Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-11-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 23:29:50
NS DE-5 en ELD5 op basis van Lima Mat'46. door Eelco Storm
Vandaag om 23:27:24
Märklin 2023, nieuws van de fabrikant. door Rob Ellerman
Vandaag om 23:17:09
PB models: koplopers (voorbespreking) door Duoblock
Vandaag om 23:17:09
Containerdraagwagens door Duoblock
Vandaag om 23:09:16
Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn. door Joop_L
Vandaag om 23:08:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:06:27
Verkleurde ruiten van Rocky-Rail 6400 door Duoblock
Vandaag om 23:03:47
Raspberry Railways door Rasp
Vandaag om 23:02:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pascal77
Vandaag om 22:58:30
Voor de 25ste maal: Modelbouwdagen Gangelt (D) op 26 en 27 november 2022 door db403
Vandaag om 22:56:31
Opheffingsuitverkoop Beelen Modelbouw Utrecht. door MichielB
Vandaag om 22:53:59
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door Rob Bennis
Vandaag om 22:18:40
nepakris wagens door jandcargo
Vandaag om 21:53:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS1220
Vandaag om 21:51:27
BNLS-actie: Ibes Interfrigo Chiquita - De Graaf koelwagen door jandcargo
Vandaag om 21:40:14
BNLS modulebaan Werkspoor-Kathedraal hervat. door NS264
Vandaag om 21:39:31
Labbern in Rotzbach Allerlei door ex44
Vandaag om 21:20:09
Bahnstrecke 5867 door wob
Vandaag om 21:11:33
MB-module: Hielan Ware door Paulus
Vandaag om 21:09:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Pascal77
Vandaag om 20:54:02
Doorzichtige beschermkap voor spoor-0 diorama door MOVisser
Vandaag om 20:42:39
Kato N Japans- Nederlandse (/EU) handelaren? door Gino
Vandaag om 20:28:59
Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 20:22:08
Fotowedstrijd: Winter (1:1 en model door elkaar) door Bob R.
Vandaag om 20:01:10
Baan in Los Angeles door Eric v C
Vandaag om 19:55:41
welke connector? door Fritsprt
Vandaag om 19:43:25
6-12-2022: Bestelwagenchauffeur met schrik vrij na treinbotsing in Apeldoorn door timtrein
Vandaag om 19:35:03
Super Sik door Fritsprt
Vandaag om 19:22:37
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 19:10:50
  

Auteur Topic: Kasten bij overwegen  (gelezen 1380 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 23357
    • Pagina van klaas
Re: Kasten bij overwegen
« Reactie #15 Gepost op: 04 oktober 2022, 22:57:32 »
Dit wordt al wat concreter. Maar het verklaart nog steeds niet waarom er bij overwegen in de lijn Zutphen-Winterswijk-Zevenaar zo veel kasten staan. Het zijn allemaal bescheiden overwegen en in de verste verte is er geen sein te bekennen.

De betonnen kasten van Scheidt und Bachmann ken ik, er staat een aantal in het Sloegebied.

Jeroen Heij

  • Offline Offline
  • Berichten: 64
  • N-spoor
Re: Kasten bij overwegen
« Reactie #16 Gepost op: 06 oktober 2022, 20:27:25 »
Hoeveel kasten er bij een overweg staan, is afhankelijk van wat er allemaal met de kasten verbonden is: de overweg (soms zo groot dat meerdere kasten nodig zijn voor de aansturing), seinen, spoorstroomlopen en assentellers.
Bij een overweg of langs de baan zijn het voor de assentellers zogenoemde kabelkasten. De werkelijke systemen voor de assentellers staan vrijwel altijd opgesteld in Relaishuizen of straatkasten (de grotere betonnen varianten). Ik zou niet graag de kasten met de electronica in weer en wind buiten hebben staan.

Dit wordt al wat concreter. Maar het verklaart nog steeds niet waarom er bij overwegen in de lijn Zutphen-Winterswijk-Zevenaar zo veel kasten staan. Het zijn allemaal bescheiden overwegen en in de verste verte is er geen sein te bekennen.

De betonnen kasten van Scheidt und Bachmann ken ik, er staat een aantal in het Sloegebied.
Klaas, qua kabelkasten zou dat best kunnen voor de assentellers, op de betreffende lijn staan nog meerdere systemen van het type AzL90 en is het mogelijk dat er kabels lopen van 2 verschillende AzA's (Assentellersysteemkast) om een stukje overlap qua beveiliging te krijgen. Dit heeft te maken met de beperking van het aantal telpunten per seriële bus waarvan er 2 per kast zijn.
Bovendien zijn er per overweg al 4 telpunten nodig bij enkelspoor en 8 bij dubbelspoor. Dat is bij het oude systeem al gelijk een kwart tot de helft van het systeem.
Jeroen

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 23357
    • Pagina van klaas
Re: Kasten bij overwegen
« Reactie #17 Gepost op: 06 oktober 2022, 21:17:11 »
Het heeft dus te maken met het feit dat ze daar met assentellers werken.
Toen ik op streetview inzoomde kon ik de opschriften op de kasten lezen. Enkele heten RK, dat zal relaiskast betekenen. Er zijn er 3, twee heten RK...A en RK...B.
Een KK is dan een kabelkast? Er staat ook een VK, wat betekent dat dan?

GerardH

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re: Kasten bij overwegen
« Reactie #18 Gepost op: 06 oktober 2022, 21:33:16 »
VK = voedings kast

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 23357
    • Pagina van klaas
Re: Kasten bij overwegen
« Reactie #19 Gepost op: 06 oktober 2022, 21:45:37 »
Het is me duidelijk.
Intussen heb ik ook mijn plan getrokken. Mijn spoorbaan werkt niet met assentellers maar met stroomdetectie. De fictieve werkelijkheid werkt ook niet met assentellers maar met kortsluitdetectie. ik ga dus de 3 standaardkasten plaatsen: de RK, de HS en de batterijkast.
En als op een tentoonstelling iemand komt vertellen dat het niet klopt dan mag die haarfijn uitleggen wat er fout is.  ;D