Nieuwe poging: (net als drs. Pe: we zullen doorgaan )
Een groter probleem is het spoor linksonder. Deze loopt links midden over een spoor en moet vervolgens in het midden na de 'contra-wissels' eronder door. Het hellingspercentage is dan 4.4% en dat is mij veel te groot.
Ik gaf al aan dat het een grove schets was. Jij neemt het allemaal wel heel letterlijk. Ook de onderstaande tekening is een grove schets, een richting waarop je ook eventueel zou kunnen. Het is geen kant en klare oplossing...
Als je geen behoefte hebt aan andere ideeen, zeg dat dan gewoon, dan verdoe ik mijn tijd ook niet met tekeningen maken in anyrail.
Het omlopen kan nu geschieden: a/ via 2 Engelse wissels b/ via Engelse wissel, wissel, wissel, Engelse wissel.. 2 wegen = 1 teveel.Linkse Engelse wissel vervangen door rechtse wissel, andere rechtse wissel laten vervallen. Die rijweg had geen toegevoegde waarde.
Less is more!
hoe lang zijn jullie armen?Als ik die ontwerpen zie, weet ik nu al, dat rechts boven, de ontsporingen plaats gaan vinden. Voor wat voor rollend h0 materiaal moet het baanplan ontworpen worden?
Kun je uitleggen, waarom die ontsporingen gaan plaatsvinden? Dat is mij niet duidelijk.
Murphys law!Daar niet alleen ontsporingen, ook een haperende lokomotief, een defect seinlicht; omdat je er zonder drone niet bij komt.
Veroniek bedoelt de rood gemarkeerde verbinding. Die is inderdaad overbodig, tenzij je tegelijkertijd op spoor 1 wilt aankomen en op spoor 2 vertrekken. Dat ligt niet voor de hand, omdat het daarna al snel enkelspoor wordt.
Hmm, dat betekent dus, dat ik eigenlijk geen baan kan gaan bouwen. Want dan moet de tafel dus maximaal 70-80 cm diep zijn en dan kun je alleen met R1 en R2 uit de voeten.