Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:53:21
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop door gdh
Vandaag om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
  

Auteur Topic: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)  (gelezen 1899 keer)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Gepost op: 06 december 2022, 22:16:10 »
Als er een producent de gunfactor heeft is het PB wel. Ik denk dat er meer zorgen moeten zijn om Exact Trains, die nu voor de tweede keer op hun muil gaan, want daar is de gunfactor ver te zoeken.

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
  • A-C
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #1 Gepost op: 07 december 2022, 00:15:56 »
Enerzijds begrijpelijk, echter bij pre-order loop je geen risico. Stel dat om wat voor reden dan ook de DH1's niet worden uitgeleverd, dan vervalt jouw overeenkomst. Althans: zelf heb ik wel de stap genomen. Overigens hoop ook ik dat één dezer dagen (goed) nieuws komt over de leverdatum van de DH1's.

Het gaat meer om mijn eigen financiële risico 😂😅
Ik weet bij god niet wat de prijzen voor mijn huishoud boekje komend jaar gaan doen, en als de bestelling en daadwerkelijke uitlevering weer een jaar duren, dan wacht ik liever even 😊
€1000 euro voor 2 treinen is voor mij nu al ook veel geld, zeker als ik er 2 ongezien moet bestellen, en misschien heb ik dat geld komend jaar wel hard nodig..
Ik zie het zelf niet zitten om iets te bestellen, mijzelf te verheugen een jaar lang, en dan uiteindelijk helaas het geld niet hebben vanwege de onzekerheid die er nu voor mij is.
Heb ik bij de DH1 wel gedaan, en misschien ook met de koploper, maar eerst de DH1 in huis en dan zie ik verder 😊
Preorder kan geloof ik tot eind februari dus tijd zat.


Henk, je moet eens bij PB op Facebook kijken... zeikerds die net gaan kopen maar wel willen zeiken. Ik benijd Chris en zijn team zeker niet in deze ;) Maar vind het geweldig goed wat ze doen. Nogmaals chapeau!! (y)

Ik zie nog steeds de toegevoegde waarde van Facebook voor een kleine startup niet.
Ik heb zelf ook geen Facebook, ik zie de toegevoegde waarde voor mijzelf ook niet 🤔😎

Ik kan wel tig nadelen opnoemen 👌🏻😂😂👻
« Laatst bewerkt op: 07 december 2022, 00:22:00 door barry1972 »
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #2 Gepost op: 07 december 2022, 00:19:20 »
Voor wanneer staat een handmonster in de planning? Of is die er al en heb ik die even gemist?

Ik ben namelijk best enthausiast over een mooie en enigszins betaalbare koploper, maar ik zou eerst graag iets tastbaars zien voordat ik mijn reeds uitstaande schuld aan pb models voor icr vergroot door er icm aan toe te voegen ;D

Groetjes, Tim

Je kan altijd afzien van je pre-order.
Je betaalt immers pas bij uitlevering.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
  • A-C
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #3 Gepost op: 07 december 2022, 00:32:36 »
Is dat zo?
Ga je hier niet akkoord met een soort offerte? En kun je het daardoor niet alleen annuleren bij niet leveren wat beloofd is?
Het is tenslotte geen bestelling of reservatie?

Open vraag hè.
Ik heb hier niet genoeg kennis van, maar zoveel risico zal pb toch niet nemen?
Als iedereen zijn preorder zomaar kan afzeggen dan ………?

https://www.webwinkelkeur.nl/vragen/pre-order-voorbestelling-herroepingsrecht-retour/
« Laatst bewerkt op: 07 december 2022, 22:30:23 door ex44. Reden: Overbodig citaat verwijderd, svp "reageer"knop gebruiken ipv "citaat"knop »
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

Marnit

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #4 Gepost op: 07 december 2022, 00:56:04 »
Bij alle online aankopen (van fysieke producten) binnen EU kan je binnen 2 week van levering terugsturen voor refund, zolang het product niet gebruikt/beschadigd is.

Dus ehh, zou zeggen dat voor levering ook kan, zo niet, kan je theoretisch direct doos terug sturen...

Maar kan me hier eigenlijk niet voorstellen dat ze er uberhoud lastig over doen als het voor verzending geannuleerd wordt...
« Laatst bewerkt op: 07 december 2022, 02:12:29 door Marnit »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #5 Gepost op: 07 december 2022, 08:24:56 »
Precies

Alles (muv een een bepaalde groep producten, bijvoorbeeld wegens hygiene of een verbruiksgoed is) wat je online koopt mag je linea recta terugsturen (koop op afstand). Je mag het gekochte uitpakken, bekijken en (binnen grenzen) uitproberen om te kijken wat jij nog niet eerder hebt kunnen zien aan jouw verwachtingen voldoet.

Zou wel mooi. ik kondig iets aan en lever een banaan. Moet je het nog verplicht afnemen
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #6 Gepost op: 07 december 2022, 08:26:41 »
Als er een producent de gunfactor heeft is het PB wel. Ik denk dat er meer zorgen moeten zijn om Exact Trains, die nu voor de tweede keer op hun muil gaan, want daar is de gunfactor ver te zoeken.

Oh echt? Ik gun ET alle succes van de wereld, maar wellicht heb jij kennis van de rest van modelspoorminnend NL. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat ze een goed product gaan neerzetten.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Wilma1970

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #7 Gepost op: 07 december 2022, 09:37:54 »
ik zit reacties hier te lezen en vooral dat er een strijd tussen ET en PB ontketend word, vind ik vreemd, ik gun het PB en ET, maar @Floris denkt daar anders over, neem aan dat deze @floris is als de Floris de Leeuw op facebook die ET een faillissement toewenst, vind ik een ongezonde reactie. Koploper is de icoon van de Nederlandse spoorwegen dan is het toch logisch dat ET en PB ermee komt, dat heet gezonde concurrentie, word je normaal gesproken alleen maar beter van. Ik kan de gunfactor voor PB wel voorstellen, Chris toch al jaren lid van deze forum en heeft toch veel voor veel leden betekend heeft, alleen moet er gestopt worden om de ene of de ander compleet zwart te maken, kijk als ik bedrijfsleider was van een fabrikant en zie dat er al 2 met een bepaald model komen en je eigen model is nog maar in beginfase , tekentafel zeg maar, dan zou ik overwegen om met een ander gewild model te komen. Het is natuurlijk wel zo dat dit een 2 flater kan zijn, ik zou daar niet op gokken, een VIRM wil ook iedereen om maar een voorbeeld te noemen, maar ik ben ET niet. Maar ja zo krijgt de Nederlandse rijder jaren lang niks en nu kan je als Nederlandse rijder een bank beroven om de vele uit te komen modellen te bekostigen. Ok ik heb een kritiekpunt op PB, waarom alle koplopers te gelijk, nu moet de meeste met een kleine beurs keuzes maken en dat is jammer

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5763
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #8 Gepost op: 07 december 2022, 09:48:54 »

Oh echt? Ik gun ET alle succes van de wereld,........


E-T bedient zich van een aantal roeptoeters, ook actief op dit forum, die (vind ik) smerig spel speelden, zoveel is mij nu wel duidelijk. Ze lekten samen met een bekende importeur en dito modelspoorblad mede voorinformatie die bedoeld was als vertrouwelijk en dat komt de gezonde concurrentie niet echt ten goede.

Verder gaat dit topic op PBModels en haar nieuwe treinstel. Voor E-T is er een apart topic.

Gr, Ben.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #9 Gepost op: 07 december 2022, 09:58:09 »
Ok ik heb een kritiekpunt op PB, waarom alle koplopers te gelijk, nu moet de meeste met een kleine beurs keuzes maken en dat is jammer
Met het uitbrengen van alle koplopers geeft PB de mensen een keus voor een bepaald model/uitvoering. Kleine beurs of niet, toch zal men, net als in het echte leven, een keus moeten maken. En de modellen zijn er nog niet, je kan wel alvast een gewenst model/uitvoering in pre-order zetten. Heb je nog even de tijd om (door) te sparen. De redenering van over kleine beurs raakt dus kant nog wal.
Groeten Joop, machinist Lls

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #10 Gepost op: 07 december 2022, 10:05:26 »
Het is ook heel simpel, omdat het niet anders kan bij kleinere fabrikanten. Met deze aantallen is het namelijk maar één batch. Het alternatief is modellen een tijd op de plank laten liggen, maar het produceren moet in één keer. Het is geen Roco of Marklin of Piko die dezelfde aantallen van één model laat maken en dus elk jaar maar een of twee varianten kan uitbrengen als ze dat willen.

DH1-3104

  • Offline Offline
  • Berichten: 182
  • Hobby 3d designer, Schaal 1:43,5 en 1:24
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #11 Gepost op: 07 december 2022, 10:22:03 »
maar @Floris denkt daar anders over, neem aan dat deze @floris is als de Floris de Leeuw op facebook die ET een faillissement toewenst, vind ik een ongezonde reactie.
Waarom plaats je deze reactie niet onder het berichtje wat op facebook staat, je komt bij mij nu over als een klikspaan.

Groet Ronald.
Die ondanks dat die slechtziend is (langzaam blind wordt) en de dingen niet meer goed ziet het juist heel erg toejuicht dat PB Models en Exact-Train mooie dingen maken.
Met vriendelijke groet Ronald Hofmeester.
Wadloper DH1 spoor 0
NS2400 spoor 0

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #12 Gepost op: 07 december 2022, 10:34:18 »
Met het uitbrengen van alle koplopers geeft PB de mensen een keus voor een bepaald model/uitvoering. Kleine beurs of niet, toch zal men, net als in het echte leven, een keus moeten maken. En de modellen zijn er nog niet, je kan wel alvast een gewenst model/uitvoering in pre-order zetten. Heb je nog even de tijd om (door) te sparen. De redenering van over kleine beurs raakt dus kant nog wal.

Maar niet iedereen kan even veel sparen. En ik snap best dat een klant denkt dat bij een uitgesmeerde productie hij/zij twee of zelfs meer, stellen had kunnen kopen en nu maar één of in ieder geval minder.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #13 Gepost op: 07 december 2022, 10:36:04 »
Het is ook heel simpel, omdat het niet anders kan bij kleinere fabrikanten. Met deze aantallen is het namelijk maar één batch. Het alternatief is modellen een tijd op de plank laten liggen, maar het produceren moet in één keer. Het is geen Roco of Marklin of Piko die dezelfde aantallen van één model laat maken en dus elk jaar maar een of twee varianten kan uitbrengen als ze dat willen.

Maar dat zou betekenen dat er hierna niet meer koplopers komen? Dat lijkt me ook weer vreemd, want er zijn best nog een aantal varianten te maken. Met name reclamestellen dat wel.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: De koploper discussue over gunfactor en fabrikantkeuze(s)
« Reactie #14 Gepost op: 07 december 2022, 10:39:26 »
En die laatste uitspraak van Ronald onderschrijf ik van harte en geldt m.i. voor alle fabrikanten die mooie Nederlandse modellen maken en leveren  (y)

(Mijn enige kanttekening is: ga eens met elkaar in gesprek in plaats van wéér te doubleren in een kleine markt, waarin zoveel materiaal nog nooit, of alleen als, in mijn ogen, (semi)fantasiemodel (o.a SGM/mP3000) is uitgebracht.
En nu niet aankomen met dat dat wettelijk niet mag, want dat is bolle onzin)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.