Vraag en antwoord > Algemeen

welke connector?

(1/5) > >>

Norway13:


Beste forummers..
Ik heb wat lampjes in het station Calw gemaakt, normaal trek ik de draden via een zelf gemaakt pcb'tje door naar de schakeleenheid, in mijn geval een DR4018, maar omdat het station op een plaat komt te staan die er in nood gevallen af moet kunnen, wil ik er een demontabele connectie er tussen zetten waar de draadjes dus NIET losgemaakt hoeven te worden.
Ik denk aan zoiets als een SUB-D met 15 pins. Eén van de SUB-d's moet dan door een gat onder het station door de plaat heen kunnen dus mag niet te groot zijn.

Is dat een goede oplossing of worden er ook wel andere connectoren gebruikt?

Alvast dank voor het mee denken.

Theo

Jelmer:
Je wilt de lampjes apart schakelen?

Is er dan geen plek voor de DR4018 in het gebouw zelf (zijvleugel of zo).
Voorgeprogrammeerd op adres heb je aan max 4 draadjes genoeg (en kan zelfs met 2, maar dan branden de lampjes op het digitale signaal).

Groeten,
Jelmer

Norway13:
Jelmer.

Ja meeste ledjes worden apart of per "paar" geschakeld.
Uiteraard kan ik de DR4018 er in zetten, of pal aan de onderkant, maar ik heb al m'n DR4018 centraal en wil dat systeem eigenlijk zo houden. Ik wil n.l. nog wel eens wat aanpassen aan de CV's.

Vr. Gr.  Theo

Eric B:

--- Citaat van: Norway13 op 28 november 2022, 13:40:17 ---Eén van de SUB-d's moet dan door een gat onder het station door de plaat heen kunnen dus mag niet te groot zijn.

--- Einde van citaat ---
Hoezo "door de plaat heen ..."?
De ene helft van de DB-15 als chassisdeel in de grondplaat monteren en de andere helft of vast in de bodemplaat van het station, of met losse draden monteren.

Norway13:
sorry....

Ik kan er niet meer bij als het gemonteerd is, (schaduwbaan zit er onder), ik moet dus iets losmaken in het station waar onderuit de bekabeling naar een doorvoer zit in de schaduwbaan en zo helemaal onder de baan komt.



Op de foto kun je nog net het pijpje zien waar de bedrading van de plaat er achter zit, zoiets komt ook onder de plaat van het station en die plaat moet er dus uit kunnen zonder alle bedrading los te hoeven maken/schroeven, vandaar mijn idee van zo'n Sub-d stekker. Maar inmiddels ook printplaat connectoren gevonden, misschien is dat ook wat? Zijn die pennetjes van die zwarte blokjes een beetje te vertrouwen?

Theo

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie