 14:38:14
AMC Amsterdamse Modelbouw Club door schipcas
09 juni 2023, 14:24:37
Plaatsen waar vroeger ooit eens een spoorlijn liep. door hrp
09 juni 2023, 13:06:25
  

Auteur Topic: Dassen vs NS  (gelezen 1284 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7715
Re: Dassen vs NS
« Reactie #15 Gepost op: 23 maart 2023, 07:59:12 »
Waarom er hierdoor nou uitgerekend in de donderdagochtendspits 4 van de 6 intercities vervallen van Amsterdam naar Utrecht vind ik wel vreemd. Er komen immers ook minder treinen uit Brabant dus er zou toch wat ruimte moeten zijn in de dienstregeling om in Utrecht danwel Den Bosch te keren?
Had je even bij NS gekeken dan het je het volgende geweten:
Citaat
Tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal rijden er minder Intercity's en tussen Utrecht Centraal en 's-Hertogenbosch rijden er minder Intercity's door een defect spoor.
  :angel:
Gr.
Eric

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
Re: Dassen vs NS
« Reactie #16 Gepost op: 23 maart 2023, 08:20:12 »
Dat heb ik gezien, maar lijkt mij gewoon het defecte spoor verderop in Brabant. Anders zou ik ook een storing verwachten voor de dienst Utrecht - Schiphol, als er een probleem zou zijn op het traject tussen Bijlmer en Utrecht...

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 642
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Dassen vs NS
« Reactie #17 Gepost op: 23 maart 2023, 08:36:46 »
Waarom er hierdoor nou uitgerekend in de donderdagochtendspits 4 van de 6 intercities vervallen van Amsterdam naar Utrecht vind ik wel vreemd. Er komen immers ook minder treinen uit Brabant dus er zou toch wat ruimte moeten zijn in de dienstregeling om in Utrecht danwel Den Bosch te keren?

Hoe wil je in Utrecht keren voor Amsterdam? Als je op spoor 18 keert kun je alleen linkerspoor terug richting Maarssen, dan xit je veel in de weg.

Via spoor 15 door naar 102/103/OZ is ook geen optie ivm de 73/7400 serie die gebruikt maakt van 15.

Dat is het nadeel van een doorstroomstation  je hebt weinig uitwijk mogenlijkheden..

Gr Marc

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7715
Re: Dassen vs NS
« Reactie #18 Gepost op: 23 maart 2023, 09:28:32 »
Dat heb ik gezien, maar lijkt mij gewoon het defecte spoor verderop in Brabant. Anders zou ik ook een storing verwachten voor de dienst Utrecht - Schiphol, als er een probleem zou zijn op het traject tussen Bijlmer en Utrecht...
Dus niet. Is een andere storing. Duurt tot vanavond 19.30.
Anders had die storing er al meerdere dagen op gestaan.
 
Gr.
Eric

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
Re: Dassen vs NS
« Reactie #19 Gepost op: 23 maart 2023, 09:38:04 »
Ik dacht aan de opstelsporen oostzijde (heb ik wel vaker een trein vandaan zien komen als er verstoring is richting/vanuit Den Bosch), maar als daar andere treinen voor in de weg staan langs de perrons dan wordt het lastig inderdaad. Vandaar dat ik in mijn vraag ook de optie Den Bosch noemde.
Uiteindelijk met +30 aangekomen op Utrecht, dus valt allemaal ook wel weer mee

Dus niet. Is een andere storing. Duurt tot vanavond 19.30.
Anders had die storing er al meerdere dagen op gestaan.

Dat zal dan wel, maar dan ben ik wel benieuwd of iemand hier daar meer informatie over kan geven de de NS-app   :)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4907
Re: Dassen vs NS
« Reactie #20 Gepost op: 23 maart 2023, 09:42:07 »
Hij stond er gisteren ook al. Dat is de huidige tijd. Gewoon hele diensten over de volledige lengte opheffen, omdat ProRail teveel wissels saneert onder de voor reizigers slecht uitpakkende noemer Doorstroomstation. Ja, als er ook maar helemaal niets fout gaat en dat is vaak niet zo. 
Groet, Frank

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 642
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Dassen vs NS
« Reactie #21 Gepost op: 23 maart 2023, 09:49:10 »
Ik dacht aan de opstelsporen oostzijde (heb ik wel vaker een trein vandaan zien komen als er verstoring is richting/vanuit Den Bosch), maar als daar andere treinen voor in de weg staan langs de perrons dan wordt het lastig inderdaad. Vandaar dat ik in mijn vraag ook de optie Den Bosch noemde.
Uiteindelijk met +30 aangekomen op Utrecht, dus valt allemaal ook wel weer mee

Dat zal dan wel, maar dan ben ik wel benieuwd of iemand hier daar meer informatie over kan geven de de NS-app   :)

Bij een verstoring gebeurt het wel eens uit nood. Maar dan loopt er wel meer vertraging op of worden er series opgeheven om ruimte te maken.

In denbosch keert er nu elk kwartier een ic terug rixhtinf ut.

Marc

JoopSpoort

  • Offline Offline
  • Berichten: 236
  • Een uit de hand gelopen ovaaltje
    • Youtubekanaal over grote en kleine treinen
Re: Dassen vs NS
« Reactie #22 Gepost op: 23 maart 2023, 09:50:03 »
Hoe wil je in Utrecht keren voor Amsterdam? Als je op spoor 18 keert kun je alleen linkerspoor terug richting Maarssen, dan xit je veel in de weg.

Via spoor 15 door naar 102/103/OZ is ook geen optie ivm de 73/7400 serie die gebruikt maakt van 15.

Dat is het nadeel van een doorstroomstation  je hebt weinig uitwijk mogenlijkheden..

Gr Marc
Daarom hebben / hadden? NS ook de slag Deventer-Enkhuizen vv. Doorrijden kost minder tijd dan kop maken. Logisch? Nee, maar wel efficiënt. In zo'n geval wordt zowel de reiziger uit Deventer en de reiziger uit Enkhuizen bediend.

En dan krijgen we ook nog de paddentrek, dus vervelend voor weilandprovincies als Noord- en Zuid-Holland.  :o ;D
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2023, 10:07:47 door JoopSpoort. Reden: Aanvulling »
Joop ter Laak

Geef een modelspoorder de ruimte

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 261
  • Steel is king!
Re: Dassen vs NS
« Reactie #23 Gepost op: 23 maart 2023, 10:09:18 »
Hij stond er gisteren ook al. Dat is de huidige tijd. Gewoon hele diensten over de volledige lengte opheffen, omdat ProRail teveel wissels saneert onder de voor reizigers slecht uitpakkende noemer Doorstroomstation. Ja, als er ook maar helemaal niets fout gaat en dat is vaak niet zo.

Velen onder ons kennen vast nog wel de game Transport Tycoon. Daarin was dit probleem al heel eenvoudig te simuleren. Maar ja, de beste stuurlui en zo.....
In het kader van vereenvoudigingen en het oplossen van sommige probleem plaatsen, creëren we weer nieuwe.

En wat die burchten betreft, gewoon vol laten lopen met beton  ::) . Is de ondergrond direct weer stevig en de das mag gewoon thuisblijven  :-X
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1802
Re: Dassen vs NS
« Reactie #24 Gepost op: 23 maart 2023, 11:26:56 »
Arriva en info geven over de treinen richting Stavoren is ook een probleem . Er werd tijdig omgeroepen dat de trein maar tot Workum rijdt en er vervangend busvervoer is . De trein die vertrekt van spoor 1 in Leeuwarden om 9.22 . Die trein stond er al bijna een uur . De trein de aankwam uit die richting kwam binnen op spoor 5 . Duidelijk stond op de vertrekkende trein steeds te lezen "geen dienst" en is met die bestemming vertrokken .
Vaak zijn er reizigers die vragen rijdt die trein al weer naar Stavoren daar de bestemmig erop nog steeds Stavoren is en geen Workum . Frustraties bij de reizigers als ze dan toch te horen krijgen : tot Workum en dan verder met de bus . Bij andere werkzaamheden is de bestemming al wel aangepast . Hier niet .

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2372
Re: Dassen vs NS
« Reactie #25 Gepost op: 23 maart 2023, 11:56:35 »
Las in de krant dat er ieder jaar 1500 dassen door autoverkeer worden doodgereden.
Rijkswaterstaat en de provincies en de gemeenten dienen die wegen waarop dat gebeurt dan ook te sluiten voor autoverkeer om de dassen te beschermen!
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4907
Re: Dassen vs NS
« Reactie #26 Gepost op: 23 maart 2023, 12:08:11 »
Arriva en info geven over de treinen richting Stavoren is ook een probleem . Er werd tijdig omgeroepen dat de trein maar tot Workum rijdt en er vervangend busvervoer is . De trein die vertrekt van spoor 1 in Leeuwarden om 9.22 . Die trein stond er al bijna een uur . De trein de aankwam uit die richting kwam binnen op spoor 5 . Duidelijk stond op de vertrekkende trein steeds te lezen "geen dienst" en is met die bestemming vertrokken .
Vaak zijn er reizigers die vragen rijdt die trein al weer naar Stavoren daar de bestemmig erop nog steeds Stavoren is en geen Workum . Frustraties bij de reizigers als ze dan toch te horen krijgen : tot Workum en dan verder met de bus . Bij andere werkzaamheden is de bestemming al wel aangepast . Hier niet .
Dat heeft met de reisbestemming te maken. Als je van Leeuwarden naar Stavoren wilt, moet je toch in die trein stappen. Dat je dan in Workum moet overstappen in de bus, is weliswaar vervelend, maar je komt er wel. Vorige week was er een grote wisselstoring bij Schiedam. Men liet de sprinter van Den Haag Centraal daarom maar tot Delft rijden (en dan linkerspoor weer vertrekken richting Den Haag). Die trein geeft dan wel Delft als bestemming aan, er was geen vervangend vervoer.
Groet, Frank

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1802
Re: Dassen vs NS
« Reactie #27 Gepost op: 23 maart 2023, 12:52:58 »
@ spoorzeven :
Ja , bij werkzaamheden tussen Groningen en Zuidhorn en later tot Buitenpost was wel de bestemming netjes Zuidhorn en later Buitenpost op de treinen te lezen . Vreemd hoor .
Trouwens de treinen richting Sneek-Stavoren vertrekken van spoor 1 maar daar is geen CTA bak te vinden .

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1581
Re: Dassen vs NS
« Reactie #28 Gepost op: 23 maart 2023, 13:56:19 »
In het noorden heeft ProRail inmiddels een ontheffing gekregen om de burcht te verwijderen. https://www.prorail.nl/nieuws/ontheffing-verleend-aanpak-molkwerum-van-start

Voor Esch (Tussen Boxtel en Den Bosch) is het wachten op de ontheffing.
https://www.prorail.nl/nieuws/voorbereidende-werkzaamheden-esch-gestart

En hier geeft ProRail enige uitleg over het gedoe rondom de Dassen.
https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-legt-treinverkeer-stil-tussen-den-bosch-en-boxtel
Groeten Joop, machinist Lls