Wat zijn we aan het bouwen? > Trams en smalspoor

Smalspoor H0e Digitaal.?

(1/5) > >>

Ap-Albert:
Hallo.

Ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een eerste vraag...
Wegens plaats gebrek heb ik een module / tafel van ongeveer 200 cm. bij 70 cm. vandaar dat ik graag in schaal H0e ga werken...
Nu blijkt dat er weinig te koop is zeker op dit ogenblik kan ik geen digitale startset vinden in schaal H0e wel een simpele analoge set de Roco 31034 of misschien de Roco 31035...
Beide sets zijn analoog nu is mijn vraag kan ik er in de toekomst een digitale baan van maken door bijvoorbeeld een Mobile Station 2 van Trix te kopen en een digitale H0e Loc..?
Kan je zomaar een Mobile Station erop aansluiten zonder problemen of geeft dat teveel stroom op de baan..?
Ik hoor het graag van iemand...

Mvg. Albert...

EricZmS:
Albert,

Welkom op het forum, wat leuk dat je H0e gaat bouwen, wellicht dat dit draadje je op weg kan helpen. Welliswaar niet met een mobile maar met een Z21
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=72363.0
Ps. Ik heb eventueel nog wel een digitale smalspoor lok. Stuur bij intresse anders even een pb

Ronald Halma:
Inderdaad zou ik ook zeker iets van een Multimaus of z21 met MM nemen. Mobile station is zo niet modern meer en een z21 is prijstechnisch best interessant. H0e kan zeker digitaal al is er minder ruimte in je locs. Als er geen decoder in zit zul je die in moeten (laten) bouwen, wel iets om rekening mee te houden.

Dus ja, je kunt gewoon los materiaal kopen zoals rails, wissels e.d. en daar loc(s) en wagons bij kopen. En natuurlijk een digitale centrale als een Mobile Station, z21 of Multimaus set.

moonlicht:
Roco had/ heeft startsets
https://www.stationwitmarsum.nl/a-62747258/roco-startsets-en-treinsets/31033-z21-start-digitalset-elektrische-locomotief-1099-014-1-met-fietswagen-oebb/#description


https://www.modellbahn-fokus.de/product/H0e/Roco/Start-Sets+digital/9-1-002011-0-39726-0-de-6-4-2-0-0-1-0-0/index.html

Cor

bask185:

--- Citaat ---kan ik er in de toekomst een digitale baan van maken door bijvoorbeeld een Mobile Station 2 van Trix
--- Einde van citaat ---
Ja dat kan.

Je bent vrij om elk digitaal systeem te kopen, wat je kan vinden. Trix/marklin, z21, Lenz, Piko, uhlenbrock etc.


--- Citaat ---Mobile station is zo niet modern meer
--- Einde van citaat ---
Buiten dat, doet het bedieningsgemak van een MS onder aan een MM. Mobile stations zijn niet ergonomisch. Houden niet lekker vast in een hand. En wissels stellen is een crime met een MS.


--- Citaat ---Kan je zomaar een Mobile Station erop aansluiten zonder problemen of geeft dat teveel stroom op de baan..?
--- Einde van citaat ---
Ja. 'teveel stroom' is eigenlijk onzin. Ik zou me eerder druk maken om te weinig stroom.

Het merendeel der centrales hebben dezelfde spanning, grofweg 19V digitaalspanning. Wat ze max aan stroom uit kunnen sturen verschilt wel eens, maar als je slechts een paar treintjes laat rijden, zou ik me daar ook niet druk om maken.

Als je geen intentie heb om met een computer te rijden, zou ik eerder kijken om op marktplaats een multimaus + booster kastje (roco 10764) te scoren. Die heb je vaak voor een habbekrats en dat is nog goedkoper dan een z21 + multimaus setje. De werking is feitelijk hetzelfde.

De z21 heeft als toegevoegde waarde dat je die icm een router ook draadloos kan rijden, je kan hem tevens koppelen aan een computer en je kan terugmelders aansluiten. Als je dus alleen met de hand wilt rijden, heb je hier niks van nodig.

Mvg,

Bas

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie