Wat zijn we aan het bouwen? > Al het andere!

Ervaringen gevraagd plotter vs cnc frezen

(1/4) > >>

Pascal77:
Goedemorgen.

Zoals in m’n eigen draadje al aan gegeven ben ik bezig om mezelf tekenen in cad aan te leren.
Aangezien ik met alleen een tekening op m’n scherm nog niet geholpen ben, wil ik graag weten of er hier mensen zijn die mij meer info kunnen geven over de mogelijkheden van apparatuur die iets met de tekening doet.
Ik zie vaak stukjes over plotters zoals een cameo voorbij komen, maar ook hoger hobby cnc frees machines.
Mijn gewenste toepassing is het bewerken van styreen.
En dan specifiek snijden en graveren.
Ik ben al redelijk op de hoogte van de  mogelijkheden en beperkingen van een cameo 4,
Maar ik zie ook voor 2/3 van de prijs hobby cnc frees machines staan.
Kaarten maken en folie snijden gaat bij mij toch niet gebeuren dus wellicht is een plotter niet het juiste apparaat voor mij.
Ik hoor graag jullie ervaringen.

WeKra:
Ik denk dat je zelf je eigen antwoord al hebt gegeven. De Cameo's zijn voor styreen gewoonweg minder geschikt. Meestal kunnen ze niet meer dan 0,5mm aan, en zul je dus altijd met meerdere lagen moeten werken.

Als je op het punt staat om die keuze te maken zou ik voor de CNC machine gaan. Ben wel benieuwd welke machine je dan op het oog hebt!  ;D

Pascal77:
Bedankt.
Meerdere lagen is geen probleem.
Zo bouw ik al mij bouwsels op.
Ik heb me nog niet verdiept in de CNC machines maar kwam op een site uit waar dit de eerste “hit” was.

https://m.vevor.nl/hout-graveermachine-c_11142/3018-cnc-freesmachine-3-assige-graveermachine-met-offline-controller-voor-kunststof-acryl-pvc-hout-p_010827455744?gclid=CjwKCAiAmuKbBhA2EiwAxQnt79GU_tvYk89UE_2attuevTD0GL8kEZNMDnJPcpqGhLKnXd47DLE65xoCn5YQAvD_BwE

Al heb ik werkelijk geen idee wat het verschil is tussen een dure of goedkope machine.
Zit dit in precisie, opties?
Wie het weet mag het zeggen.

Pascal77:
Op aanraden van een mede forum lid toch nog verder gekeken en vandaag een plotter besteld (Cricut maker) die ook dikker materiaal aan kan. ( oa hout en styreen)

Ik zal de ervaringen ( en tegenslagen ;)) in mijn eigen draadje delen.

Duikeend:
Omdat ik er toch ook al langer over aan het nadenken ben was ik eigenlijk toch ook wel benieuwd.
Je geeft aan dat je op aanraden van een andere gebruiker verder gekeken hebt.
dan ben ik wel nieuwsgierig wat de argumenten dan zijn  ;D
Want ook ik wil er toch maar 1 kopen. ik denk niet dat mijn zelfbouw projectje op korte termijn in actie gaat komen  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie