Overige spoorzaken > Treinsamenstellingen

4 assige coupérijituigen

(1/3) > >>

Luud H:

Voor achter deze stoomlok, BR 053, (Roco 72141 DC) drie of vier 4-assige coupérijtuigen tp 2/3 met binnenverlichting.

Hasenwald:
Het is een goederenlok. Na de oorlog trokken loks uit deze Baureihe 50 soms personentreinen, maar in epoche IV eigenlijk niet.
Dit ter info, het staat iedereen uiteraard vrij om samenstellingen te maken die men wil...  :)

Luud H:
Dank Enrico, en als ze al rijtuigen trokken, welke waren dat dan ??

Ronald69:


Eigentlich wurde eine Hofer 01 vor E 659 am ehemaligen Bk. Streitmühle auf der Schiefen Ebene erwartet. "Besser eine 50er als gar keine Dampflok" dachte sich wohl der Fotograf und drückte auch bei 053 129 auf den Auslöser. Am Zugschluss hilft eine V 100 mit. (18.05.1969) Foto: Robin Fell.

Achter de loc rijtuigen van de Bauart 221-228 D-Zugwagen 1./2.Klasse en Bauart 231-239 D-Zugwagen 2.Klasse.



053 097-2  mit E 3343 Eutingen - Hausach auf der Kinzigbrücke bei Schenkenzell. (22.07.1974)
Achter de loc rijtuigen van de Bauart 501-533 Umbauwagen 4x(4 assige Umbauers)



053 089-9 vor N 7766 nach Crailsheim auf der Kocher-Talbrücke bei Schwäbisch Hall. (29.04.1975)
Achter de loc rijtuigen van de Bauart 756-766 Umbauwagen 3x(3 assige Umbauers)


Hasenwald:
Zo vlak na de oorlog hebben loks uit de Baureihe 50 (meer dan 3000 stuks gebouwd) en afgeleide Kriegslok 52 (meer dan 7000 gebouwd!) met rijtuigen gereden. Welke? Nou alles wat toen beschikbaar was....
"Baureihe" 53 is ontstaan omdat er een tekort aan nummers was in de 50 en 52 range. Het is dus eigenlijk geen Baureihe, maar meer een administratieve oplossing van na 1968 toen nieuwe nummering maar 2x 3 posities kon bevatten. Dus: 050 xxx, 051 xxx, 052 xxx.
Aangezien er in 1968 nog altijd meer van deze loks in dienst waren dan nummers beschikbaar waren, hebben ze 77 loks in de 053 range ondergebracht. 053 xxx


De 053 heeft maar sporadisch met personenrijtuigen gereden, het was een goederenlok...
Overigens, Voordat deze lok dit nummer kreeg in 1968, droeg het nummer 50 3129.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie