Wat zijn we aan het bouwen? > Baanplannen

Baanplan H0 470x45cm Eindkwartier

(1/1)

Sjaak spoor:
Beste lezers van beneluxspoor,

Hieronder mijn 1e concept baanplan, voor een kleine baan in H0, tijdperk IV, V Oostenrijks (nog geen daadwerkelijke hoogteverschillen in het traject gepland). Mijn doel is om een kleine baan te maken met toch wat afwisseling en mogelijkheden (zonder alleen maar heen-en weer of rondjes te rijden).
Zowel personen- als goederentreinen van max ca. 80cm.
Ik ben mij bewust van de keerlus, maar nog niet zeker of ik deze wil toepassen. Misschien hebben jullie betere ideeën, of op z'n minst verbeterpunten.
Afmetingen zijn 470x45cm met aan de rechterkant iets extra ruimte van ca. 1m2, net voldoende voor een krappe bocht.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.






frederik19630:
Het eerste wat in mij opkomt is dat de keerlus nogal wat van de ruimte in beslag neemt.
Je zou daar ook een boog naar een schaduwstation onder het station van kunnen maken.
Eventueel dan een keerlus in het schaduwstation, moeten de treinen dan wel door geduwd worden.

Fred

Sjaak spoor:

--- Citaat van: frederik19630 op 20 november 2022, 15:53:16 ---Het eerste wat in mij opkomt is dat de keerlus nogal wat van de ruimte in beslag neemt.
Je zou daar ook een boog naar een schaduwstation onder het station van kunnen maken.
Eventueel dan een keerlus in het schaduwstation, moeten de treinen dan wel door geduwd worden.

Fred


--- Einde van citaat ---
Hoi Fred,

Bedankt voor je input. De keerlus neemt inderdaad nogal wat ruimte in beslag. Alhoewel deze nog wel iets krapper zou kunnen, heb ik dat bewust niet gedaan omdat het voorste deel ervan een onderdeel van het “paradespoortje” is. Het achterste en meest rechtse deel wordt verstopt onder een tunnel/heuvel.
Een schaduwstation op een ander hoogteniveau is eigenlijk niet wat ik wil, omdat ik het zo simpel mogelijk wil houden.

Mvg

Sjaak

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie