Doel:€250.00
Donaties:€86.50

Per saldo:€-163.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 29-03-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Deetrein
Vandaag om 01:47:04
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 01:43:02
PB models: koplopers (voorbespreking) door barry1972
Vandaag om 01:29:37
Het berekenen van de verkanting door Hasenwald
Vandaag om 01:16:34
Roco NS plan V door Duikeend
Vandaag om 00:17:22
Modulebaan.nl Wereldhaven door martijn v m
Vandaag om 00:15:58
Een Nederlandse modelbaan omstreeks de jaren 70/80 door Duikeend
Vandaag om 00:13:34
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:06:35
Oriënt express rijtuigen van Arnold (N-spoor) door sncf231e
31 maart 2023, 23:26:53
Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995 door Michael
31 maart 2023, 23:14:09
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door Rob Bennis
31 maart 2023, 23:08:25
Motor minitrix 12593 (Ludmilla) door joespoor
31 maart 2023, 23:07:34
Toon hier je (model)treinfoto's door hrp
31 maart 2023, 23:05:30
Ronald bouwt een basic micro van 0,2 m2 (ex-demo OntraXS 2023) door Ronald Halma
31 maart 2023, 22:46:05
Nightjet in Nederland (rijtuigen) door martijnhaman
31 maart 2023, 22:37:49
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door GORILLUS
31 maart 2023, 22:30:59
De Hoekse Lijn nader bekeken. door Spoor010
31 maart 2023, 22:16:40
2-rail DCC - dubbele keerlus automatiseren - kan dit ? door Te 2/2
31 maart 2023, 22:12:16
Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit? door bask185
31 maart 2023, 21:54:05
FS couchette rijtuig 2e klasse door metpetergaathetbeter
31 maart 2023, 21:52:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
31 maart 2023, 21:47:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
31 maart 2023, 21:11:53
Frans loodsje et cetera door NS1220
31 maart 2023, 20:44:59
Botenlak tbv sloot, hoeveel? door Hendrik Jan
31 maart 2023, 20:37:45
BR39 DB - welke rijtuigen ? door rhberk
31 maart 2023, 20:28:59
De meisjes van Verkade door basjuh1981
31 maart 2023, 20:27:57
INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80' door Edwin2121992
31 maart 2023, 20:14:46
draaistel naam door VictorPM
31 maart 2023, 19:22:25
NS-6000 in Spoor-1 door FritsT
31 maart 2023, 18:58:55
telex koppeling door Te 2/2
31 maart 2023, 18:31:41
  

Auteur Topic: Nieuw Vlieringen  (gelezen 8091 keer)

Wil uit ZO drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 351
Re: Nieuw Vlieringen
« Reactie #15 Gepost op: 05 oktober 2021, 09:02:59 »
Hallo,

De sporenplannen aan het begin van dit draadje vind ik veel te druk.
Ik heb een ander plan ontworpen, dat er wat rustiger uitziet en waarbij ik meer ruimte heb voor scenery.



De station sporen gaan nu schuin over de tafels. Links, waar de sporen via bruggen over de stations sporen gaan , komt een opklapbare brug.



Onder de tafels kunnen de treinen op een slimme manier keren.

Groetjes
Wil

« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2021, 08:07:10 door Wil uit Drenthe. Reden: Het was niet duidelijk welk plan te druk is. »
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 13917
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Nieuw Vlieringen
« Reactie #16 Gepost op: 05 oktober 2021, 09:10:20 »
Hallo,

Het sporenplan vind ik te druk.

Welk sporenplan? Deze? Of een andere?

Wil uit ZO drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 351
Re: Nieuw Vlieringen
« Reactie #17 Gepost op: 06 oktober 2021, 08:09:31 »
Hallo Ronald,

De eerste plannen van voor deze vind ik te druk.
Ik heb het bericht aan gepast.
Bedankt.

Groetjes
Wil
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Wil uit ZO drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 351
Re: Nieuw Vlieringen
« Reactie #18 Gepost op: 03 oktober 2022, 13:25:24 »
Hallo allemaal,
De voorgaande sporenplannen waren nog niet helemaal naar mijn zin en ik kwakkel een beetje met mijn gezondheid.
Ik word gauw moe en ik transpireer erg al bij een kleine inspanning zoals bijv: grasmaaien.
Er gaat wat aan gedaan worden. Een fitness programma olv een diëtiste.

Dus nu heb ik het baanplan iets gewijzigd, wat minder werk is voor mij.
Q ja, als er + 10 staat, dan is dit 10 centimeter.



Het sporenplan op de treintafels.



Het schaduw station op -10 cm. Bij de muur links in het omhoog gaande spoor komt een wissel.
Het spoor daarvandaan loopt langs de muur en ons dak naar de opstelsporen.
Dit spoor hoeft maar 3 cm. te stijgen over 2 meter.
Onder de tafels komt niet zo'n ingewikkeld sporenplan en ik kan zo makkelijker bij de rails daar komen..
Door de lengte kan ik drie treinen laten wachten.



Een paradebaan op + 10 cm.

Groetjes
Wil
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Wil uit ZO drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 351
Re: Nieuw Vlieringen
« Reactie #19 Gepost op: 16 maart 2023, 12:14:59 »
Hallo,

Weer een kleine aanpassing van mijn modelspoorbaanplan.
Als mijn olieboot (17 Liliput NAM ketel wagens achter NS 602 en NS 2019 geladen worden op het zijspoor, moet die ook weer terug de baan op kunnen. Dat kon niet met de vorige plannen.
De twee Whitcomb locomotieven heb gekoppeld maar aan één kant een koppeling.
De combinatie moet gekeerd worden om weer aan de achter zijde van de sleep oliewagons te kunnen koppelen.
Vandaar de draaischijf toevoeging.



De draaischijf van Dapol gaat ikke aandrijven met de aandrijving van de draaibrug.

groetjes
Wil

De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Wil uit ZO drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 351
Re: Nieuw Vlieringen
« Reactie #20 Gepost op: 22 maart 2023, 09:47:44 »
Hallo,
De draaischijf van Dapol kan, zoals hij gebouwd moet worden, niet werken.



Kijk, maar. Het platform voor de bediening van de draaischijf komt bij het draaien tegen de rails.
Aan de andere kant komt het looppad tegen de rails.
Om de draaibrug wel te kunnen laten draaien zou de rails op de draaibrug aan beide kanten 1,5 cm. uitsteken, maar dat vind ik geen gezicht.
Nee, de rails zou dan aan beide kanten 1,5 cm. zonder ondersteuning met twee zwevende dwarsliggers buiten de draaibrug uitsteken.   :-[
Maar ik heb er wat op gevonden. ;D





Ik verleng de draaischijf met twee stukken, zodat het platform en het looppad wel langs de rails kunnen. (y)
Voor de duidelijkheid heb ik de verlengstukken met groen in gekleurd. ;D
Bij het looppad moet de draaischijfbrug even ver uitsteken als bij het platform.
De brug van de draaischijf wordt dan 33 cm. in plaats van 30 cm.
Bij de zijwanden zal het uitsteeksel even groot zijn en niet verschillend, zoals hierboven op de tekening.
Ik heb om het uit te proberen de verlengstukken eerst uit karton geknipt en aan de draaibrug geplakt en zo werkt hij goed.
Om de verlengstukken (visueel) sterker te maken, plaats ik driehoekige verstevigingen, zoals op de twee kleine tekeningen er onder.

Ik plaats dit, omdat ik gelezen heb, dat er mensen zijn, die de brug van de draaischijf als draaibrug willen gaan gebruiken.

tot de volgende keer.

Nog  vijf weken en dan ben ik weer helemaal gezond.
Dat mogen de dokters er WELEENS bij zeggen bij een bot breuk. De genezing daarvan duurt zes weken zeggen ze nu, maar dat je dan daarna nog zes weken fysiotherapie moet krijgen om de spieren ook weer als vanouds te krijgen, zeiden de artsen NIET, toen ik ze voor het eerst met mijn enkelbreuk bezocht.
 (Het viel mij een beetje tegen, ik dacht echt, dat ik weer alles zou kunnen na die eerste zes weken. ;D )

Groetjes
Wil
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er