Wat zijn we aan het bouwen? > Al het andere!

Kromgetrokken plastic onderdelen bouwpakket weer vlak maken

(1/4) > >>

pinkf:
Beste forumleden. Ik heb een probleem, hopelijk weet er iemand een oplossing.

Ik heb onlangs een bouwpakket van Kibri gekocht en wel het wonderschone Rathaus Michelstadt nr. 37104 in schaal N.
Na het openen van de verpakking, bleek er van het dak 2 plastic onderdelen niet vlak te zijn, ze zijn kromgetrokken.

Ik heb ze een nacht onder een zeer zware stapel boeken gelegd, maar dat helpt niet.
Nu kan ik het model niet verder afbouwen. Weet er iemand een oplossing voor dit probleem.

Dus de vraag is: hoe krijg ik de plastic kromgetrokken onderdelen weer vlak.

Patrick1975:
Wat je kan proberen in warm water en dan onder een stapelboeken. Zou eerst warm water doen, als dat niet helpt, water wat tegen de kook zit gebruiken. Het plastic word dan zachter en buigzaam.
Succes.

Gr.Patrick

shay59:
Probeer eens ze een paar uur onder te dompelen in warm/heet water. Wel zorgen dat ze vlak liggen en er voldoende gewicht op leggen.
Zo is het mij een paar keer gelukt.

Succes,
Fredy

VvKan:
Het probleem bij Kibri (Viessman) / vertegenwoordiger leggen en om vervanging vragen. Kan natuurlijk ook via de verkoper.  Als je garantie hebt zou ik dat zeker zo doen, voordat ik aan het experimenteren ging en de garantie daardoor zeker zou vervallen.  Heb zelf niet zo'n goede ervaringen met warm maken, omdat je kans hebt op andere vervormingen.
Eigenlijk nog nooit problemen gehad bij aanvragen vervangers, voor zover ik mij herinner.

bellejt:
mailtje sturen met foto van defecte onderdelen en meestal krijg je ze gratis toegestuurd

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie